כמה שעות נוספות מותר לעבוד על פי חוק?

תוכן עניינים

ביקשו מכם להישאר בעבודה מעבר לשעות העבודה הרגילות? האם ידוע לכם כמה שעות מותר לבקש מכם? האם ידוע לכם כמה שכר עליכם לקבל עבור שעות אלו? ואם אינכם מקבלים תוספת כחוק – האם ידוע לכם אם תוכלו לתבוע את המעסיק? שאלות רבות עולות בנושא שעות נוספות בעבודה.

 

יחסי עובדים מעסיקים

מקום העבודה הוא מקום בו העובדים מבלים בד"כ שעות ארוכות.חשוב שיהיה לעובד נעים במקום העבודה, ושיתנו לו את תנאי ההעסקה שמגיעים לו. יחסי עובדים מעסיקים הם נושא מורכב. כדי להבין את הזכויות שיש לעובדים, צריך להבין בדיני עבודה.

כשיש התעמרות בעבודה, יש להכיר את החוקים הקשורים לכך, ואף להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני עבודה. שעות נוספות הן חלק מתנאי העבודה , ואם דורשים מהעובד שעות נוספות, עליו לקבל את תוספת השכר עבורן.

 

חישוב שעות נוספות

שעות העבודה הן מרכיב חשוב בכל סוג עבודה. שעות עבודה הן הזמן בו העובד נדרש להיות במקום עבודתו או בסביבה בה הוא אמור להימצא בכל יום. לפי חוקי משרד העבודה נקבע כי יום עבודה לא יעבור שמונה שעות עבודה ביום, במקום בו עובדים שישה ימים בשבוע.

במקומות בהם עובדים 5 ימים בשבוע, לא יעבדו יותר מתשע שעות ביום. במקרים בהם  מדובר בעבודת לילה, העובדים לא יעברו יותר משבע שעות עבודה. אם דורשים מכם שעות נוספות במקום העבודה, עליכם להכיר את החוקים או להתייעץ עם עורך דין מתמחה לדיני עבודה.

 

שכר עבור שעות נוספות

עובד אמור לקבל עבור תשלום שעות נוספות תוספת של 25% משכרו ולעיתים 50% תוספת. עבודה נוספת בשבת או בחג, מקנה תוספת שכר גדולה יותר. עובדים שהמעסיקים שלהם לא משלמים עבור השעות הנוספות, יכולים לתבוע אותם דרך הגשת תלונה לבית משפט. הדברים מעוגנים בחוקי העבודה.  שעות נוספות הן שעות בהן העובד מגיע לפני שמתחיל יום העבודה, או שעות שהוא נשאר לעבוד אחריהן.

 

תביעות ובתי דין אזוריים

בכל הקשור בתביעות נגד המעסיק, ניתן לגשת לבתי דין אזוריים. בתי דין אלה יכולים לפסוק פיצויים בנושאים שונים של התעמרות בעבודה. מדובר בסכומים של עשרות אלפים פיצוי לעובד. לכן כדאי לדעת את הזכויות שלכם בעבודה. עוד יש לזכור כי לא כל שעה נוספת מעבר לשעות העבודה, מזכות בשעות נוספות. מדובר בשעות שנקבעו בחוק כיום עבודה מלא.

יש חריגה לגבי עובדים זרים שמועסקים אצל אנשים, ועליהם לא חלים חוקים אלו. ישנם עוד חריגים בחוק לגבי שעות נוספות. את חישוב השעות עושים לפי החישוב היומי של העובד, ולאחר מכן החישוב השבועי. יש גם סוג נוסף של העסקה, שנקרא "שעות גמישות" ובהן העובד יכול להחליט על השעות שלו בכל יום עבודה.

כמה שעות נוספות מותר לעבוד על פי חוק?

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעת שיפוצניק שלא עמד בהסכם

עריכת שיפוצים בבית או בעסק הנה נושא מורכב, הדורש תשומת לב רבה. מדובר בצורך לתכנן את מועד השיפוצים ולהתאים אותו לסדר היום ולוח הזמנים של

 התנגדות לחל"ת

בעקבות משבר הקורונה חופשות ללא תשלום הפכו להיות תופעה נפוצה למדי. בניסיון להתמודד עם המשבר הכלכלי מעסיקים רבים הוציאו את העובדים שלהם לחופשה שכזאת. מבחינה

איך מקבלים פיצויי פיטורים מהר?

כל עובד שפוטר מעבודתו (ובמקרים מסוימים, גם עובד שהתפטר) זכאי לקבל פיצויי פיטורים. יש מעסיקים שמעדיפים לשלם פיצויים עלו דרך הפרשה חודשית קבועה לביטוח הפנסיוני,

תביעה כספית בגין הטרדה מינית בעבודה

הוטרדתם מינית? החוק מעמיד לרשותכם סכום פיצויים של עד 120,000 שקלים. באילו מקרים כדאי להגיש תביעה כספית על הטרדה מינית בעבודה ובאילו מקרים יפסוק בית