נהיגה בחוסר זהירות ונהיגה בקלות ראש

תוכן עניינים

ישראל היא אחת מהמדינות המובילות בעולם במספר תאונות הדרכים בכבישים.

אחד הגורמים לתאונות אלו הוא קלות הדעת בתרבות הנהיגה הישראלית, המתבטא בהרבה צורות – אי ציות לתמרורים, דיבור בזמן נהיגה, התכתבות בזמן נהיגה, נהיגה בשכרות ועוד מגוון רחב של תופעות בכביש.

אם אתם הייתם מעורבים בתאונה, תדעו שיש הבדל בין הסעיפים לנהיגה בחוסר זהירות, ובין נהיגה בקלות ראש. זאת נפרט לכם במאמר הבא.

 

נהיגה בקלות ראש

סעיף זה מתייחס גם לנהיגה ברשלנות.  נהג שנוהג ברכב והנהיגה שלו יש סימנים של קלות ראש, או רשלנות,  או במקרים מסויימים נהיגה שיש בה סכנה לציבור הנוסעים, גם אם היא נמוכה מהמהיררות המקסימלית, דינו מאסר שנתיים או קנס. בנוסף , בית המשפט קבע כי מי שמורשע בעבירות של קלות ראש, בית המשפט יפסול את רשיונו במידית לתקופה של שלושה חודשים.

 

נהיגה בחוסר זהירות

פה מדובר על נהג המואשם בנהיגה בחוסר זהירות. עבירה זו קובעת שנהג אשר קובע כי אדם לא ינהג ברכבו בדרך של קלות ראש או בלא זהירות, או באי שתומת לב מספקת לכל המתרחש מסביב. גם לסוג הרכב יש משקל כאן – אם אינו שם לב בסוג הרכב, במטענו, בבלמיו, באפשרות של עצירה בטוחה והבחנה בתמרורים. אם אינו שם לב לאותות שוטרים או בתנועת הולכי רגל וכו, . עבירה זו היא עבירה יותר קלה מעבירה של נהיגה בקלות ראש, ואין לה סנקציות משמעותיות לאדם המואשם בה.

 

מה עושים במקרה זה?

ברגע שיש מקרה כזה, חשוב לבדוק את כל התרחישים האפשריים. ראשית, אם מתרחשת תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף, יכול הנהג בנוסף להוצאות המשפטיות, להישפט על נזקים שנגרמו לרכבים בעקבות התאונה שקרתה. לכן חשוב מאוד להתאים את הביטוח למכונית, בעיקר כדי להיות מוכנים לכל תרחיש.

נוסף על כך, כיוון שהתביעה היא זו שקובעת האם הנהג יואשם בעבירת קלות ראש או בעבירת חוסר זהירות, רצוי להיעזר בעורך דין מומחה בעניינים אלו. יש נוהג בבתי המשפט בדיני תעבורה, שבו מייחסים לנהג את העבירה החמורה ביותר. עורך הדין ממלא תפקיד חשוב ויכול לקבוע את גורלו של הנהג, כיוון שהוא מבין בדיני תעבורה אלו, והוא יכול להביא להורדת העונש מנהיגה בקלות ראש, לנהיגה בחוסר זהירות, שמקסימום יוכלו להביא קנס ולא מאסר ופסילת רשיון

לסיכום, עבירות אלו אמנם נשמעות דומות, אך יש הבדל משמעותי בניהן. אם קורה מצב כזה, צריך עורך דין שבקיא בדיני התעבורה. זה דבר שיוכל להקל משמעותית על הנאשם בתאונה, ויכול לחסוך לו עונש משמעותי . הרשאה בנהיגה בחוסר זהירות יכולה להסתיים בקנס פעוט בלבד, בעוד שנהיגה בקלות ראש היא חמורה מאוד ויכולה להוביל לשנתיים מאסר בפועל.

 

יד ורכב

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
על חוקי הר הכסף בישראל

שמעתם על מיזם הר הכסף? במידה וכן – טוב שהגעתם אלינו כדי לראות בדיוק על מה צריך להקפיד בזמן השימוש בו, ובמידה ולא – אל