החלטתי להתגרש, מה עושים עכשיו?

תוכן עניינים

בדרך לגירושין

מצב של גירושים הוא, ללא ספק, מצב מורכב ועדין. ממש כפי שמערכת יחסים ונישואין מקבלים צבע אחר אצל כל זוג, כך גם פירוק הנישואין עלול לקבל גוון שונה כשמדובר בזוגות שונים. ייתכן שרק צד אחד ירצה לסיים את הנישואין, ואולי ההחלטה תהיה הדדית…בכל מקרה בטוח שמדובר במצב לא פשוט…

 

אז, מה עושים עכשיו?

השלב הראשון שעליו כבר דובר בפסקה הראשונה, הוא שלב ההחלטה.
לפני שלוקחים החלטה כזו, נרצה לשבת רגע עם עצמנו, אולי לכתוב כמה דברים, אולי לשוחח עם מישהו קרוב שאנו סומכים עליו, או עם מגשר? נרצה להבין עם עצמנו בביטחון שזו ההחלטה הנכונה עבורנו כרגע, או שאנחנו יכולים לשפר את המצב ולעבוד על הבעיות.

השלב הבא, במידה והחלטנו שכן – הוא הליך פתיחת תיק גירושין ברבנות, חשוב לציין שהצד שיגיש ראשון בקשה שכזו – יהיה לו היתרון המשמעותי במשך התהליך.
תביעה לגירושין של צד אחד, תוגש בבית הדין הרבני באזור מגוריו של הצד הנתבע, או לחילופין היכן שהתגוררו בני הזוג יחד בפעם האחרונה.

לאחר שפתחנו תיק והגשנו תביעה, נרצה לאסוף ראיות שיתמכו בצד שלנו, אם מדובר בתיעוד של הכנסות, התנהגות אלימה או בעייתית, בגידה וכו'…שהרי בית הדין הרבני יאשר את התביעה וייתן גט, רק במידה והצד התובע יוכיח את העילות לתביעת הגירושין ואלו תימצאנה מוצדקות.
מיותר לציין שיש לאסוף את הראיות ללא ידיעת בן\ת הזוג, היות ובמצב כזה, ימהר גם הוא לבצע צעדים והכנות משפטיות, ואף עלול להגיש את התביעה ראשון ולזכות ביתרון.

גבר ואישה

נספחים לבקשת הגירושין

בנוסף להגשת התביעה, חשוב לזכור שיש להגיש בקשה בנוגע לנושאים נוספים קשורים, למשל: מזונות, משמורת, רכוש משותף כמו קופת גמל שבה נכנס הידע שצריך על חוק 190 ועוד.
לבקשה זו יצורפו כל המסמכים הרלוונטיים לבקשות המוגשות.

 

ליווי מקצועי

השלב הבא- הוא בחירה באיש מקצוע שילווה אותנו בתהליך העדין הזה. מומלץ לבחור במישהו מקצועי כמו עורך דין גירושין, ופחות מומלץ לבחור בעו"ד שמבין בעניינים כאלו, אך זו לא ההתמחות והעיסוק היומיומי שלו…ההבדל הזה יכול להשפיע רבות על התהליך שאנו נעבור, ולכן הוא קריטי.

 

האם אפשר גם אחרת?

חשוב לציין שהשלבים המפורטים כאן מדברים על המצב הפחות רצוי, מצב שבו הגירושים אינם חלקים ו"יפים".
מצב כזה יכול להתקבל, למשל, כשרק צד אחד מעוניין להתגרש והצד השני מתעקש להשאיר את הנישואין על כנם, או לחילופין כששני הצדדים מעוניינים להתגרש, אך העניין מלווה ברגשות של נקמנות וכעס.

המצב הרצוי, וזה שצריך לשאוף אליו אם ניתן, הוא מצב שבו ההחלטה מתקבלת בהדדיות ועקב ההבנה שזהו המצב העדיף עבור כל הצדדים.
במצב כזה יתאפשר לבצע הליך חלק ונעים יותר, לערוך הסכם גירושין מסודר שידאג לכל הצדדים בתהליך וימנע מחלוקות מיותרות בעתיד.
במצב כזה- ניתן להגיש בקשה משותפת ומוסכמת לגירושין, ולצרף אליה הסכם גירושין.
גם במצב של החלטה הדדית- ניתן לפנות לגוף מקצועי שיתמוך בנו בניהול תהליך הגירושין.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף