איך מחשבים אחוזי נכות מול ביטוח לאומי?

תוכן עניינים

חליתם או נפצעתם ויכולת ההשתכרות שלכם נפגעה קשות כתוצאה מכך? המוסד לביטוח לאומי מעניק קצבאות נכות לעומדים בקריטריונים, אך חשוב לזכור כי גם מי שנקבעה לו נכות רפואית שאינה גבוהה מספיק לקצבת נכות עדיין זכאי לשורה של הטבות והקלות משמעותיות וחשובות.

לכן חשוב להבין ולדעת איך מחשבים אחוזי נכות מול ביטוח לאומי כדי למצות את הזכויות שלכם כנפגעים. משרד עורכות הדין חדיד – הלד הינו בעל נסיון רב בהגשת תביעות נכות כללית מול ביטוח לאומי ויילחם כדי למצות עבורם את מלוא זכויותיכם ולהשיג עבורכם את כל הניתן לחיים של כבוד.

 

איך מחשבים אחוזי נכות מול ביטוח לאומי?

הביטוח הלאומי מעניק קצבאות ילדים ומבוגרים לשלוש קבוצות אוכלוסיה עיקריות:

  • מומים ונכויות מלידה.
  • נפגעי תאונות עבודה
  • נפגעי פעולות איבה.

במידה ונפגעתם או חליתם ויכולת ההשתכרות שלכם צנחה באופן דרמטי יש להגיש תביעה אל  ביטוח לאומי נכות כללית ולהמתין שתזומנו לוועדה רפואית. במהלך הועדה תתבקשו להציג מסמכים רפואיים, לספר על המצב שלכם ולעיתים גם לבצע מבחנים רפואיים שונים. לאחר שהועדה תסכם את ממצאיה היא תודיע לכם מהם אחוזי הנכות שהיא בחרה לקבוע לכם. השיקולים של הועדה נובעים מהשפעת הנכות על יכולת ההשתכרות, מידת התלותיות שלכם בגורם זר, האם זוהי נכות זמנית או צמיתה ושיקולים רפואיים נוספים.

על פי גובה אחוזי הנכות תיקבע זכאותכם לקצבה חודשית מן הביטוח הלאומי, זמנית או קבועה, וכמו כן גם שורה של הטבות והקלות שיכולות לתמוך בכם רבות כגון הנחות בתשלומי מיסים, בתחבורה ציבורית, הענקת תעודת נכה ופטור מתור, הצטרפות לקהילה תומכת ועוד.

אדם נכה

קצבת נכות כללית

כל מי שוועדה רפואית קבעה לו 60% נכות ומעלה מגורם רפואי יחיד או לפחות 40% נכות ממספר גורמי נכות שאחד מהם הינו 25% ומעלה, שיכולת השתכרותו הצטמצמה בכ -50% ויותר מאז הפגיעה, או עקרת הבית שתפקודה בבית ירד אל מתחת ל – 50%, יהיו זכאים לקצבת נכות קבועה או זמנית על פי הנחיות הועדה וסכום הכסף המוקצב להם ייקבע על פי גובה אחוזי הנכות או כל הוראה אחרת מטעם הועדה.

 

מה קורה למי שנקבעה לו בועדה נכות רפואית אך אינו זכאי לקצבה?

חשוב מאד לזכור שגם אם נקבעו לכם בועדה אחוזי נכות רפואית אשר אינם עומדים בקריטריונים של זכאות לקצבה חודשית, עדיין אתם זכאים לשורה של הקלות והטבות אשר יכולות לסייע לכם משמעותית. בין היתר תוכלו לקבל סל שיקום לפגועי נפש, עזרה בלימודים, הכוונה תעסוקתית, הצטרפות לקהילה תומכת, הנחות והטבות שונות ועוד. חשוב מאד להיות מודעים לזכויותיכם ולהעזר בכל מה שניתן על מנת להשתקם, לחיות חיים של כבוד ושל ערך עצמי גבוה ולהרגיש חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.

 

משרד עורכות דין חדיד – הלד

את המסע לנבכי הבירוקרטיה של המוסד לביטוח הלאומי אתם לא צריכים לעבור לבד. משרד עורכות הדין חדיד – הלד יעניק לכם את כל המידע הרלוונטי עבורכם, ילווה אתכם לאורך התהליך, ידריך אתכם לקראת מעבר ועדות רפואיות וייצג אתכם כדי למקסם את הזכאות שלכם לנכות רפואית.

הנסיון, הותק והמוניטין של המשרד עומדים לשירותכם על מנת שגם אתם תוכלו למצות את הזכויות שלכם ולהגיע לשיקום ושילוב למרות המגבלות שמהם אתם סובלים. המשרד מתמחה בכל סוגי התביעות מול ביטוח לאומי כולל גמלת ילד נכה, נפגעי תאונות איבה ונפגעי תאונות עבודה ויעזור לכם לעבור את התהליך הקשה אך הצודק להשגת מלא זכויותיכם.

עורכי דין נכים

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
על חוקי הר הכסף בישראל

שמעתם על מיזם הר הכסף? במידה וכן – טוב שהגעתם אלינו כדי לראות בדיוק על מה צריך להקפיד בזמן השימוש בו, ובמידה ולא – אל

נהיגה בחוסר זהירות ונהיגה בקלות ראש

ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם במספר תאונות הדרכים בכבישים. אחד הגורמים לתאונות אלו הוא קלות הדעת בתרבות הנהיגה הישראלית, המתבטא בהרבה צורות – אי