איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

תוכן עניינים

כל עובד שפוטר מעבודתו (ובמקרים מסוימים, גם עובד שהתפטר) זכאי לקבל פיצויי פיטורים.

יש מעסיקים שמעדיפים לשלם פיצויים עלו דרך הפרשה חודשית קבועה לביטוח הפנסיוני, ומעסיקים אחרים בוחרים לתת את כל סכום הפיצויים לאחר הפיטורים עצמם.

כיצד תוכלו לדאוג שאתם אכן מקבלים את הפיצויים במהירות?

 

מי זכאי לקבל פיצויי פיטורים?

גם אם פוטרתם מעבודתכם, אין זה מספיק על מנת שתקבלו פיצויי פיטורים. הפיצויים מגיעים רק לעובדים שעבדו אצל אותו המעסיק או באותו מקום העבודה יותר משנה שלמה ברציפות. כל עוד עבדתם יותר משנה במקום העבודה – לא משנה מה היא סיבת הפיטורים, אתם זכאים לפיצוי זה.

במידה ועבדתם במקום העבודה במשך קרוב לשנה (11 חודשים ואילך), ואתם מצליחים להוכיח שהפיטורים לא נעשו על רקע ענייני, אלא רק על מנת להתחמק מתשלום פיצויי הפיטורים – גם במקרה זה תהיו זכאים לפיצוי הפיטורים.

יש לציין שבמידה והסיבה לפיטורי העובד היא התנהגות לא הולמת שלא אפשרה את המשך העסקתו – ייתכן והוא לא יהיה זכאי לפיצויים.

 

שיעור הפיצוי

סכום הפיצוי נקבע לרוב לפי השכר האחרון שקיבל העובד לפני שפוטר. על כל שנת עבודה בה העובד הועסק אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה, הוא זכאי לסכום זה (למשל, אם העובד פוטר מהעבודה לאחר שלוש שנים, הוא זכאי לסכום של שלושה חודשים שנקבע על פי השכר האחרון שהוא קיבל).

 

המועד לקבלת הפיצוי

המעסיק נדרש לשלם לעובד פיצויי פיטורים ביום הפסקת יחסי העבודה, או במועד שנקבע בהסכם או הסדר קיבוצי שבו יש לשלם פיצויים אלו – כאשר המועד הקובע הוא המאוחר מביניהם.

במידה והמעסיק מעכב את תשלום הפיצויים למשך תקופה של יותר מ 15 ימים, העובד יכול לתבוע וייתכן שיינתנו לו גם פיצויי הלנת פיצויי פיטורים.

 

מה ניתן לעשות במידה ולא קיבלתי פיצויי פיטורים בזמן?

במידה ואתם זכאים לפיצויי פיטורים (לפי הקריטריונים שפורטו לעיל), וטרם קיבלתם פיצויי פיטורים – כאמור, תוכלו לתבוע את המעסיק ולדרוש ממנו לשלם לכם את כל הסכום שמגיע לכם, בתוספת של פיצויי הלנת פיצויי פיטורים.

לפני שאתם ניגשים לתביעה זו, מומלץ מאוד להתייעץ בנושא עם עורך דין שעוסק בדיני עבודה. עו"ד אדרת מתמחה בין היתר בנושאי זכויות עובדים ושכר עבודה, ולכן יוכל לתת לכם מענה מקצועי ויעיל בנושא זה. במידה ועורך הדין אכן המליץ על הגשת תביעה על הלנת הפיצויים, הוא ילווה אתכם לאורך כל ההליך וידאג שאכן תקבלו את כל הפיצויים שמגיעים לכם.

פיצויי פיטורים נועדו כדי לתת לכם מרווח נשימה, עד שתמצאו את העבודה הבאה שלכם. סכום הפיצויים לרוב נע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים – ולכן מומלץ לא לוותר על הסכום שמגיע לכם, ולדרוש מהמעסיק שישלם לכם את הפיצויים בזמן!

 

פסק דין

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעת שיפוצניק שלא עמד בהסכם

עריכת שיפוצים בבית או בעסק הנה נושא מורכב, הדורש תשומת לב רבה. מדובר בצורך לתכנן את מועד השיפוצים ולהתאים אותו לסדר היום ולוח הזמנים של

 התנגדות לחל"ת

בעקבות משבר הקורונה חופשות ללא תשלום הפכו להיות תופעה נפוצה למדי. בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי מעסיקים רבים הוציאו את העובדים שלהם לחופשה שכזאת. מבחינה

תביעה כספית בגין הטרדה מינית בעבודה

הוטרדתם מינית? החוק מעמיד לרשותכם סכום פיצויים של עד 120,000 שקלים. באילו מקרים כדאי להגיש תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה ובאילו מקרים יפסוק בית