כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

תוכן עניינים

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים ויחס מיוחד. באם חוויתם תאונת עבודה אתם חייבים לפעול בציר הזה על מנת לממש את הזכויות שלכם, במיוחד לאור העובדה כי שילמתם במשך שנים על ביטוח שמכסה מקרה שכזה.

 

תאונת עבודה

תאונת עבודה תהיה כל תאונה אשר התרחשה בדרך הלוך או חזור מהעבודה או כמובן במהלך העבודה. תאונות עבודה יכולות להיגרם כתוצאה מהעבודה עצמה כדוגמת פועל שנפצע באתר הבנייה שלו, וגם מבלי קשר כלל לסוג העבודה כדוגמת תאונת דרכים בדרך לפגישה בעבודה. על מנת להגדיר את התאונה כזאת כמובן שיש הכרח לראיות שיבססו טענה זאת ואם אכן כול הגורמים הרלוונטיים ישוכנעו בכך, ניתן יהיה להתקדם ולממש זכויות בהקשרה.

 

פונים לעורך דין

הדבר הראשון והעיקרי שכדאי לעשות במקרה של תאונת עבודה הוא לשלב עורך דין מומחה לנזקי גוף בתהליך התביעה. זכרו כי אמנם עורך דין מכיר אתכם פחות טוב ואולי אפילו זר לכם, אך הוא מכיר את החוק מעולה ויש לו ניסיון במקרים של תאונות עבודה כך שהוא מאוד רלוונטי לתביעה שלכם או להליך שעליכם לעבור. נוסף על כך, הוא יוכל להכווין אתכם מה לעשות ואיך.

 

מוודאים שהמעסיק מדווח

בגלל שמדובר בתאונת עבודה, מנהל הבטיחות חייב לדעת שהיא התרחשה ועל כן, על המעסיק שלכם לדווח על התאונה. נוסף על כך, חשוב שהוא אכן יצהיר שהתרחשה התאונה להמשך.

 

הפעלת הביטוח

מעצם היותכם אזרחים ישראלים ומבוטחים בביטוח הלאומי יש לכם כיסוי מפני תאונת עבודה וזה בדיוק השלב לממש אותו. התמיכה מתבצעת בכמה היבטים כתלות במצבו של העובד בסמוך לתאונה ולאחריה. מימוש הזכויות מול הביטוח הלאומי זאת הדרך לקבלת סיוע כלכלי להתמודדות עם התאונה ועם ההוצאות הרפואיות שהיא גוררת.

 

דמי פגיעה

דמי הפגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי בעבור הימים שנעדר העובד כתוצאה מהתאונה לאור העובדה כי הוא לא קיבל שכר עליהם. נוסף על כך, דמי הפגיעה אמורים לסייע בהוצאות הרפואיות של התאונה.

קצבת נכות

מתייחסת לתקופה שלאחר התאונה בתנאי שהנפגע נותר עם נכות קבועה. הקצבה תלויה בשיעור אחוזי הנכות שנקבעו לנפגע על ידי ועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי.

  1. נכות זמנית 9 – 100 אחוז – קצבה חודשית בתקופת הנכות.
  2. נכות קבועה 9 אחוזים עד 19 אחוזים – מזכים במענק חד פעמי.
  3. נכות קבועה 20 אחוזים ועד 100 אחוזים – מזכים בקצבה חודשית.

 

בכל הליך המתנהל מול הביטוח הלאומי כדאי לשלב עורך דין מקצועי אשר ידע מה לעשות וכיצד לעשות זאת בצורה המיטבית ביותר. במקרה של תאונת עבודה, מגיע לכם כסף וסיוע כול שנותר לכם הוא לדרוש אותו ולמקסם אותו.

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור