תביעה בגין ניצול יחסי מרות – כך יש לפעול

תוכן עניינים

אדם שיש לו סמכות וכוח על אנשים אחרים יכול לנצל את כוחו בכדי לפעול בצורה חיובית ולנסות להטיב עם האנשים עליהם הוא ממונה. אך יש מקרים בהם אדם בעל כוח וסמכות מנצל את המצב לשם ניצול של האנשים החלשים ממנו. אם נתקלת במקרה שכזה יכול להיות שמדובר בניצול של יחסי מרות.

במדריך שלפנינו כתבנו בקצרה על מה הם יחסי מרות, כיצד הם משפיעים על תיקים של עבירות מין, מה עושים בכדי לתבוע בגין ניצול של יחסי מרות, ומה הם העונשים שאפשר להשית על אדם שהורשע בניצול של יחסי מרות.

 

מה מוגדר ניצול יחסי מרות

יחסי מרות הן מצב שבו לאדם אחד קיים כוח לא מאוזן על אדם אחר. ליחסי מרות יש דוגמאות רבות ביניהן מנהל ישיר של עובד, מפקד בצבא, יחס בין קטין לבגיר, יחס בין מטפל נפשי למטופל נפש ועוד מקרים שונים. ניצול יחסי מרות, הוא מצב בו אותו אדם בעל הכוח מנצל את המצב בכדי להשיג לעצמו טובות הנאה שונות תוך כדי התעלמות מהצד החלש באינטראקציה.

 

מה המשמעות של ניצול יחסי מרות בתיקי עבירות מין

ניצול יחסי מרות בתיק של עברות מין מחמיר את העברה שנעברה על ידי התוקף. זאת מכיוון שהחוק מניח שבגלל שמודבר ביחסי מרות, היה לנפגע קושי להביע את חוסר הסכמתו בגלל חשש שמא אותו אדם בעל סמכות ישתמש בכוחו בכדי להתנכל לו. לדוגמא במקרים של יחסי מרות אין צורך בהצעות מיניות חוזרות ודחייה שלהן על ידי המותקף, וניתן להגיש תביעה גם במקרה שהקורבן לא הביע את חוסר הסכמתו בצורה ברורה.

 

מה עושים במקרה של ניצול יחסי מרות?

החוק מאפשר לטפל בניצול של יחסי מרות על ידי הגשת תלונה במשטרה וגם הגשת תביעה אזרחית. יש לאסוף את כלל הראיות לביצוע העבירה וכמו כן לנזקים שנגרמו לקורבן כתוצאה מעבירה זאת. בנוסף לכך כדאי לחשוב על שכירת עורך דין שיעזור לכם לנהל את התיק בצורה מיטבית.

 

מה העונשים בגין עבירה זאת?

העונשים המוטלים בגין עבירות מין שנעשו תוך כדי ניצול יחסי מרות הם שונים ותלויים בסוג יחסי המרות ובטיב העבירה שבוצעה. הם יכולים להגיע עד ל20 שנה של מאסר בפועל במקרים מסוימים וחמורים במיוחד.

 

תביעת ניצול יחסי מרות – סיכום

יחסי מרות הן יחסים לא שוויוניים בין אדם לאדם אחר. ניצול של יחסי מרות הוא מצב בו אדם אחד מחזיק בכוח לא פרופורציונלי על אדם אחר ומנצל אותו לשם קבלת טובות הנאה בניגוד לרצון האדם האחר. מקרים של עבירות מין בשילוב עם יחסי מרות מחמירים את היחס אל התוקף. במקרה של ניצול יחסי מרות אפשר להגיש תביעה אזרחית או פלילית.

תביעה משפטית

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור