3 הטעויות שחייבים להימנע מהן כשמגישים חוות דעת רפואית לבית משפט

תוכן עניינים

חוות דעת רפואית מהווה את הפתרון המקצועי והאיכותי ביותר למקסום זכויות התובע וסיכויי הצלחת התביעה. בכדי לנצל את השפעת חוות הדעת הרפואית בצורה המיטבית, עלינו להימנע ממספר טעויות, העלולות לפגוע במקצועיות ובאיכותיות של חוות הדעת הרפואית

 

חוות דעת רפואית משפטית

נזקים רפואיים, מגבלות בריאותיות ושאר בעיות שונות, מזכים את הסובלים מהם במכלול זכויות אפשריות, שנועדו בעיקר לסייע להם להתמודד עם המציאות הכלכלית המאתגרת שנכפתה עליהם, הנובעת מאובדן כושר עבודה, הוצאות רפואיות ועוד.

תקנות הדין האזרחי בישראל, מחייבות כל תביעה העוסקת בנזקי גוף לכלול חוות דעת רפואית משפטית, המהווה מקבילה למתן עדות בשבועה של הרופא המומחה שכתב את חוות הדעת. לחוות הדעת הרפואית המשפטית קיימת חשיבות רבה בהצלחת התביעה ולכן, חשוב לדאוג לכך שחוות הדעת תהיה מקצועית ואיכותית ביותר, כפי שתוכלו למצוא אצל פורום רופאים.

 

מהם האתגרים בקבלת חוות דעת רפואית משפטית?

לאור החשיבות של חוות הדעת הרפואית המשפטית בהצלחת התביעה, קיים ביקוש רב לכתיבת חוות דעת רפואית משפטית ובהתאם לכך, מחירן נחשב לגבוה למדי וכיול להגיע לסכומים של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

בנוסף על כך, רופאים מומחים רבים אינם ממהרים להיענות בחיוב לבקשת כתיבת חוות דעת רפואית משפטית, שכן כתיבת חוות דעת כזאת נתפסת בעיניהם כיציאה נגד קולגות לעבודה. לפיכך, כאשר מחפשים חוות דעת רפואית משפטית מקצועית ומהימנה, כדאי להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית, שתחסוך לכם את הטרחה ותקשר אתכם לגורמים הרלוונטיים.

 

מהן הטעויות שחייבים להימנע מהן כשמגישים חוות דעת רפואית?

בכדי למצות את הפוטנציאל של חוות הדעת הרפואית ולהעניק לה את המשקל הראוי במכלול השיקולים של בית המשפט בהכרעת הדין, חשוב ומומלץ יהיה להימנע מהטעויות הבאות:

 

התאמת חוות הדעת למקרה הקיים

חוות הדעת הרפואית משפטית צריכה להיכתב על ידי רופא מומחה, אך רבים חושבים כי די בתואר 'רופא מומחה' בכדי להעניק חותמת איכות ומקצועיות על חוות הדעת. אך למעשה, יש לבחור ברופא מומחה בעל זיקה ספציפית לתחום התביעה – פסיכיאטריה, רשלנות רפואית, תביעות הנוגעות לתחום התעסוקה וכדומה.

 

בחירת רופא מומחה

התאמת חוות הדעת לנושא התביעה הנדון, יחד עם היותו של הרופא בעל תואר מומחה בתחומו, מהווים ללא ספק פרמטרים מעולים לכתיבת חוות דעת מקצועית, אך בנוסף על כך, חשוב לוודא כי לרופא המומחה קיים ניסיון בתחום, כך שחוות הדעת תתאים גם למונחים המשפטיים הרלוונטיים.

 

מידע מהותי

כאשר פונים לקבלת חוות דעת רפואית משפטית, יש לוודא כי היא כוללת מספר מרכיבים חשובים – הוכחת הנזק, הגורם הסיבתי, הקשר בין השניים וההשלכות הכלכליות של הנזק על התובע.

 

לסיכום

חוות דעת משפטית מהווה כלי יעיל במיוחד למימוש הזכויות הרפואיות של התובע ובכדי למקסם את השפעתה, יש להימנע ממספר טעויות הנוגעות לבחירת הרופא המומחה, התאמת חוות הדעת למקרה התביעה הנדון והמידע המהותי שצריך להופיע בחוות הדעת הרפואית המשפטית.

פורום רופאים

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעות בגין רשלנות רפואית

בישראל של ימינו יש לא מעט מרכזים רפואיים וחלקם נחשבים למתקדמים מאוד לעומת האפשרויות הקיימות בעולם. בנוסף לכך, אנשי המקצוע שלומדים רפואה שנים רבות עושים

אילו זכויות רפואיות רשאי אדם לתבוע?

מטופלים אשר עברו טיפולים רפואיים אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לתבוע את הרופא ואת המוסד בו התרחש הטיפול בעקבות רשלנות אשר הותירה נזקים זמניים

ניתוח בהיעדר הסכמת חולה

הסכמה כירורגית מוגדרת על ידי מתן אישור לרופא המטפל לבצע ניתוח ולא תמיד היא תהיה בכתב. ללא הסכמה זו שניתנה לניתוח היא נחשבת לעבירה פלילית.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

 ניתוח קיסרי הוא תחליף כירורגי ללידה הטבעית והוא כולל הרדמה וחתך של בטן היולדת. בשל היותו ניתוח הוא חושף את היולדת להליך כירורגי מה שיכול