העונש עבור נהיגה תחת השפעת אלכוהול

תוכן עניינים

כל מי שיש לו רישיון נהיגה ונוהג בחיי היומיום מודע היטב לסיכונים שבנהיגה, ויחד עם זאת, לא מעט אנשים מסתכנים מעבר לסיכון הברור הכרוך בנהיגה ובפועל נוהגים תחת השפעת אלכוהול. מה אומר החוק בנושא הזה? ואיזה עונש באמת צפוי למי שתופסים אותו נוהג בשכרות? על כך במאמר שהבאנו כאן עבורכם.

משקה אלכוהול

מה אומר המחוקק בנושא?

נהיגה בשכרות זו אחת מהעברות הכי חמורות שיש הקשורות לנהיגה ולכן טבעי שהמחוקק יחמיר מאוד עם הענישה במקרים כאלה. ראשית, אם תפסו את נוהגים בשכרות אתם יכולים לצפות לקנס גדול במיוחד בהשוואה לקנסות שמקבלים על עבירות אחרות. שנית, אם ביקשו מכם לעשות בדיקת שכרות וסירבתם, הרי שמבחינת המחוקק נהגתם בשכרות והעונש הצפוי לכם יהיה בהתאם. אם חשבתם לרגע שהעונש כולל רק קנס כבד, חשוב מאוד להיות מודעים לכך שזה כלל לא מדויק. בפועל ניתן יהיה לשלול את רישיונו של אדם שנהג בשכרות למשך שנתיים. יתרה מכך, אם בשנה שעברה לפני שתפסו אתכם נוהגים בשכרות הייתה לכם עוד עבירת תנועה הקשורה לנהיגה בשכרות, שלילת הרישיון יכולה להגיע לארבע שנים לפחות. לכן, בפעם הבאה שאתם חושבים לנהוג תחת השפעת אלכוהול, כדאי שתרדו מהרעיון הזה ותזמינו מונית.

מה בכל זאת עושים אם נתפסנו?

למרות שכולנו מכירים את החוק במדינה ובעיקר למרות שכולנו מבינים שלנהוג תחת השפעת אלכוהול זה מסוכן, רבים מאיתנו חוטאים בכך. אם תפסו אתכם נוהגים בשכרות ואתם תוהים מה כדאי יהיה לעשות בנידון, דעו שאתם לא לבד. אומנם זה נכון שאפילו עורך הדין הטוב ביותר לא יוכל להעלים את מה שקרה ולהחזיר עבורכם את הגלגל לאחור, אך עו"ד טוב בהחלט יוכל לסייע. חשוב לדעת שבהחלט יכולות להיות נסיבות שיקלו על העונש כמו לדוגמא – האם יש לכם עבירות קודמות, מזה כמה שנים אתם נוהגים ואפילו השאלה על כמה אחוזי אלכוהול מדובר שנמצאו בדמכם.

החשיבות של עורך דין כמה שיותר מנוסה

אם הייתם רוצים לקבל שירות כמו ייעוץ משכנתאות הייתם פונים לכל איש מקצוע? הייתם רוצים לקבל שירות מכל אדם שזה עתה סיים את הלימודים או ממישהו שהשכן סיפר עליו? האמת היא, שהיום הדברים עובדים אחרת. היום אתם אפילו לא צריכים לעבור את החוויה המביכה של לשאול מכרים האם הם מכירים עו"ד שיעזור לכם בנושא של נהיגה בשכרות, שכן כל ההמלצות מחכות לכם באינטרנט. תוכלו בצורה כזאת למצוא מהר מאוד עורך דין שיסייע לכם להכין את כתב ההגנה והאמת היא, שזה בדיוק מה שיכול לעשות את ההבדל בין שלילת רישיון לזמן קצר או לזמן ארוך וממושך. אל תוותרו על הגנה על הזכויות שלכם שכן אפילו אם אתם אשמים במה שקרה, לא פעם ניתן יהיה להקטין את העונש.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף