רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

תוכן עניינים

 ניתוח קיסרי הוא תחליף כירורגי ללידה הטבעית והוא כולל הרדמה וחתך של בטן היולדת. בשל היותו ניתוח הוא חושף את היולדת להליך כירורגי מה שיכול לגרום לרשלנות רפואית. מה היא בדיוק רשלנות רפואית בניתוח קיסרי?

רשלנות רפואית היא הגדרה להליך רפואי שבוצע ללא זהירות מספקת ובפועל ההליך הביא לנזק אצל המטופל. במקרה של חשד לרשלנות רפואית אפשר לתבוע את הרופא או את הגוף המטפל בכדי לקבל פיצויים. כל ההליך של תביעה בגין רשלנות רפואית מלווה בעורך דין שהוא עורך דין רשלנות רפואית בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ, כך שמומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום הספציפי שבו מבקשים לתבוע.

 

ניתוח קיסרי

לידה היא הליך טבעי, בתום תקופת ההיריון העובר יוצא מרחם האישה ומגיע הרגע המאושר לו חיכינו 9 חודשים ותינוק או תינוקת חדשים מגיחים לעולם! ברפואה המודרנית ישנו הליך חלופי ללידה הטבעית המוכרת והוא הניתוח הקיסרי. כמובן שישנם הבדלים רבים בין לידה טבעית לניתוח קיסרי והגדול שבהם הוא שהניתוח הוא הליך ניתוחי מתוכנן בו מוציאים את העובר מבטן האישה על ידי חיתוך בטן האמא והוצאת העובר.

בשל היותו ניתוח ישנה סבירות גבוהה יותר לרשלנות רפואית בהשוואה ללידה טבעית ללא ניתוח. ההליך כולל מעבר לחתך בבטן גם הליך של הרדמה ולאחר מכן תפרים, לכן מגדיל את הסיכוי לזיהומים כתוצאה מהניתוח הפולשני, כמו כן יכולות להיות תופעות לא מתוכננות בעקבות ההרדמה במידה ולא בוצעה כראוי.

שלילת זכות היולדת להחלטה

אמנם רוב הניתוחים הקיסריים ידועים מראש ובדומה לניתוח רגיל נקבע תאריך ללידה אך ישנן גם לידות שמגיעות לניתוח קיסרי בעקבות החלטת רופא, במקרים אלו שלא ניתנה לאמא זכות הבחירה באם ללדת באופן טבעי או בניתוח קיסרי ניתן לטעון לרשלנות רפואית. טרם ביצוע הניתוח הקיסרי הרופא מחויב לשתף את האם בכל הסיכונים שההליך כולל וזכותה לבחור לפנות לניתוח בכל זאת, במקרה חירום נשללת ממנה זכות הבחירה והרופא מבצע את הבחירה בשבילה.

רשלנות בשלבי ההליך

גם במידה והיולדת בחרה ללדת בניתוח קיסרי, סיבוכים שיכלו להימנע במהלך הניתוח, במהלך ההרדמה או במהלך ההחלמה לאחר מכן, יכולים להיחשב כרשלנות רפואית. על הרופא לעמוד בכל הכללים והתנאים המקובלים בהקשר הניתוח וכלה בהרדמה ולכלול חקר מעמיק על עבר המטופלת ומצבה, כך שיוכלו להתאים את שלושת שלבי הניתוח (הרדמה, ניתוח, החלמה) למטופלת וימנעו נזק אגבי או ישיר עתידי.

ההחלטה לגשת לניתוח קיסרי נתונה ליולדת וזאת בתנאי שאכן הובהרו לה מהלך הניתוח והסיכונים שבו, בנוסף, מן הסתם, חובתו של הרופא המנתח לבצע את ההרדמה, הניתוח וליווי ההחלמה לפי כללי ההליך ובזהירות מתמדת, במידה והרופא חוטא באחד מסעיפים אלה ניתן לטעון לרשלנות רפואית.

 

רופאים

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תביעות בגין רשלנות רפואית

בישראל של ימינו יש לא מעט מרכזים רפואיים וחלקם נחשבים למתקדמים מאוד לעומת האפשרויות הקיימות בעולם. בנוסף לכך, אנשי המקצוע שלומדים רפואה שנים רבות עושים

אילו זכויות רפואיות רשאי אדם לתבוע?

מטופלים אשר עברו טיפולים רפואיים אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לתבוע את הרופא ואת המוסד בו התרחש הטיפול בעקבות רשלנות אשר הותירה נזקים זמניים

ניתוח בהיעדר הסכמת חולה

הסכמה כירורגית מוגדרת על ידי מתן אישור לרופא המטפל לבצע ניתוח ולא תמיד היא תהיה בכתב. ללא הסכמה זו שניתנה לניתוח היא נחשבת לעבירה פלילית.