כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

תוכן עניינים

כל אזרח עובד חשוף בפני התאונות הללו – תאונות עבודה. גם אם מקום העבודה שלכם הוא מסוכן מאוד, וגם אם מקום העבודה שלכם שלו ורגוע, אתם עדיין עשויים להינזק כתוצאה מתאונה שקשורה או לא קשורה לאופי העבודה. כך תפעלו במקרה של תאונת עבודה.

 

תאונות עבודה

תאונת עבודה היא דבר שמגדיר החוק באופן מפורש. מדובר על תאונה שמתרחשת במקום העבודה ובמהלך העבודה. כמו כן, אם התאונה התרחשה על הכביש, בדרך אל מקום העבודה או בדרך הביתה חזרה ממקום העבודה, אתם תוכלו להיות מוגדרים בתור נפגעי תאונת עבודה לפי החוק.

החוק מגדיר גם מצבים נוספים בהם תאונה נחשבת כתאונת עבודה, כמו תאונה במקום שנוכחות העובדים בו מוסכמת על המעסיק, כמו מסעדה סמוכה בה אוכלים ארוחת צוהריים. קראו עוד על תאונות כאלו באתר של משרד עורכי דין אימבר גולן פרטוש.

 

פנו אל עורך דין

אם חוויתם תאונת עבודה, מומלץ לכם לפעול כמה שיותר מהר על מנת לממש את הזכויות שמקנה לכם החוק. הדבר הראשון שמומלץ הוא לפנות אל עורך דין. עורך הדין יוכל לסייע לכם באופן פרטני במקרה שאירע לכם. הוא יבין האם התאונה שקרתה לכם היא אכן תאונת עבודה, לפי מה שקובע החוק. בנוסף, הוא יסביר לכם מה הצעדים שתוכלו לנקוט בהם.

 

מדוע חשוב לפנות אל איש מקצוע?

פנייה אל עורך דין תאונות עבודה היא שלב חשוב לאחר תאונת עבודה. האזרח הממוצע אינו בקיא יותר מדי בחוקים השונים. סיוע מעורך דין יכול להבהיר לו את המצב בו הוא נמצא ואת הזכויות שיש לו, מה שיסייע לו להתמודד עם התאונה בצורה טובה יותר.

 

האם המעסיק שלכם התרשל?

חוויתם תאונה בעבודה כתוצאה מרשלנות של המעסיק? אם אכן הדבר הזה קרה לכם, אתם יכולים להגיש תביעת פיצויים נגד המעסיק שלכם. התביעה הזאת יכולה להניב לכם פיצויים כספיים משמעותיים.

 

קבלת דמי פגיעה

דמי פגיעה היא תשלומים שמשלם הביטוח הלאומי לנפגעי תאונות עבודה. מדובר על סכומים שאמורים לדמות 75% מהמשכורת של הנפגע. הם משולמים במשך 90 ימים, עבור כל יום היעדרות של הנפגע ממקום העבודה שלו בעקבות הנזק שנגרם לו בתאונת העבודה.

 

תביעת נכות מעבודה

לאחר שחולפים שלושת החודשים בהם משולמים דמי הפגיעה, העובד יכול לחזור אל עובדתו. אם הוא עדיין סובל מפגיעה שלא מאפשרת לו לעבוד במקום העבודה שלו, הוא יכול להגיש תביעת נכות מעבודה. התביעה הזאת תאפשר לו לקבל קצבת נכות קבועה, בהתאם לאחוזי הנכות שייקבעו לו.

 

ליווי בוועדה הרפואית

מי שקובעת את אחוזי הנכות של נפגע עבודה היא הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. כל מי שתובע קצבת נכות מעבודה יצטרך להתייצב מולה. עורך דין תאונות עבודה יסייע לכם בהכנה לוועדה וילווה אתכם בוועדה הרפואית.

כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור