תביעת שיפוצניק שלא עמד בהסכם

תוכן עניינים

עריכת שיפוצים בבית או בעסק הנה נושא מורכב, הדורש תשומת לב רבה. מדובר בצורך לתכנן את מועד השיפוצים ולהתאים אותו לסדר היום ולוח הזמנים של בעלי הבית או העסק ושאר בני המשפחה. זאת, תוך יציאה מנקודת הנחה שהזמן של כל הצדדים הוא מוגבל ויש לנצל את המועד שהוקצב לשיפוצים עד תום. לפיכך, אי עמידה בהסכם מצד השיפוצניק עלולה לשבש את מהלך העניינים.

כיצד ניתן למנוע, או לפחות לצמצם את הסיכויים ליצירת מצב שבו השיפוצניק שנבחר איננו עומד בהסכם? כיצד ניתן לתבוע שיפוצניק שלא עמד בהסכם? בשורות הבאות נעסוק בנושא בעייתי ונתווה את הצעדים שיש לנקוט על מנת לצמצם ככל האפשר בעיות אפשריות במהלך השיפוצים.

 

איך לצמצם את האפשרות לבעיות בשיפוצים

על מנת לצמצם בעיות אפשריות במהלך שיפוץ בית שכולל צבע לבית, טיח וכל הגמר של הבית, מומלץ לנקוט בשלושה צעדים במקביל: בחירה מושכלת של שיפוצניק, עריכת הסכם חתום והימנעות מתשלום מראש, מעבר למקדמה סמלית המתחייבת מההסכם. באשר לתשלום המקדמה, מדובר במקדמה של כמה מאות שקלים בלבד ולא מעבר לכך שיש לקבל תמורתה קבלה כחוק. דווקא שני הצעדים הראשונים מחייבים הסבר.

בחירה מושכלת של שיפוצניק: בדרך כלל, כשמחפשים שיפוצניק טוב כדאי לשאול חברים, מכרים ובני משפחה. עדיף לכרות הסכם עם אדם שיש הוכחה לאיכות העבודה שלו, מאשר עם אדם לא מוכר. למרות הטכנולוגיה המודרנית והאפשרות לחפש שיפוצניק באינטרנט, אין עדיין חלפה לקבלת המלצות מחברים ומכרים.

בנוסף להמלצות, רצוי מאד לבחור שיפוצניק שנרשם בפנקס הקבלנים, אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי. עצם הרישום מעיד על כך שהרשם בדק את המסמכים הרלוונטים ווידא שהקבלן אכן מוכשר לביצוע העבודה כנדרש. עם זאת, חשוב לדעת שאין חובה חוקית על קבלן שיפוצים להירשם, למעט קבלנים המבצעים עבודות שלד בבניין.

עריכת הסכם: אף ששיפוצניקים רבים נמנעים מכך, חשוב לערוך הסכם כתוב בין הצדדים שיפרט הן את אופי השיפוצים והן את העלויות שלהם. ההסכם צריך לפרט גם את הסנקציות שיחולו על אחד מהצדדים שאיננו עומד בו והיכן תידון התביעה. בנוסף לאמור לעיל, יש לדרוש מהשיפוצניק קבלה כאמור לעיל עבור כל סכום שהועבר לו. אין להתפתות לחיסכון שהשיפוצניק יציע תמורת ההימנעות מקבלה.

 

איך לתבוע שיפוצניק שלא עמד בהסכם

החתימה על הסכם מצד אחד ודרישת קבלה על כל סכום שהועבר לרשות השיפוצניק, מהווים בסיס לתביעה כנגד שיפוצניק בעייתי.

בדרך כלל, הסכומים שבהם מדובר הם קטנים יחסית והמקום הראוי להם הוא בית המשפט לתביעות קטנות ולכן לא תמיד צריך להעזר בשירותיו של עורך דין דיני עבודה. תביעה קטנה איננה דורשת ליווי משפטי, אלא אם כן יערער השיפוצניק כנגד פסק הדין לערכאה גבוהה יותר.

לאחר קבלת פסק הדין וקביעת פיצויים, השלב הבא הוא פנייה ללשכת ההוצאה לפועל, במטרה לכפות על הקבלן לשלם את הפיצויים שנפסקו. בסיכומו של עניין, הדבר החשוב ביותר הוא לתעד את העסקה עם השיפוצניק, לחתום על הסכם ולקבל קבלות כחוק עבור כל תשלום שהועבר לו.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
 התנגדות לחל"ת

בעקבות משבר הקורונה חופשות ללא תשלום הפכו להיות תופעה נפוצה למדי. בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי מעסיקים רבים הוציאו את העובדים שלהם לחופשה שכזאת. מבחינה

איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

כל עובד שפוטר מעבודתו (ובמקרים מסוימים, גם עובד שהתפטר) זכאי לקבל פיצויי פיטורים. יש מעסיקים שמעדיפים לשלם פיצויים עלו דרך הפרשה חודשית קבועה לביטוח הפנסיוני,

תביעה כספית בגין הטרדה מינית בעבודה

הוטרדתם מינית? החוק מעמיד לרשותכם סכום פיצויים של עד 120,000 שקלים. באילו מקרים כדאי להגיש תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה ובאילו מקרים יפסוק בית