איך להימנע מעיקול חשבון בנק

תוכן עניינים

אחד הכלים העיקריים של נושים להתמודדות עם חייבים, זו האפשרות להטיל עיקול על חשבון הבנק של החייב באמצעות הלשכה להוצאה לפועל.

מדובר בכלי שנחשב יחסית קיצוני ואגרסיבי שכן הוא מגביל בצורה כמעט מוחלטת את הפעילות הכלכלית של החייב, ובכך דוחק אותו לפינה בכל הקשור להתמודדות עם החוב.

אז איך נמנעים ממצב של עיקול חשבון הבנק? על כך בכתבה הבאה.

 

עיקול חשבון בנק – מה זה אומר?

תהליך של עיקול חשבון בנק הוא תהליך בו אחת הרשויות השונות, לרוב הלשכה להוצאה לפועל, מגבילה את היכולת של אדם לעשות שימוש בנכסיו השונים ומעקלת אותם לצורך החזר החוב. במקרה כזה, החייב אינו יכול לעשות שימוש בכרטיס אשראי, למשוך כסף מהחשבון או לעשות כל פעולה בנקאית אחרת. עיקול חשבון בנק חל לא רק על הכסף אשר נמצא בחשבון העובר ושב של החייב אלא גם על כספים אחרים הנמצאים בתוכניות חיסכון שונות, פיקדונות ותיקי ניירות ערך. כאשר החשבון מעוקל החייב לא יכול להשתמש בנכסיו הנמצאים בחשבון אך לאחר תהליך העיקול הנושה, באמצעות לשכת ההוצאה לפועל יכול לממש את הכספים שנמצאים בחשבונו של החייב עבור כיסוי החוב. על כן, כדאי מאוד להימנע ממצב כזה ואם הוא קורה אז לפעול במהרה לביטולו.

 

איך נמנעים מעיקול חשבון בנק?

הדרך הטובה ביותר להימנע ממצב של עיקול חשבון בנק היא כמובן לא להימצא במצב של חוב לאורך זמן. עם זאת, ברור כי מרבית החייבים אינם מעוניינים להישאר בחובות ופועלים בדרכים שונות להחזרת החוב. על כן, אפשרות אחרת להימנע ממצב של עיקול חשבון בנק הוא לפעול למציאת הסדר לחוב מול הנושים. במידה וקיים חוב במשך זמן רב והחייב מבין שמצבו הכלכלי לא מאפשר לו להחזיר את החוב בתנאים שהוסכמו מראש, עליו לפעול בהקדם להגעה להסדר מול החייב. ניתן להגיע להסדר כזה באופן עצמאי או באמצעות תהליך של חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל. כך או אחרת, הסדר חוב מאפשר לחייב להחזיר סכום סביר של כסף בכל חודש לאורך תקופה שנקבעה ובכך מונע הטלה של מגבלות שונות על פעילותו הכלכלית של החייב.

 

לא הצלחתי להימנע מעיקול – מה עושים עכשיו?

במקרה בו החייב לא הצליח למנוע את תהליך העיקול והוא קיבל הודעה על עיקול חשבון הבנק שלו, עליו לפעול מהר שכן השלב הבא הוא שלב מימוש הנכסים בחשבון. לרוב, במקרים כאלו כדאי להסתייע בייעוץ של עורך דין המומחה לתחומי ההוצאה לפועל. ליווי משפטי מקצועי יבטיח ביצוע של פעולות אשר יוכלו להקל על החוב ובעיקר ביצוע של אותן פעולות בזמן המוגדר על מנת למנוע קיומם של צעדים נוספים. עורך הדין יכול לסייע בהגעה להסדר חוב מול הנושים או בתהליך של ביטול העיקול אם מדובר במקרה של עיקול מסיבה שאינה מוצדקת וניתן להוכיח את הדבר מול הרשויות.

 

מחשבון וכסף

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף