מהן ההגבלות החלות עליך בזמן הליך פשיטת רגל?

תוכן עניינים

אם נפתח נגדך הליך משפטי של פשיטת רגל, אתה ככל הנראה נמצא בשפל כלכלי, במצב בו אתה לא יכול לשלם את החובות שלך, גם לא על ידי מכירה של סך הנכסים שעומדים לרשותך. הליך של פשיטת רגל הוא מוצא עם פוטנציאל לשיקום כלכלי בישראל כיום, אך הוא מעמיד את פושט הרגל בהגבלות שונות. אלו המגבלות שחלות על פושט הרגל.

 

הליך פשיטת הרגל

נושה (אדם שחייבים לו כסף) או חייב (מי שחייב כסף לנושה אחד או מספר נושים), יכולים לגרום לכך שהליך פשיטת רגל יפתח נגד החייב, על ידי בקשה לפשיטת רגל. בשנת 2019 שונה הליך פשיטת הרגל אל הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. מדובר על הליך שונה, המאפשר גם לנושים לקבל את הכסף שלהם בסופו של דבר וגם שיקום כלכלי של החייב.

 

מגבלות שונות על החייב

למרות שמדובר על הליך שנשמע אידיאלי לכל הצדדים, שכן הנושים יכולים לקבל את הכסף שלהם והחייב יכול להשתקם, קיימות מגבלות שונות על החייב. המגבלות הללו הן מעיין סנקציות נגד העובדה שהוא נכנס לחובות, כשהמטרה שלהן היא גם לגרום לו לעמוד בהליך.

 

הגבלות על חשבון הבנק

קיימות הגבלות רבות על מי שנמצא בהליך חדלות פירעון בכל מה שקשור לבנק או לחשבון הבנק. החייב יוכל לפתוח חשבון בנק רק אם יציג אישור רשמי וחוקי. הוא יהיה מוגבל בשימוש בכרטיסי האשראי, במשיכת צ'קים, בשימוש בכרטיסים נטענים וכן בביצוע פעולות שונות בחשבון הבנק.

 

הקמת חברה או שותפות בחברה

חייב שמעוניין להקים חברה, לא יוכל לעשות זאת. למרות שהקמת חברה יכולה לסייע לו כביכול מבחינה כלכלית, החוק לא יאפשר לו להקים חברה, כדי שלא יסבך את עצמו אף יותר מבחינה כלכלית. כמו כן, החייב לא יוכל להיכנס בתור שותף אל חברה קיימת, או להקים חברה באמצעות שותפות.

 

הגבלות על עיסוק

מי שנמצא בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, יצטרך ללכת לעבוד כחלק מהשיקום הכלכלי שלו. אנשים מסוימים לא יוכלו לעבוד במקצוע שלהם, כמו עורכי דין, מתווכחי מקרקעין, קבלנים או יועצים פיננסיים, שכן החוק לא מאפשר עיסוק במקצועות הללו למי שנמצאים בהליך חדלות פירעון.

 

פגיעה בחופש התנועה

חופש התנועה היא אחת מזכויות האדם שכל מי שגר במדינה יכול להנות ממנה. למרות זאת, אדם שנמצא בהליך חדלות פירעון נפגע בזכות זאת, על ידי מגבלה של איסור יציאה מהארץ במהלך ההליך.

 

הליך כדאי על אף ההגבלות

למרות שנשמע עד כה שמדובר בהגבלות רבות וחמורות, הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי הוא עדיין הליך כדאי לחייב. שפל כלכלי עשוי להיות בור ללא תחתית עבור חייבים רבים. הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי מאפשר התחלה מחדש, הסדרה ומחיקה של חובות וכן התאוששות מבחינה כלכלית, מה שלא אפשרי בהכרח אם מחליטים לא לעבור את ההליך הזה.

בקשה לפשיטת רגל

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור