המדריך המלא למקרה של פשיטת רגל

תוכן עניינים

הליך של פשיטת רגל נתפס לא פעם בעיני חייבים רבים כהליך מורכב לא ידוע.

זו בדיוק הסיבה שגרמה לנו לעצור הכול ולכתוב עבורכם את המדריך המלא למקרה של פשיטת רגל.

כך תוכלו לדעת מה זה בעצם אומר פשיטת רגל ומהם השלבים השונים שבאים לידי ביטוי בהליך זה.

הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים בנושא.

 

מה זה פשיטת רגל?

פשיטת רגל זה מושג משפטי שמכריז על אדם פרטי או חברה כ"חייב". כלומר, כמי שחדל פירעון באופן רשמי. ההכרזה הזו מביאה להקפאה של כל ההליכים הקיימים שהתנהלו עד אותה עת ומאותו רגע ואילך, שאר ההליכים יתנהלו במסגרת ההוצאה לפועל. הליך שכזה יכול להיפתח באמצעות 2 דרכים:

  1. ביוזמתו של החייב עצמו
  2. ביוזמת נושים של החייב

 

השלב הראשון בהליך פשיטת רגל

בשלב הראשון, החייב צריך לשלם אגרה שעומדת על כ- 2,530 שקלים (ראוי לציין כי ישנם מקרים מיוחדים שבהם יש אפשרות לבקש פטור מתשלום האגרה). לאחר תשלום אגרה זו, יש להגיש בקשה למתן צו לכינוס נכסים ולפנות אל בית המשפט המחוזי כדי שזה ימסור צו לעיכוב כל הליכי ההוצאה לפועל שעומדים כנגד מבקש פשיטת הרגל. ראוי לציין כי בשלב זה חשוב לפנות אל משרד עו"ד עדי עקראוי ושות' שידוע כבעל ניסיון רב בתחום.

 

השלב השני בהליך פשיטת רגל

בשלב זה ניתן הצו לכינוס הנכסים. כעת צפויות לחול הגבלות על החייב שהוכרז כמוגבל. ההגבלות באות לידי ביטוי באמצעות ההוצאה לפועל שעשויה לא פעם להוציא למשל צו עיכוב יציאה מהארץ. בשלב זה יש להמתין כ- 45 יום בערך מיום צו הכינוס. לאחריהם, החייב יוזמן לחקירה ובמהלכה יוחלט החיוב אודות התשלום החודשי אותו יצטרך לשלם באמצעות שוברים שיינתנו לו.

 

השלב השלישי בהליך פשיטת רגל

שלב זה הינו שלב אסיפת הנושים. לאחר כמה חודשים מהרגע שבו התקיים צו הכינוס, יתקיים דיון בבקשה של החייב להכרזתו כפושט רגל. בעבר היה נהוג להזמין את הנושים אל הפגישה, כדי שאלו יחקרו את החייב. אמנם כיום, מדובר בהליך שמתקיים רק לעיתים רחוקות וזאת בהתאם להיקף החובות של החייב או בהתאם למספר הנושים.

 

השלב הרביעי בהליך פשיטת רגל

בשלב זה מתקיים הליך ביטול הליכים ו\או הסדר עם הנושים לפני הכרזת הליך של פשיטת רגל.  במידה והחייב צלח את שלב זה, הוא יוכרז כפושט רגל.  החייב יקבל הפטר וזהו בעצם השלב הסופי והאחרון של ההליך. רגע לפני סיום, חשוב לציין כי ישנם אנשים שאינם זכאים לפתיחת הליך של פשיטת רגל:

  • אנשים שיש להם חובות שנמוכים מ – 13,500 ₪
  • אנשים שהחובות שצברו כלפי נושים נצברו בעקבות הליך פלילי או בעקבות תום לב

אם אתם עונים על קריטריונים אלו, לא תוכלו להגיש בקשה לפשיטת רגל.

משקל וקוביות

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
פשיטת רגל לאדם פרטי

ההתנהלות הכלכלית של כל אחד מאיתנו תשפיע עלינו רבות בכל המישורים השונים של החיים. אנחנו חיים בעידן קפיטליסטי וזה אומר שכל דבר שנרצה שיהיה לנו,

הגנת דייר במצב של חדלות פירעון

החוק החדש לחדלות פירעון, קובע שאדם שמצוי בחובות וברשותו נכס שהנושים מבקשים למכור, יצטרך למכור אותו בהתאם לקביעת הנאמן ובית המשפט. כתוצאה מכך, מתבטלת הגנת