מה אומר החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה?

תוכן עניינים

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה נועד ליישב סכסוכים משפחתיים בדרכי שלום ולהפחית את הצורך בהתדיינויות משפטיות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בתהליך משפטי לכל דבר ועניין, המחייב קבלת ייעוץ משפטי בהתאם. לכן, כדאי להכיר מה אומר החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה

 

מהו החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה?

החוק להסדר התדיינויות במשפחה מוכר גם בשמותיו הנוספים – חוק הגישור, החוק למניעת סכסוכי משפחה, חוק גישור חובה ועוד, כאשר מטרתו העיקרית של החוק היא לסייע ליישב סכסוכים משפטיים בדרכי שלום ולהפחית את הצורך בהתדיינויות משפטיות.

משמעותו הרחבה של החוק היא, שלא ניתן יהיה להגיש תביעה לבית המשפט לענייני משפחה או באמצעות בית הדין הרבני, לפני שהצדדים המעורבים פנו להליכי גישור, כמוסדר בחוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה וכפי שניתן לראות בפירוט באתר https://fainberg-law.co.il.

 

מה אומר החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה?

לשון החוק קובעת כי, במידה והתגלע סכסוך בין בני זוג נשואים, באחד מן הנושאים המפורטים בחוק וביניהם – ענייני נישואין וגירושין, עניינים ממוניים בין בני הזוג, מזונות, סוגיות אבהות / אימהות ועוד, הרי שעליהם יהיה לפנות להליך גישור בדרך של הסכמה ושלום.

על אף שמדובר בהליך וולונטרי במהותו, אליו הצדדים נכנסים ביודעין ומרצונם החופשי, החוק קובע כי על הצדדים להגיע לפחות ל – 4 מפגשי גישור בהנחיית עובדת סוציאלית, אשר יוכל להחליט האם ניתן להפסיק ו/או לקצר את מספר הפגישות, כאשר אך ורק בסיומם של אותם מפגשים, יוכלו הצדדים לממש את זכותם החוקתית ולהגיש את תביעותיהם.

 

כיצד מתבצע הליך הגישור?

את הבקשה להליך הגישור יש להגיש על גבי טופס ייעודי וללא פירוט טענות ו/או עבודות בקשר לסכסוך. במהלך הפגישות הללו, יקבלו הצדדים מידע בנוגע למגוון היבטים הנוגעים לסכסוך – היבטים כלכליים, חברתיים ומשפטיים. בנוסף, ייקבעו הסדרים זמניים בהסכמה לגבי מזונות, החזקת ילדים ונושאים נוספים.

 

חשיבותו של עורך הדין בהסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה

חשוב לזכור כי בסופו של דבר, מדובר בהליך משפטי, שההסכמות שהושגו בו מחייבות את שני הצדדים לכל דבר ועניין, כאשר במקרים בהם לא הושגו הסכמות בין הצדדים, הרי שההליך מגיע אל בית המשפט, כך שחשוב שיהיה לצדכם עורך דין המכיר היטב את פרטי המקרה והתנהלות הצדדים לאורך ההליך.

לפיכך, עוד בטרם הפנייה להליך הגישור ויישוב הסכסוך, מומלץ וחשוב לפנות לעו"ד המתמחה בדיני משפחה, בכדי שיבחן את פרטי המקרה ויתאים עבורכם את האסטרטגיה הטובה ביותר לניהול התיק, תוך שקלול האינטרסים והמטרות שלכם.

 

לסיכום

החוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה נועד ליישב סכסוכים משפחתיים בדרכי שלום ולהפחית את הצורך בהתדיינויות משפטיות, כאשר לשון החוק קובעת בגין אלו סכסוכים על הצדדים יהיה לנקוט בהליך זה, טרם יוכלו לממש את זכותם להגשת תביעה. לאור המשמעויות הנלוות להליך, בהווה ובעתיד, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה בתחום.

סכסוכים משפחתיים

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור