כמה זמן צריך ללמוד בשביל להיות עו"ד מקרקעין

תוכן עניינים

תחום המקרקעין כולל בתוכו תחומים רבים כמו נדל"ן למגורים, נדל"ן להשקעה, שטחי נדל"ן מסחריים ושטחי נדל"ן חקלאיים. כמו כן בתחום הנדל"ן ישנה שורה של הליכים ורישומים שיש לעשות בכדי לבצע, מכירה, קנייה, חכירה והחזקה של שטחי נדל"ן. בכל התחומים האלה עורך הדין הרצוי הוא עורך דין לענייני מקרקעין, אבל כמה זמן צריך ללמוד בשביל להיות עורך דין כזה? התשובות בפנים. 

 

תחום הנדל"ן והמקרקעין בישראל

תחום המקרקעין בישראל מסודר מבחינה חוקית על ידי חוק המקרקעין. חוק זה חוקק בשנת 1969 ומאז נוספו אליו תיקונים ושינויים רבים. החוק מתייחס אל כל תחום המקרקעין בישראל ולעסקאות המקרקעין שנעשות בישראל. בנוסף יש בחוק התייחסות לנושא הרישום וההחזקה במקרקעין. בישראל רשות מקרקעי ישראל היא הגוף שאחראי על רישום הנדל"ן ולעיתים גם על אכיפה של חוקי מקרקעין שונים.

 

עורכי דין לענייני מקרקעין

עורך דין לענייני מקרקעין הוא עורך דין שעבר את הלימודים והמבחנים הנדרשים על ידי המדינה בכדי לעסוק בתחום. בנוסף לכך הוא עבר התמחות בעבודה במשרד עורכי דין בתחומים של נדל"ן ומקרקעין. עורך דין לענייני נדל"ן יכול להתעסק בתחומים רבים שקשורים למקרקעין, החל מייעוץ לרוכשים או מוכרים וכלה בייצוג בבתי משפט בתביעות בנושא נדל"ן.

 

משרדי עורכי דין שעוסקים במקרקעין

בארץ קיימים מספר רב של משרדי עורכי דין שעוסקים בנדל"ן מסחרי או לצורכי מגורים. משרדי עורכי דין לענייני מקרקעין מאגדים בתוכם מספר עורכי דין שלהם בעלי הכשרה בתחום. באמצעות שימוש במספר עורכי דין ניתן להגיע לתוצאות טובות יותר מבחינה משפטית, זאת מכיוון שלכל עורך דין במשרד יש את תת ההתמחות שלו.

בנוסף לכך במשרד עורכי דין ישנם עורכי דין שעסוקים יותר בתחום הייעוץ והכתיבה המשפטית וכאלה שבדרך כלל מייצגים בבית משפט וזאת בשביל לייצר נבחרת משפטית חזקה יותר ולהגיע לתוצאות אידיאליות יותר. אם יש לכם צורך במשרד עורכי דין לענייני נדל"ן, היכנסו לקישור https://www.partouche-law.com.

 

אז כמה זמן צריך ללמוד?

בכדי להיות עורך דין מוסמך במדינת ישראל יש צורך לצלוח את התואר הראשון בעריכת דין באוניברסיטה או במכללה שאושרה על ידי המעוצה להשכלה גבוהה. תואר זה לוקח בדרך כלל שלוש וחצי שנים או שבעה סמסטרים. לאחר מכן יש צורך לבצע את המבחן הממשלתי ולעבור אותו.

בכדי להיות עורך דין לענייני מקרקעין יש התמחות במשרד עורכי דין לענייני נדל"ן. לא פשוט להגיד מה הוא טווח הזמן המינימלי הנדרש בכדי להיות עורך דין מקצועי בתחום זה,אבל אפשר להגיד שניסיון של שנים ארוכות הוא דבר חסר תחליף לעורך דין שכזה.

 

זמן הלימוד לעורך דין מקרקעין – סיכום

עורכי דין לענייני מקרקעין מקבלים את הכשרתם תוך כדי העבודה במשרד עורכי דין. קשה מאוד להגיד כמה זמן נדרש לשם כך, אבל אפשר להגיד ששנים של ניסיון בתחום הן דבר חסר תחליף ושיש להתחשב בו בבחירת עורך דין מקרקעין.

עורך דין מקרקעין

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הערכת שווי דירה

מתלבטים האם הסכום שדורשים מכם עבור דירה מסוימת גבוה מידי? או שאולי אתם רוצים לדעת כמה לדרוש עבור הדירה שתרצו למכור? אם כך, כדאי לדעת

תפקידו של עורך דין רכישת דירה

עורך דין קניית דירה, או רכישת דירה, נקרא בשפה המקצועית עו"ד מקרקעין, או עו"ד נדלן. אבל מה בדיוק הוא עושה ולמה אתם חייבים אחד כזה

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

5 בדיקות שמבצע עורך דין רכישת דירה

לפני רכישת בית קיימת סדרת בדיקות אשר מבטיחות לנו את תקינות העסקה שאנו עומדים לבצע. את סדרת הבדיקות, עו״ד שבחרנו יבצע בשבילנו, וכך יעזור לנו