התנגדות לחל"ת

תוכן עניינים

בעקבות משבר הקורונה חופשות ללא תשלום הפכו להיות תופעה נפוצה למדי.

בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי מעסיקים רבים הוציאו את העובדים שלהם לחופשה שכזאת.

מבחינה חוקית כמעט שאין התייחסות לסוגיה של חופשות ללא תשלום והתרחיש היחידי בו יש התייחסות של החוק לאותם מצבים של חופשה ללא תשלום מתייחס למקרה של חופשה לאחר לידה.

אז אם אתם רוצים לדעת באילו מקרים נפוצה השימוש בפרקטיקה זאת ומה הן הזכויות של אותם עובדים שאינם מעוניינים להפסיק לעבוד המשיכו לקרוא.

 

שימוש בחופשות ללא תשלום

לעיתים חופשות ללא תשלום נעשות בהסכמת העובד ואף מיוזמתו. במקרים שכאלה חשוב להגיע מבעוד מועד להסכמה כתובה באשר למשך החופשה ותנאיה. חופשה ללא תשלום שנעשתה ללא הסכם מסודר עלולה לעורר בעיות בהמשך הדרך ועל כן רצוי להיערך מראש. חופשה כפויה ללא תשלום יכולה לקרות ממגוון סיבות: סנקציות על עובד שהפר נוהלי משמעת, בעיות טכניות שלא מאפשרות לעבוד או הוצאה מרוכזת של העובדים לחופשה בלא התחשבות בכמות ימי החופש שנצברה להם. לעיתים חופשות שכאלה יהיו קצובות בזמן ולעיתים המעסיק לא יגדיר פרק זמן מראש.

 

כפייה של חופשה ללא תשלום

עובד אשר לא מעוניין לצאת לחופשה ללא תשלום אינו חייב לקבל את רוע הגזרה. בכדי להתנגד לחופשה כפויה שכזאת מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. אומנם אין חוק האוסר על הוצאת עובד לחופשה ללא תשלום אך עורך דין מנוסה ידע לסייע לכם למצות את זכויותיכם מול המעסיק בהתבסס על שלוש עילות עיקריות:

  1. המעסיק הפר את הסכם העבודה – אם העובד מעוניין להמשיך לעבוד והמעסיק לא מאפשר זאת העובד יכול לתבוע המשך תשלום שכר בהתבסס על ההסכם שהופר. לעיתים, בכדי להימנע ממצב שכזה מעסיקים עלולים לפתוח בהליכי פיטורים נגד עובד שמסרב לצאת לחופשה ללא תשלום.
  2. המעסיק גרם להרעה משמעותית בתנאי העבודה – במידה והעובד מבקש לבטל את החופשה והמעסיק מסרב העובד יכול לסיים את עבודתו וההתפטרות תחשב כאלו העובד פוטר, כלומר תהיה התפטרות בדין מפוטר. על פי התפטרות בדין מפוטר העובד זכאי לקבל פיצויי פיטורים מהמעסיק.
  3. פיטורים – אם החופשה ללא תשלום היא לזמן בלתי מוגבל ולתקופה ממושכת ניתן להתייחס אליה למעשה כפיטורים. למרות החובה החוקית לזמן את העובד לשימוע ולתת לו הודעה מראש בנסיבות מסוימות עשויה להיות הקלה בדרישות אלו אך הזכויות שמגיעות לעובד מפוטר מגיעות לו במלואן.

 

מצד אחד חופשות ללא תשלום יכולות להוות פתרון נהדר לעובדים שזקוקים למעט זמן פנוי מהעבודה אך מצד שני חופשה ללא תשלום שנכפתה על העובדים עלולה לגרום לפגיעה קשה בתחושת הביטחון וביכולת שלהם להתפרנס.  אם נקלעתם לסיטואציה בה המעסיק מבקש להשעות את עבודתכם השתדלו להגיע איתו להסדר מוסכם מראש ואל תהססו לפנות ליעוץ מקצועי של עורך דין לדיני עבודה.

לפרטים נוספים שיעזרו לכם למצות את מלוא הזכויות שלכם היכנסו: https://liatfaigel-law.co.il

 

מפוטר

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעת שיפוצניק שלא עמד בהסכם

עריכת שיפוצים בבית או בעסק הנה נושא מורכב, הדורש תשומת לב רבה. מדובר בצורך לתכנן את מועד השיפוצים ולהתאים אותו לסדר היום ולוח הזמנים של

איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

כל עובד שפוטר מעבודתו (ובמקרים מסוימים, גם עובד שהתפטר) זכאי לקבל פיצויי פיטורים. יש מעסיקים שמעדיפים לשלם פיצויים עלו דרך הפרשה חודשית קבועה לביטוח הפנסיוני,

תביעה כספית בגין הטרדה מינית בעבודה

הוטרדתם מינית? החוק מעמיד לרשותכם סכום פיצויים של עד 120,000 שקלים. באילו מקרים כדאי להגיש תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה ובאילו מקרים יפסוק בית