זומנת לשימוע במשטרה? כך יש להתכונן

תוכן עניינים

אדם שנחקר במשטרה יכול למצוא את עצמו מגיע אל סיטואציות שונות. במקרים מסוימים המשטרה יכולה לסגור את התיק הפלילי שנפתח נגדו עקב סיבות שונות, כמו חוסר אשמה, חוסר עניין לציבור או חוסר בראיות.  עם זאת, בחלק גדול מן המקרים יחליטו התביעה המשטרתית או הפרקליטות להגיש כתב אישום.

אחת הזכויות החשובות ביותר לאדם שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות מסוימות, הוא קיום שימוע במשטרה. כך תתכוננו לשימוע בצורה הטובה ביותר.

 

שימוע במשטרה

שימוע במשטרה הוא מעין הזדמנות אחרונה לפני הגשת כתב אישום נגד חשוד בביצוע עברה פלילית מסוג "פשע". בסיוע עורך דין פלילי מנוסה ניתן להשתמש באותה הזדמנות הניתנת לחשוד כדי לסגור את התיק נגדו או למתן את החשדות וסעיפי האישום.

השימוע מעניק פרק זמן של 30 ימים לעורך הדין הפלילי של החשוד לנהל מו"מ עם נציגי התביעה – מו"מ בעל השלכות משמעותיות. במקרה הטוב עבור החשוד, החשדות נגדו יכולים להתבטל או להפוך לחשדות קלים יותר. בכל אופן, השלב הראשוני בהליך השימוע הוא קבלת מכתב יידוע בגין השימוע. מכאן והלאה עורך הדין של החשוד יצטרך לפעול בצורה מדויקת ויעילה.

 

 

התכוננות באמצעות עורך דין פלילי

הטעות הגדולה ביותר שחשוד שמקבל מכתב יידוע יכול לעשות היא לא להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי. שימוע הוא עניין רגיש – במקרה הטוב ביותר, החשדות נגד החשוד יבוטלו והתיק נגדו ייסגר. במקרה הרע ביותר, מצבו של החשוד יכול להחמיר מבחינה משפטית. עורך דין פלילי איכותי הוא מי שיכול לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון במקרים הללו.

מכיוון שעורך דין זה הוא בעל הבקיאות המשפטית והניסיון הפלילי הדרוש לקיום שימוע, הוא זה שצריך לפעול עבורכם. הגעה לשימוע ללא עורך הדין יכולה להיות קטלנית במושגים משפטיים. עורך הדין הפלילי יקבל אליו את חומרי החקירה במהלך השימוע. הוא ייבחן אותם, ינתח אותם ולפיהם יתכנן אסטרטגיה איתה הוא יפעל במהלך קיום השימוע.

 

בכתב או בעל פה

החוק מאפשר לחשודים מסוימים להתבטא בכתב במהלך השימוע. הם יכולים לנסח מכתב, אותו יערוך עורך הדין שלהם, ולהגיש אותו לתביעה. למרות שהחוק מותיר, מומלץ לקיים שימוע בעל פה באמצעות ייצוג של עורך הדין. כאשר התביעה מקבלת את טענות השימוע בכתב, אין מקום לניהול מו"מ, כך שההחלטה שתתקבל תהיה חד משמעית. עורך דין שמנהל מו"מ במסגרת תקופת השימוע יכול לשכנע את התביעה בצורה טובה ביותר ולאפשר דינמיות על ידי הצגת טיעונים.

 

סיכונים אפשריים

חשוב מאוד לזכור ששימוע טומן בתוכו גם סיכון מסוים. במידה והתביעה תראה לנכון, היא יכולה להחזיר את התיק למשטרה לצרכי השלמת חקירה. בנוסף, כל מה שנאמר או נכתב בשימוע יכול לשמש כראיה מסוימת. חשוד שמגיש מכתב לתביעה במהלך השימוע יכול לסבך את עצמו ואף להיחקר באזהרה על תוכן המכתב, מה שיכול לקרות ללא קבלת ייעוץ מעורך דין.

עורך דין פלילי מנוסה

 

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור