מה העונש על הפקרת נשק בבסיס?

תוכן עניינים

כל חייל טרי אשר מתגייס לצבא הגנה לישראל, אוחז בידיו נשק כזה או אחר במהלך השירות שלו. חלק מהחיילים אוחזים בנשק למשך זמן קצר מאוד, וחלקם מקבלים נשק אישי שמלווה אותם לאורך כל השירות שלהם. בכל אופן, כל חייל לפני שמקבלת את הנשק לידיו, מקבל הוראה ברורה מאוד שאסור להפקיר את הנשק.

עם זאת, לדאבוננו קורים מקרים בהם מתבצעת הפקרת נשק כזו או אחרת, אשר גוררת עמה עונשים חמורים. מהם העונשים על הפקרת נשק בבסיס או מחוצה לו? כל זאת במאמר שלפניכם.

 

מהי הפקרת נשק?

לפני שנעסוק בעניין הענישה בגין הפקרת נשק, חשוב תחילה להבין מה זה בכלל אומר להפקיר את הנשק. ובכן הפקרת נשק היא מושג אשר מתייחס ליחס לא חוקי או תקין לנשק של החייל. יחס זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים ביניהם:

  • עזיבת הנשק ללא השגחה כנדרש.
  • איבוד הנשק במקום כלשהו ללא מציאתו.
  • שיחכה של הנשק במקום כלשהו.
  • העברת הבעלות על הנשק שלא בתיאום מול הצבא או לידי אדם שלא אמור לאחוז בנשק.
  • שימוש בנשק שלא למטרות שלשמו הוא נועד, או לא בהתאם למטרות שלשמן הועבר לידי החייל.

 

מה העונש על הפקרת נשק בבסיס?

הפקרת נשק בבסיס, כמו גם כל עבירה אחרת על חוקי הצבא, גוררת עמה עונשים כאלו ואחרים, אשר על החייל שביצעה את העבירה, ובמקרה זה הפקיר את נשקו, לשאת בהשלכות. אם כן, העונש על הפקרת נשק בבסיס משתנה בין מקרה למקרה בהתאם לגורמים שונים כגון חומרת הפקרת הנשק, סוג הנשק, החייל שביצע את העבירה ועוד.

בכל אופן, על פי חוק הענישה בגין הפקרת נשק היא מאסר של שנה, כאשר במקרים בהם הייתה כוונת תחילה, מדובר על מאסר בליווי של רישום פלילי והשלכות נוספות.  אם כך, על מנת לקבוע את העונש הסופי לחייל בהתאם לסיטואציה, יש צורך במשפט צבאי אשר מתקיים בין צה"ל לבין החייל. במהלך משפט זה, יכול החייל להיות מלווה בעורך דין צבאי שיסייע לו בהליך המשפטי.

 

מה תפקידו של עורך דין צבאי בענייני הפקרת נשק?

במהלך משפט צבאי בגין הפקרת נשק על ידי חייל, יכול כאמור החייל להיעזר בעורך דין צבאי שייעץ לו במהלך המשפט. תפקידו של עורך הדין כמובן, הוא לדאוג שהחייל יקבל את העונש הקטן ביותר על אף המעשה שביצע. זאת כמובן, בעזרת ראיות והוכחות אשר יוכיחו את חפותו החלקית של הנאשם.

אם גם אתם זקוקים לעורך דין צבאי בגין הפקרת נשק בבסיס, או שברצונכם לגלות עוד על עניין הענישה בגין הפקרת נשק, הכנסו עכשיו לקישור הבא, ומצאו את כל המידע הדרוש לכם – https://idf-law.co.il.

רובה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
קבלת נכות כתוצאה מפציעה בשירות צבאי

בעוד שרוב החיילים והחיילות מסיימים את השירות הצבאי שלהם ללא פגיעות כאלו ואחרות, לפעמים אנשים גם נפצעים בחיים. וכשזה קורה, אין ספק שהסיוע הרפואי הוא

מהם העונשים על נפקדות ועריקות מצה"ל?

לצבא ההגנה לישראל (צה"ל) תפקיד מכריע בשמירה על ביטחונה וריבונותה של מדינת ישראל. כדי לשמור על כוח צבאי יעיל וממושמע, צה"ל אוכף בקפדנות את תקנות

איך מתבצע הליך מעבר יחידה

כמעט כל חייל מוצא את עצמו בשלב כלשהו בשירותו הצבאי לא מרוצה מהיחידה אליה הוא שובץ. השאלה האם הוא גם רוצה לעשות צעדים בנידון, ואולי