מה תצטרכו על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

תביעת רשלנות רפואית היא תביעת פיצויים המוגשת לבית המשפט, במקרים בהם יש חשד לרשלנות שהסבה נזק למטופל מצד הצוות הרפואי בכל אחד משלבי ההליך הרפואי. הגשת התביעה מצריכה פעולות מסוימות לפניה. הנה מה שתצטרכו על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית.

 

עילה

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית יכולה להתבצע רק במידה וקיימת עילה מסוימת להגשת התביעה. על מנת שתתקיים עילה זאת, צריך להבין כי לא כל טעות של רופא היא רשלנות רפואית. רופא, כמו כל אדם או בעל מקצוע אחר, עלול לבצע טעויות בעבודתו. טעות תחשב לרשלנות כאשר מספר מסוים של סיבות משתלבות יחדיו. אם הטעות של הרופא בוצעה מבלי שהאחרון נקט באמצעי הזהירות הנהוגים, לא פעל בצורה הסבירה שמצופה ממנו ובכך הסב נזק למטופל, אזי קיימת עילה לתביעה של רשלנות רפואית.

 

הוצאות קודמות

לפני שמתעסקים בכל אותם דברים הנדרשים להגשת תביעת רשלנות רפואית דרך עו"ד, כמו תביעה על רשלנות רפואית על ידי עו"ד כפיר דיין, יש להתייחס למספר פרטים בירוקרטים, שגם הם מהווים חלק מההכנות לתביעה. אחד מהם הוא תשלום אגרה לבית המשפט.

גובה האגרה משתנה ואינו קבוע. בשלב הראשוני משולמת רק חלק מהאגרה. בהתאם להתפתחויות מסוימות, בית המשפט יכול לחייב את אחד הצדדים לשלם את יתרת האגרה. כמו כן, הוצאות מסוימות, כמו חוות דעת רפואית או שכר לעו"ד יכולים להיות משולמים לבסוף על ידי הנתבע, אם כך פסק בית המשפט.

 

מסמכים רפואיים

על מנת להגיש את התביעה לבית המשפט, יש לאסוף מסמכים רפואיים שיחזקו את טענת התובע. התיעוד של המסמכים האלו צריך להתבצע באופן המיידי ביותר. מסמכים רלוונטיים יכולים להיות מסמכים של אבחנה רפואית, מתן טיפול ובדיקות רפואיות. ייתכן שבאחד מהשלבים המתועדים האלו טמונה הרשלנות הרפואית של הגורם המטפל. למשל, ייתכן כי מדד מסוים מצביע על בדיקות מסוימות שלא בוצעו, מה שיכול לבוא לידי ביטוי במסמכים של האבחנה הרפואית ושל הבדיקות השונות אותן ביצע המטופל.

 

עדים

מכיוון שבית המשפט מקשיב לעובדות, חשוב למצוא עדים שיחזקו את טענות התובע. לא תמיד קיימים עדים כאלו, אך מכיוון שתהליכים רפואיים הם מגוונים ולפעמים מורכבים, קיימת סבירות כי במקרים של רשלנות רפואית ימצאו עדים מתאימים. עדים לדוגמא יכולים להיות מלוויו של המטופל בעת שאירעה ההתרשלות, או אפילו גורמים אחרים בצוות המטפל, שהבחינו בהתרשלות בזמן אמת ולא הצליחו למנוע אותה.

 

פעולות הכרחיות לפני הגשת התביעה

לפעמים החיפזון בפעולה מסוימת, עלול להשכיח אותנו מהעובדה כי על מנת לבצע אותה, יש להתכונן לפני. כך הדבר גם בנוגע לתביעות בגין רשלנות רפואית. הבנה ברורה של עילת התביעה, עמידה בתשלומים הדרושים, איסוף מסמכים ועדים, הכרחיים על מנת להגיש תביעה מוכנה ומוצלחת לבית המשפט.

תביעת רשלנות רפואית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעות בגין רשלנות רפואית

בישראל של ימינו יש לא מעט מרכזים רפואיים וחלקם נחשבים למתקדמים מאוד לעומת האפשרויות הקיימות בעולם. בנוסף לכך, אנשי המקצוע שלומדים רפואה שנים רבות עושים

אילו זכויות רפואיות רשאי אדם לתבוע?

מטופלים אשר עברו טיפולים רפואיים אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לתבוע את הרופא ואת המוסד בו התרחש הטיפול בעקבות רשלנות אשר הותירה נזקים זמניים

ניתוח בהיעדר הסכמת חולה

הסכמה כירורגית מוגדרת על ידי מתן אישור לרופא המטפל לבצע ניתוח ולא תמיד היא תהיה בכתב. ללא הסכמה זו שניתנה לניתוח היא נחשבת לעבירה פלילית.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

 ניתוח קיסרי הוא תחליף כירורגי ללידה הטבעית והוא כולל הרדמה וחתך של בטן היולדת. בשל היותו ניתוח הוא חושף את היולדת להליך כירורגי מה שיכול