תביעת חדר כושר

תוכן עניינים

רובנו רואים בחדר הכושר מקום חיובי, בו אפשר להתאמן ובכך לתרום לבריאות ולהפחתה במשקל. אולם לעיתים, כמו במקומות אחרים רבים אחרים בחיים, השירות שאנו מקבלים לא עומד בציפיות שלנו. בין אם מדובר באי עמידה בתנאי ההסכם או, במקרים אחרים בפציעה שנגרמה במהלך אימון. במקרים אלה תביעת חדר הכושר היא אפשרות  שצריך לשקול.

 

סיבות לתביעת חדר הכושר

את הסיבות ניתן לחלק בגדול לשתיים, אי עמידה בתנאי ההסכם עליו חתמתם מול חדר הכושר או לחילופין פציעה שנגרמה כתוצאה מרשלנות של חדר הכושר. 

פציעות שנגרמות כתוצאה מרשלנות נפוצות, ישנן דוגמאות רבות בינהן, אישה שנפצעה לאחר שעלתה למכשיר הריצה בחדר הכושר שהושאר דולק על ידי משתמש ששכח לכבותו. במקרה זה בית המשפט קבע כי חדר הכושר התרשל בהשגחה ובשמירה על בטיחות המתאמנים וקבע כי חדר הכושר צריך לשלם לאישה פיצויים. 

סיבה נוספת היא תביעת חדר הכושר לאחר שהוא הפר את תנאי ההסכם שנחתם מולו, למשל כאשר הובטח כי ניתן יהיה לבטל את המנוי ללא תשלום, חיובים שגויים או אי עמידה בכל תנאי אחר עליו הוסכם במעמד החתימה.

הדרך הכי טובה למנוע את אי הנעימות הזאת, היא להעזר במאמני כושר אחראים, כדוגמת ערן שני מסטרונגר.

תביעת חדר כושר

אחריות חדר הכושר

ניתן לקבוע כי חדר הכושר אחראי לפציעה שנגרמה כתוצאה מרשלנות, למשל מכשיר תקול שהותר ללא שלט המודיע על כך, הדרכה על ידי מדריך שאינו מוסמך לכך או תוכנית אימון שנבנתה למתאמן מתחיל ולא הייתה מתאימה לו. סיבה נוספת בגינה ניתן להוכיח רשלנות חדר הכושר היא נושא התאורה, אם חדר הכושר היה חשוך ופציעה נגרמה בנסיבות אלו ייתכן ויתאפשר לקבוע שחדר הכושר אחראי לפציעה.

כדאי לשים לב שכמעט ואין אפשרות להוכיח אחריות של חדר הכושר במקרים של שבץ, או התקף לב כאשר חדר הכושר דורש אישור רפואי לאימון טרם תחילת הפעילות במקום.

מה לעשות במקרה של פציעה

כדי לשמור על טיעון חזק ככל הניתן צריך לתעד את הפציעה מיד עם התרחשותה, יש להודיע לאנשי חדר הכושר לצלם או לתעד בכל דרך אחרת את המקום בו התרחשה הפציעה, במיוחד אם מדובר בפגיעה שנגרמה בגלל מכשיר שבור או תקול. כמו כן, כדי לפנות לקבלת טיפול רפואי ולדאוג שהוא מסביר מה הפגיעה שנגרמה ואת חומרתה. בנוסף כדאי לשמור את תיעוד מלא של כלל הבדיקות הרפואיות שבוצעו בעקבות הפציעה.

נקודה נוספת עליה יש לשים דגש היא מציאת עדים לפציעה, כדאי לבקש מם פרטים התקשרות כדי שבעתיד, במקרה בו תחליטו לתבוע תוכלו לבקש מהם להגיע ולהעיד לטובתכם.

לסיכום, כדאי לשים לב ולשמור על עצמכם בעת האימון בחדר הכושר, לקרוא היטב את ההוראות ולעקוב אחריהן באדיקות וזאת כדי להימנע מפציעה שתפגע בכם. יחד עם זאת, במידה וננקטו כל אמצעי הזהירות הסבירים ובכל זאת נגרמה פציעה כדאי לשקול את אפשרויות העומדות בפניכם ואולי אף לתבוע את חדר הכושר.

שימו לב כי במקרה של רשלנות רפואית – אנחנו עומדים לרשותכם גם כן

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
בחירת עו"ד נזיקין – מה חשוב לדעת?

עורכי דין נזיקים עוסקים בתחום רחב של נזקים לרכוש ולגוף, ביניהם נזקים שנגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית, או תאונת דרכים ואפילו נפילה ברחוב בגלל בור במדרכה.