תאונת דרכים עם פגיעת ראש איך ולמי מגישים תביעה?

תוכן עניינים

תאונות דרכים הפכו לצערנו למראה יום יומי בכבישי המדינה, בין אם מדובר בתאונות קלות או תאונות קשות, קשה להתעלם מהעובדה שבכל יום אנחנו שומעים לכל הפחות על תאונה אחת.

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים עליו לפעול בשני מישורים חשובים.

מחד לקבל טיפול רפואי מקצועי ומהיר ומנגד לדאוג לקבל את הפיצויים המגיעים לו כלכלית.

 

פגיעות נפוצות

כ-24% מפגיעות הטראומה במחצית הראשונה של העשור הקודם היו מקטגוריית פגיעת ראש בתאונת דרכים. הדבר כולל בתוכו גם פגיעות קלות יחסית ולצערנו גם פגיעות משמעותיות ואף מסכנות חיים.

עם העלייה בשימוש בקורקינטים ואופניים חשמליים גם הסטטיסטיקה לגבי פגיעות ראש בתאונות דרכים עלתה.

 

ההשפעה של פגיעת ראש

פגיעות ראש יכולות להתבטא במגוון רחב של תסמינים, לעיתים מדובר בתסמינים קלים ושאינם משפיעים רבות על חיי היום יום ועל כושר העבודה של הנפגע. אך לעיתים, הפגיעות יכולות להיות משמעותיות מאוד (גם אם התאונה הייתה קלה בלבד). פגיעה משמעותית יכולה להוביל לפגיעה ביכולת הפרנסה של הנפגע.

התסמינים העיקריים כוללים בתוכם: כאבי ראש וצוואר, בחילות, הקאות וצפצופים באוזניים. בנוסף, יכולים להופיע תסמינים רוחביים יותר כגון: פוסט טראומה, סיוטים, בעיות זיכרון וקושי בתפקוד היום יומי.

 

תביעת פיצויים

לאחר תאונת דרכים, התביעה לפיצויים עשויה להתחלק מול כמה גופים. ראשית ישנו הביטוח הלאומי, אשר יכול לבחון את אחוזי הנכות המגיעים לנפגע ולקבוע גובה פיצוי חד פעמי או קבוע על אובדן כושר עבודה.

בנוסף לכך קיימים גם הביטוחים הפרטיים. בתוך כך, ישנו ביטוח החובה (אם מדובר על תאונה עם כלי רכב), הביטוח הנ"ל מעניק בדרך כלל החזר על חלק או כלל ההוצאות הרפואיות שנדרשו כתוצאה מהתאונה וכן יכול לזכות בפיצוי על אובדן כושר העבודה.

בהקשר לביטוחים הפרטיים, אנשים רבים מבטחים את עצמם לאורך החיים, לכל צרה שלא תהיה, במקרה בו הנפגע מבוטח גם בביטוח אישי הכולל פיצוי על אובדן כושר עבודה או על תאונות דרכים.

שימו לב, לעיתים קרובות בביטוחים פרטיים ישנה הסתייגות המבהירה כי אם קיבלתם כבר פיצוי על תאונה או אובדן כושר עבודה, לא תוכלו לקבל פיצוי נוסף מביטוח אחר.

 

ייעוץ משפטי

כל תהליך הגשת התביעות השונות וההכרה בנכות הינו תהליך ארוך ובירוקרטי מאוד. כמובן שניתן לבצע את כל ההליך בעצמכם ולהיעזר במוקדי השירות השונים של הביטוח הלאומי או חברות הביטוח, אך מצבים כאלו מומלץ להיעזר בעורך דין.

התהליך עצמו כולל הגשת טפסים, וועדות רפואיות שונות (לפי המקרה והצורך), איסוף כלל המידע הרפואי מהרופאים ובתי החולים הרלוונטיים ועוד.

עורך דין המתמחה בתאונות דרכים ופגיעות ראש, ידע להכווין אתכם לבדיקות הרפואיות הרלוונטיות שחסרות לכם, יכין אתכם לוועדות רפואיות, ידע לערער בצורה מדויקת ונכונה על החלטות הוועדה ויעלה את הסיכוי ואת ערך הפיצוי אותו תקבלו.

זכרו, פגיעת ראש יכולה להשפיע עליכם למשך שנים ארוכות מאוד. הדבר יכול למנוע מכם את היכולת להתפרנס ולכן עליכם לוודא ולדאוג שתקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכם.

 

תמרור

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
העונש עבור נהיגה תחת השפעת אלכוהול

כל מי שיש לו רישיון נהיגה ונוהג בחיי היומיום מודע היטב לסיכונים שבנהיגה, ויחד עם זאת, לא מעט אנשים מסתכנים מעבר לסיכון הברור הכרוך בנהיגה