איך ליצור הסכם ממון לפני נישואין?

תוכן עניינים

עומדים להתחתן ושוקלים לעשות הסכם ממון? קראו את המאמר הבא ונסביר בדיוק מה זה אומר, מתי צריך את זה ואיך עושים זאת.

 

מה זה הסכם ממון?

הסכם ממון הוא חוזה בכתב שנוצר על ידי שני אנשים לפני שהם מתחתנים. ההסכם מפרט בדרך כלל את כל הרכוש שבבעלות כל אדם (כמו גם החובות שיש לו) ומציין מה יהיו זכויות הקניין של כל אדם לאחר הנישואין.

 

מי צריך הסכם ממון?

בניגוד לדעה הרווחת, הסכם ממון לא מיועד רק לעשירים. בעוד שהסכמי ממון משמשים לרוב להגנה על נכסיו של אדם עשיר, גם זוגות בעלי אמצעים צנועים יותר פונים אליהם יותר ויותר מסיבות שונות. להלן כמה סיבות לכך שאנשים מסוימים רוצים לעשות הסכם ממון:

  • העברת רכוש נפרד לילדים מנישואים קודמים. זוג נשוי עם ילדים מנישואים קודמים עשוי להשתמש בהסכם ממון כדי לפרט מה יקרה לרכושם עם מותם, על מנת שיוכלו להעביר נכס נפרד לילדיהם.
  • הבהרת זכויות כספיות. זוגות עם או בלי ילדים, עשירים או לא, שפשוט רוצים להבהיר את זכויותיהם ואחריותם הכלכלית במהלך הנישואין.
  • הימנעות מוויכוחים במקרה של גירושין. זוגות עשויים לרצות להימנע מוויכוחים פוטנציאליים אם יתגרשו אי פעם, על ידי ציון מראש כיצד יחולק רכושם, ואם אחד מבני הזוג יקבל מזונות או לא, ובאיזה סכום.
  • קבלת הגנה מפני חובות. ניתן גם להשתמש בהסכם ממון להגנה על בני זוג מפני חובות זה של זו.

 

איך ליצור הסכם ממון תקין?

חשוב להיעזר בעורך דין לצורך יצירת הסכם ממון תקין ומוצלח, כיוון שמדוברות בנושא מורכב מאוד. על פי החוק בישראל, יש צורך לאשר הסכם טרום נישואים מול נוטריון, אך אין צורך לדאוג לאישור בבית משפט או בית דין רבני. עם זאת, במידה ורוצים לערוך הסכם לאחר הנישואין, יש לאשר זאת מול בית המשפט לענייני משפחה או בית דין דתי.

כיוון שעל חלק מהסכמי הממון עוברים בבתי משפט, חשוב לדאוג שההסכם מנוסח בצורה ברורה, מובנת ותקינה מבחינה משפטית. אם תבחרו לנסח הסכם משלכם, תרצו שעורכי דין נפרדים יבדקו אותו ולפחות ייעצו לכם בקצרה – אחרת יש סיכוי גבוה יותר שבית משפט יטיל ספק בתוקפו.

 

איך לנסח הסכם ממון?

לפני שאתם מבקרים אצל עורך דין, אתם יכולים להתחיל לנסח הסכם ממון משלכם. יש באינטרנט הסכמי ממון לדוגמה שניתן להיעזר בהם ולהתאים אותם לצרכים שלכם. עליכם לדבר ביניכם ולחשוב אילו תנאים אתם מעוניינים להכניס להסכם, וכמובן להגיע להסכמה לגביהם. רצוי לעשות שלב זה לפני הפגישה עם עורך הדין על מנת להימנע מבזבוז זמן וכסף.

אם אתם מעוניינים במידע נוסף לגבי הסכמי ממון, או סיוע בתהליך, תוכלו לפנות לעורך דין בקישור הבא – https://www.vlk-law.co.il

 

פטיש וספר

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
סכסוך כספי במשפחה – מה עושים?

סכסוכים משפחתיים יכולים להידרדר במהירות למלחמת אזרחים משפחתית. מרכיב כספי יכול רק להוסיף שמן למדורה. עורכי דין לענייני משפחה יכולים להוות גורם מפשר בין הצדדים