קבלת נכות כתוצאה מפציעה בשירות צבאי

תוכן עניינים

בעוד שרוב החיילים והחיילות מסיימים את השירות הצבאי שלהם ללא פגיעות כאלו ואחרות, לפעמים אנשים גם נפצעים בחיים.

וכשזה קורה, אין ספק שהסיוע הרפואי הוא הדבר הראשון והכי חשוב שצריך לקבל.

במקביל לכך, עורך דין משרד הביטחון יסייע לכם בכל מה שקשור לתביעה מול הצבא.

תביעה משפטית מול הצבא עשויה להיות מוגשת בעקבות מקרים רבים ושונים. למשל, בגין פציעות בצבא במהלך אימוני כושר צבאיים. יחד עם זאת, לפעמים חיילים וחיילות נפצעות כתוצאה מפעילויות שטח שונות. ובין הפציעות הפיזיות השונות, חשוב לזכור שלפעמים אנשים גם לוקים בדיכאון כתוצאה מהשירות הצבאי, או במהלך השירות. דיכאון בצבא הוא לא נדיר מאוד, אבל לפעמים דיכאון בצבא עשוי להתפתח אפילו לדיכאון קליני. אם כך, מה מומלץ וכדאי לעשות? הנה כמה דגשים חשובים.

 

תביעה משפטית נגד צה"ל בסיוע עו"ד משרד ביטחון

אם חלילה פלוני נפגע או נפצע במהלך השירות הצבאי שלו, הוא צריך לדעת שעליו לעמוד על זכויותיו. הזכויות אומרות שבכל מקרה של פציעה בצבא, יש לבחון לעומקו את המקרה ולשקול תביעה כנגד משרד הביטחון.

בחלק מהמקרים השונים, אנשים גם מקבלים אחוזי נכות לאחר אי אלו ועדות רפואיות. כמובן, יהיה עליכם לשמור כל מסמך ומסמך רפואי שאתם מקבלים במהלך הדרך. יהיה עליכם להעביר בסופו של דבר את המסמכים השונים אל עורך הדין, ככה שיהיה חשוב לאסוף הכול באופן מסודר. רוב האנשים בדרך כלל מסדרים את המסמכים השונים האלו גם בתיקיות ובקלסרים, כך שדבר לא ילך לאיבוד.

 

מה עוד חשוב לדעת לפני שמחליטים לתבוע את משרד הביטחון?

קבלת נכות כתוצאה מפציעה בשירות הצבאי היא אפשרית, וכמובן שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה להתמודד עם מקרה שכזה. אבל לפעמים לחיים יש תכנונים משל עצמם, מה שמוביל אנשים להתמודד עם כל מיני מקרים שמצריכים סיוע רפואי.

על הסיוע הרפואי הזה מישהו יצטרך לשלם, מאחר שהמדינה לא תסבסד את מאה האחוזים מהטיפולים הרפואיים. בעוד שחלק מהטיפולים יהיו מסובסדים בסל הבריאות, חלק אחר מהם יצריך השקעה כספית לא מבוטלת בכלל.

 

מי משלם על טיפולים רפואיים שצריך כתוצאה מפציעה בצבא?

כשיש צורך בתשלומים על טיפולים רפואיים, חשוב לעמוד על הזכויות המשפטיות ולקבל מענה עבור כל התהליכים האלו. אם הצבא צריך לשלם על הטיפולים הרפואיים שלכם, פנו עוד היום אל ייעוץ אצל עורך דין משרד הביטחון ותקדמו את התביעה.

תביעה נגד צה"ל היא אמנם תהליך שעשוי לארך לא מעט זמן, אבל ככל שתקדימו טיפול בכך ככה יהיה מוטב. ואם עורך הדין מיומן מספיק, הוא ידע גם כיצד לקצר את התהליכים השונים עד כמה שאפשר. בכל מקרה, היו מוכנים לכך שהתביעות המשפטיות נגד צה"ל אורכות חודשים ולפעמים גם שנים.

מידע משפטי נוסף שמוגש מטעם הנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא באתר – https://www.martindale.co.il

 

פאזל

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
מה העונש על הפקרת נשק בבסיס?

כל חייל טרי אשר מתגייס לצבא הגנה לישראל, אוחז בידיו נשק כזה או אחר במהלך השירות שלו. חלק מהחיילים אוחזים בנשק למשך זמן קצר מאוד,

מהם העונשים על נפקדות ועריקות מצה"ל?

לצבא ההגנה לישראל (צה"ל) תפקיד מכריע בשמירה על ביטחונה וריבונותה של מדינת ישראל. כדי לשמור על כוח צבאי יעיל וממושמע, צה"ל אוכף בקפדנות את תקנות

איך מתבצע הליך מעבר יחידה

כמעט כל חייל מוצא את עצמו בשלב כלשהו בשירותו הצבאי לא מרוצה מהיחידה אליה הוא שובץ. השאלה האם הוא גם רוצה לעשות צעדים בנידון, ואולי