מה עושים במקרה של דייר שמסרב להתפנות מהדירה שלכם?

תוכן עניינים

לא פעם ניתן לשמוע על מצבים לא נעימים, בהם הדייר אינו מוכן להתפנות מהדירה השכורה שלו. בעלי הבית מוצאים את עצמם במצב בלתי אפשרי, שבו הם מתקשים לקבל בחזרה את החזקה על הדירה שלהם. לכן אם יש לכם דירה שאתם מעוניינים להשכיר, כדאי שתדעו מראש מה לעשות במקרים של דייר סרבן. מאמר זה יעסוק בכל המידע הרלוונטי לנושא ויספק לכם טיפים ועצות שימושיות, שיוכלו לסייע לכם במקרים מסוג זה.

 

פינוי דייר סרבן – מה חשוב לדעת?

פינוי דייר סרבן הינו נושא חשוב ומהותי, שכל בעל בית חייב להכיר לעומק. יש לזכור כי רוב האנשים שיש להם דירה נוספת, יבחרו להשכיר אותה, במטרה ליהנות מההכנסה השוטפת של דמי השכירות. אך חשוב להיות מודעים לכל הסיכונים וכמובן לנסות לצמצם אותם מראש למינימום ההכרחי. דייר סרבן הינו דייר שמסרב לפנות את הדירה, למרות שחוזה השכירות כבר נגמר.

כמו כן, לא פעם ניתן להיתקל בדיירים שאינם משלמים כלל את דמי השכירות, אך אינם מוכנים להתפנות. בעבר תהליך הפינוי היה ארוך ומייגע, אך משנת 2008 התהליך יכול להסתיים תוך שלושה חודשים בלבד, בתנאי מבצעים אותו בצורה נכונה ויעילה. התהליך נקרא תביעה לפינוי מושכר והוא מתאים גם במקרים בהם דיירים פלשו לנכס שלכם ואינם מוכנים לפנות אותו.

פינוי דייר סרבן – מה חשוב לדעת

 

תהליך פינוי דייר סרבן

פינוי דייר סרבן חייב להתבצע לפי דרישות החוק, ללא שום שימוש באמצעים אלימים. כדאי לדעת כי מי שינסה להפעיל כוח פיזי עלול לעכב את התהליך, מאחר ואפילו דיירים סרבנים מוגנים לפי החוק. התהליך חייב להתחיל בשליחה של מכתב התרעה לדייר הסרבן, על מנת ליידע אותו שעליו להתפנות באופן מידי מהדירה, אחרת הוא יהיה חשוף להליכים משפטיים.

במידה והדייר עדיין אינו מוכן להתפנות מהנכס, תוכלו לפנות לבית המשפט ולהגיש תביעה לפינוי מושכר. יש לצרף לתביעה את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל חוזה השכירות וההתכתבויות שנערכו בין הצדדים. מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום, במטרה לזרז את התהליך ולהבטיח את ההתנהלות המהירה והחלקה שלו.

 

נקודות נוספות שכדאי לדעת לגבי פינוי של דייר סרבן

חשוב לציין כי התביעה לפינוי דייר סרבן כוללת אך ורק את תהליך הפינוי שלו מהכנס. במידה ותרצו לקבל פיצוי כספי עבור דמי השכירות שלא שולמו או עוגמת הנפש שנגרמה לכם, תצטרכו להגיש תביעה נוספת. כדאי לזכור כי הדרך הטובה ביותר להימנע מראש ממצבים מסוג זה, היא באמצעות ייעוץ משפטי.

עורך דין שמתמחה בתחום מכיר את כל הניואנסים השונים ויודע בדיוק כיצד להתנהל מול דיירים סרבנים וכיצד לצמצם למינימום את הסיכון להגיע למצבים מסוג זה. עורך הדין יכול לסייע לכם כבר בשלב עריכת חוזה השכירות, באמצעות הקפדה על ביטחונות כספיים מתאימים, כגון שטר חוב, ערבות בנקאית וערבים לחוזה.

 

לסיכום

כל מי שמעוניין להשכיר את הדירה שלו חייב להכיר לעומק את הסיכונים, כולל פינוי דייר סרבן.

נקודות נוספות שכדאי לדעת לגבי פינוי של דייר סרבן

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הערכת שווי דירה

מתלבטים האם הסכום שדורשים מכם עבור דירה מסוימת גבוה מידי? או שאולי אתם רוצים לדעת כמה לדרוש עבור הדירה שתרצו למכור? אם כך, כדאי לדעת

תפקידו של עורך דין רכישת דירה

עורך דין קניית דירה, או רכישת דירה, נקרא בשפה המקצועית עו"ד מקרקעין, או עו"ד נדלן. אבל מה בדיוק הוא עושה ולמה אתם חייבים אחד כזה

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

5 בדיקות שמבצע עורך דין רכישת דירה

לפני רכישת בית קיימת סדרת בדיקות אשר מבטיחות לנו את תקינות העסקה שאנו עומדים לבצע. את סדרת הבדיקות, עו״ד שבחרנו יבצע בשבילנו, וכך יעזור לנו