חוות דעת רפואית לבית משפט: איך מוציאים?

תוכן עניינים

חוות דעת רפואית הניתנת על ידי רופאים מומחים היא חיונית לעיתים קרובות לצורך הגנה משפטית, או לחלופין לצורך חיזוק טענות התביעה.

הסיבה לכך היא כי חוות דעת רפואית נשענת על הסקת מסקנות ולא על עובדות וראיות ולכן היא חייבת להיות מבוססת על דעתו של מומחה מוכר.

אם כן – איפה מוצאים מומחה כזה מהם האתגרים לאורך התהליך?

 

מי יכול לתת חוות דעת רפואית לבית משפט?

גופים שונים מציעים אפשרות מוסדרת לקבלת חוות דעת רפואית, אבל לפני שפונים לגוף כזה, או למומחה רפואי באופן פרטי, חשוב להבין כמה דברים.

ראשית כל, מומחה רפואי, שיכול לתת חוות דעת לבית המשפט צריך להיות בעל השכלה פורמלית וניסיון רלוונטי למקרה המדובר, כמו למשל:

רופא אף אוזן גרון, גניקולוג מילדותי, רופא מרדים, רופא שיניים, רופא עיניים, פסיכיאטר וכן הלאה.

רמת הבקיאות והניסיון של הרופא מקבלת משקל משמעותי בבית המשפט ולכן יש להתייחס ברצינות רבה לבחירה נכונה של אותו רופא מומחה.

 

אתגרים בבחירת מומחה לכתיבת חוו"ד משפטית רפואית

הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהגשת חוות דעת רפואיות הפך את התחום מוצף במומחים והקל על מציאת מומחים מתאימים לכתיבת חוו"ד כזו בחלק מהתחומים.

כיום אפשר לבחור את המומחה על פי רמת השכר המבוקשת, שכן מדובר בטווח מחירים רחב מאוד, שיכול לנוע בין כמה אפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים, כמו גם ניסיון מקצועי בתחום, מוניטין, מורכבות המקרה, מטרת חוות הדעת, האם המומחה נדרש להעיד בעצמו, או שאפשר להסתפק בחוו"ד כתובה ועוד.

יחד עם זאת, לעיתים ההיצע של הרופאים המומחים בתחום המבוקש הוא דל ולכן נאלצים עורכי דין ולקוחותיהם להסתפק בהיצע הקיים, גם אם הוא לא עומד בקנה אחד עם הסטנדרט הרצוי להם.

העובדה היא כי רופאים המגישים חוות דעת רפואית, על אף החובה להגיש חוו"ד אמיתית ואמינה, עושים זאת לפרנסתם משום כך, ייתכן שחוות הדעת אינה אמינה והדבר ידוע ומובן לבית המשפט.

כדי להבטיח כי בית המשפט מתייחס ברצינות לחוות הדעת, חשוב לשכור שירותיו של רופא ידוע באמינות ובקפדנות שלו.

כדי לזהות מומחה רפואי הגון ואמין, לצורך מתן חוו"ד קבילה בבית המשפט יש לוודא כי הוא דורש לקבל מסמכים רפואיים רלוונטיים, שהוא מקפיד לשמור על שמו הטוב ואינו מוכן לספק סעיפי ליקוי מיותרים שאינם קיימים באמת.

כמו כן, אשם אמין והגון, יספק לכם הצעת מחיר מסודרת וברורה לאחר פנייתכם ולפני שיתחיל להכין לכם את חוות הדעת שביקשתם.

 

לסיכום

קבלת חוות דעת רפואית לבית המשפט דומה בהיבטים רבים לכל שירות שתוכלו לקבל מבעלי מקצוע – ככל שתפנו לאדם בקיא, מקצועי ואמין יותר, כך תקבלו תוצאה טובה יותר.

היצע הרופאים המציעים חוו"ד משפטית הולך וגדל, לכן הקפידו לבחור היטב ותזכו ליחס הוגן וראוי גם מצד בית המשפט. למידע נוסף על חוות דעת רפואיות, ניתן לבדוק באתר הזה https://www.forum-md.co.il.

surgery-1807541_640 (1)

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור