רישום פלילי ללא הרשעה

תוכן עניינים

רישום פלילי אשר נשמר במאגרי המשטרה והפרקליטות, יכול ללוות אנשים במשך שנים ארוכות, גם אם הפשע בוצע מזמן.

יתרה מכך, גם במקרים בהם כלל לא הייתה הרשעה פלילית, יתכן ויישמר רישום פלילי על הנאשם, שיפגע במגוון תחומים של חייו.

במאמר זה נסקור את הסיבות העיקריות בגינן המשטרה מסבירה את שמירת הרישום הפלילי, ואת הדרכים להיפטר ממנו לתמיד.

 

מדוע נשמר הרישום הפלילי?

כבר בתחילת המאמר נציין כי המידע הרב על הדרכים להילחם ברישום הפלילי עד מחיקתו, ניתן למצוא באתר https://www.alonerez.co.il.

הרישום הפלילי נועד לאפשר למשטרה גישה נוחה למידע על עבריינים פוטנציאליים. הוא מתבצע על ידי איסוף נתונים על חשודים, והכנסתם למאגר ממוחשב ייעודי. מהרגע שהפרטים שלכם נכנסים למאגר המשטרתי, אתם אוטומטיים הופכים לחשודים בכל פשע אשר התבצע בקרבתכם, ואין זה משנה אם עברה שנה מאז הכנסת שמכם למאגר, או עשרים. חשוב להדגיש, לעיתים קרובות יישמר לכם הרישום הפלילי גם אם תהליך המשפט שלכם הסתיים ללא הרשעה. הסיבה לכך היא שמבחינת בתי המשפט, האנשים המורשעים הם אך ורק אלו שאשמתם הוכחה ללא ספק, אך מבחינת המשטרה, גם חשוד אשר לא הוכחה אשמתו יישאר תמיד אדם שחשוב לבדוק אותו בשבע עיניים.

 

האם שווה להשקיע את המאמץ הנדרש כדי לבטל את הרישום?

רבים תוהים בינם לבין עצמם, האם כדאי להשקיע זמן ולנסות לבטל את הרישום הפלילי. התשובה לכך היא מורכבת. בסופו של דבר, רישום פלילי ללא הרשעה, הוא כתם לכל החיים, ויכול להוות פגיעה קשה בחיי היום יום, בין אם מדובר על מקומות עבודה אשר דורשים אישור יושר משטרתי, או על מערכות יחסים אשר נפגעות לאחר הווידוי על הרישום הפלילי. מצד שני, גם המלחמה ברישום הפלילי, והניסיון למחוק אותו יכולים להיות מתישים מאוד עבור רבים. מדובר במאבק מול מערכת בירוקרטית אשר באופן מוצהר לא מעוניינת לבוא לקראתכם, ולמעשה אין לה שום אינטרס לבטל את הרישום ולשחרר אתכם לדרך חדש. למרות הכול, כדאי מאוד לנסות לטפל בבעיה, ולמחוק את הרישום הפלילי בעזרתו הצמודה על עורך דין שילווה אתכם בתהליך. ההשקעה תצדיק את עצמה כאשר תוכלו לטייל כאוות נפשכם ולהוציא ויזה למגוון מדינות בעולם, וכאשר תוכלו להתקבל למשרות משתלמות יותר.

 

איך הביטול מתבצע בפועל?

ביטול רישום פלילי ללא הרשעה, יכול להתבצע במספר דרכים. חשוב מאוד, לפני שמתחילים בתהליך מחיקת הרישום, להתייעץ עם עורך דין בעל ניסיון והבנה בתחום, וידע בעולם הדין הפלילי. הביטול יכול להתבצע על ידי פנייה אל גורמי הפקידות במשטרה, וניסיון להבין מהם הדברים שעליכם להוכיח בשביל להביא למחיקת הרישום. אם ניסיון המחיקה דרך המשטרה לא יצליח, תוכלו לבקש להעלות את הנושא לדיון בבית המשפט. בית המשפט ישמע את טענותיכם, ידון בנוגע לסיבות לרישום הפלילי, ויתכן שיכריח את המשטרה למחוק אתכם מהרשומות.

 

איש חוק

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
CBD – למי מותר למכור לנו?

בתקופה שלנו קשה שלא להיתקל במי שמעשן מריחואנה, החומר הזה, שבשנים האחרונות מספר צרכניו הולך וגדל, משווק כקנאביס רפואי באופן מורשה ומאושר ע"י משרד הבריאות.

מה זו עבירת הפרת אמונים?

כל פעולה שבאה לידי ביטוי בניגוד עניינים ומבוצעת על ידי עובד ציבור, עלולה להיחשב על פי החוק לסוג כזה או אחר של עבירת הפרת אמונים.