הערכת שווי דירה

תוכן עניינים

מתלבטים האם הסכום שדורשים מכם עבור דירה מסוימת גבוה מידי? או שאולי אתם רוצים לדעת כמה לדרוש עבור הדירה שתרצו למכור? אם כך, כדאי לדעת שהכול מתחיל בהזמנת שירותיו של שמאי שיבצע הערכת לשווי הנכס.

מה בפועל צריך לעשות השמאי?

כל מי שחושב לקנות דירה או למכור נכס מסוים צריך לדעת, לפני הכול, כמה הנכס באמת שווה. כלומר, זה שבעל נכס מסוים מנסה למכור לכם את הנכס בסכום כזה או אחר זה טוב ויפה, אך בפועל זה צריך לדעת כמה הנכס באמת שווה. לכן כדאי להזמין שירות כמו הערכת שווי נכס, וזה בדיוק תפקידו של השמאי. הוא מגיע לנכס, בודק את כל הפרטים שלו ובהתאם לכך הוא יוכל לתת לכם הערכה. ישנם לא מעט פרטים שמשפיעים על הערכת השמאי, כמו לדוגמא:

  • מאיזה שנה הנכס קיים?
  • מה הגודל שלו?
  • האם כל המערכות בו תקינות?
  • האם הגישה אליו נוחה?
  • האם יש לעשות בו שיפוץ מסוים כדי לגור בו?
  • האם יש בנכס עוד זכויות בנייה שלא נוצלו?

בין אם מדובר על הערכת שווי דירה ובין אם מדובר על הערכת שווי של בית צמוד קרקע, יש לפנות אל שמאי מקצועי ויפה שעה אחת קודם.

איש נדלן

האם כל שמאי ייתן את אותה הערכה?

למרות שיש חוקים ברורים שבהתאם להם השמאים עובדים, בסופו של דבר בהחלט יכול להיות מצב שבו שמאי מסוים ייתן הערכה כזאת ואילו שמאי אחר ייתן הערכה שונה. מצד שני, אם תפנו אל אנשי מקצוע רציניים, ההבדלים יהיו מינוריים. כך או כך, אין ספק שאתם צריכים לבדוק היטב לאיזה שמאי אתם פונים, ולפני הכול חשוב שהוא יהיה רשום באגודת השמאים. לפנות לאדם שלא למד את התחום ושאין לו תעודת שמאות זה עלול להיות צעד שיסבך אתכם, שכן בפועל זה אומר לפנות לאיש מקצוע שאינו עובד בצורה חוקית. חשוב לדעת שאפילו אם אתם מנסים לקנות דירה באחד מאותם פרויקטים חדשים בראשון לציון לא כדאי יהיה לוותר על הערכת השמאי שכן הוא זה שיעזור לכם להבין כמה הגיוני לשלם על הנכס שחשבתם לרכוש.

לקבלת הערכת שווי נכס ניתן להעזר בחברת בוטיק נדל"ן בכתובת https://www.nadlan-b.co.il

שמאי בוחרים בהתאם להמלצות של לקוחות אחרים

הדילמה בין מספר שמאים היא דילמה מוכרת וידועה, כך שאם גם אתם מרגישים מבולבלים, דעו שאתם לא לבד. כמובן שתרצו לבחור את אנשי המקצוע הכי טובים שיש לצורך קבלת הערכה לשווי הדירה, אך איך באמת בוחרים שמאי טוב? הניסיון שלו חשוב וגם השאלה האם הוא באמת עובד בצורה חוקית או לא, אך בנוסף, יש טעם לבדוק גם את ההמלצות השונות. שמאי שתוכלו למצוא אודותיו חוות דעת חיוביות אונליין הוא איש המקצוע הנכון ביותר עבורכם, שכן המלצות תמיד מסייעות לנו להימנע מבחירת אנשי מקצוע שאינם מספיק טובים.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תפקידו של עורך דין רכישת דירה

עורך דין קניית דירה, או רכישת דירה, נקרא בשפה המקצועית עו"ד מקרקעין, או עו"ד נדלן. אבל מה בדיוק הוא עושה ולמה אתם חייבים אחד כזה

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

5 בדיקות שמבצע עורך דין רכישת דירה

לפני רכישת בית קיימת סדרת בדיקות אשר מבטיחות לנו את תקינות העסקה שאנו עומדים לבצע. את סדרת הבדיקות, עו״ד שבחרנו יבצע בשבילנו, וכך יעזור לנו