תביעה ללא הוכחת רשלנות – האם זה אפשרי?

תוכן עניינים

נזק לרכוש ולגוף של אנשים שונים, הוא לצערנו משהו שקורה באופן יום יומי. נזקים שנגרמים על ידי רשלנות של גורם זה או אחר מזכים את הנפגע בזכות לתבוע בתביעת נזיקין את האדם או הגוף שהיו אחראים לנזק שנגרם. עם זאת, לעיתים ישנם מצבים בהם ניתן לתבוע בגין נזק גוף גם בלי הוכחת רשלנות. בכתבה שלפניכם ענינו על השאלות מהי תביעה בגין נזקי רכוש או גוף, ומתי ניתן להגיש תביעה בגין נזק שנגרם שלא הייתה מעורבת בו רשלנות

 

תביעה בגין נזקי גוף או רכוש

בישראל ניתן להגיש תביעת נזיקין במקרה בו התרחשו שני תנאים – נזק לגוף או לרכוש, ורשלנות מצד האחראי לנזק שנגרם. תביעות אלו מוגשות בבית משפט כנגד הגוף או האדם שהתרשל וגרם לנזק. הנזקים בגינם אפשר לתבוע פיצויים מחולקים לשניים – נזקי רכוש ונזקי גוף. נזקי רכוש הם למעשה כל נזק שנגרם לרכושו של התובע. נזקי גוף הם כלל הנזקים שנגרמו לאדם מבחינה בריאותית או נפשית.

 

מהם נזקי גוף ואיך מחשבים אותם?

החישוב של נזקי גוף מורכב ממספר גורמים שיש להתחשב בכל אחד מהם. גורמים אלו הם כאב וסבל, הוצאות רפואיות, אובדן כושר עבודה, והוצאות בגין נכות שנגרמה מהמקרה. בעוד שנזקי רכוש כמעט תמיד דורשים מרכיב של רשלנות בשביל לתבוע בגינם, נזקי גוף מזכים את הנפגע בפיצויים גם במקרים בהן לא הייתה רשלנות מעורבת. להתייעצות פנו אל עורך דין נזקי גוף.

 

מקרים בהם ניתן להגיש תביעת נזקי גוף ללא רשלנות

נזקי גוף לעיתים מזכים בעילת תביעה למרות שלא התרחשה בהם רשלנות מהצד האחראי לפגיעה. שני המקרים בהן ניתן לתבוע את ביטוח לאומי בכדי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף הם תאונות דרכים ותאונות עבודה. נפרט בקצרה על כל אחד מהם.

 

תאונת דרכים

בישראל ישנו חוק מיוחד שמטרתו לדאוג לכך שכל מי שנפגע בתאונת דרכים והינו אזרח ישראלי, יקבל פיצויים שיעזרו לו להמשיך את החיים בצורה תקינה. לא משנה מי אחראי לתאונה, הנפגעים בה יכולים לקבל פיצוי מקרן מיוחדת שהקימה המדינה.

 

תאונת עבודה

הדוגמה השנייה למקרה שניתן לתבוע בגינו על נזקי גוף ללא הוכחת רשלנות, הוא תאונות עבודה. אם נפגעתם בתאונת עבודה, אתם יכולים לפנות לביטוח לאומי לשם קבלת פיצויים בגין נכות ואובדן כושר עבודה.

 

סיכום

בדרך כלל ניתן לתבוע תביעת נזיקין בתנאי שמתקיימים שני תנאים – נזק לגוף או לרכוש ורשלנות מצד הגורם או האחראי לנזק. נזקי גוף מחושבים על ידי מספר אלמנטים שונים וחיבור שלהם. ישנם מקרים מסוימים בהם ניתן לתבוע על נזקי גוף גם ללא הוכחת רשלנות מצד הגורם הפוגע. במקרה של תאונת דרכים וגם במקרים של תאונות עבודה, אין צורך בהוכחת רשלנות על מנת לקבל פיצויים.

תביעה ללא הוכחת רשלנות – האם זה אפשרי?

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף