האם יש להיעזר בעו"ד בעת פתיחת צוואה?

תוכן עניינים

צוואה היא מסמך שלא תמיד נעים לדבר עליו אך למעשה מדובר באחד המסמכים החשובים שנכתוב בחיינו.

צוואה היא מסמך רב עוצמה המאפשר לנו לשלוט בחלוקת רכושנו גם לאחר מותנו ולהותיר הוראות שונות לגביו.

ללא הותרה של צוואה תקפה, העזבון שלנו יתחלק בהתאם לדיני הירושה הכתובים בחוק, כאשר לא תהיה לרצון שלנו שום השפעה על כך.

האם יש צורך להסתייע בעורך דין צוואות כדי בכתיבת ופתיחת צוואה? במאמר זה נרחיב על כך.

 

עורך דין צוואות לכתיבת צוואה ברורה ומובנת

כאשר אדם כותב צוואה זה נעשה בנקודה ספציפית בחייו, כאשר לפעמים היא רחוקה שנים רבות מתאריך מותו ולפעמים היא סמוכה אליו. נוכחותו של עורך דין ועזרתו בכתיבה מסייעים לכך שהצוואה תהיה מובנת למי שיקרא אותה גם אם חלפו מספר שנים מאז שנכתבה.

למשל, במקרים רבים אנשים מותרים הוראות לא ברורות בנוגע לרכושם. כך אדם יכול לכתוב הוראה בצוואה להותיר את הבית לבנו או ביתו, אך אם חלפו שנים מאז כתיבת צוואה זו לא ברור באיזה בית מדובר. כאשר עורך דין צוואות מסייע בכתיבת הצוואה לא נותר מקום לספק והצוואה ברורה דיה.

 

הפקדת הצוואה באמצעות עורך דין אצל רשם הירושות

פעם לאחר כתיבת צוואה היה מקובל להותיר אותה במקום נסתר שמכירים היורשים. מצב שכזה יכול לעורר בעיות מסוגים שונים, ומסיבה זו כיום ישנו גוף שמקבל את הצוואה המופקדת בידו על ידי עורך דין צוואות. צוואות המופקדות אצל רשם הירושות נסרקות ונוצרת להן גרסא דיגיטלית וכל זאת כאשר המצווה עודנו בחיים. ניתן לכתוב צוואה המתקנת את הצוואה הקודמת, ובאמצעות צו ירושה לגשת לצוואה החדשה והקודמת.

חשוב מאוד להיות מודעים לכך ולהפקיד על הצואות כך שבני המשפחה יוכלו לגשת לצוואה באופן אמין, ושלא יהיו סיכון שיעשו בה שינויים לא חוקיים שיטו את הכף לטובת בני משפחה מסוימים.

 

פתיחת צוואה – האם יש צורך בעורך דין?

עבור פתיחת צוואה יש צורך בצו קיום צוואה, שתפקידו לאשרר את נוסח הצוואה שהותיר הנפטר ומקנה תוקף משפטי לצוואה. צו קיום צוואה הינו חיוני עבור קיום הצוואה, ועל היורשים לדאוג לצו שכזה בטרם יפנו לרשויות הרלוונטיות כדי לקיים את הצוואה.

בקשה לצו קיום צוואה יכולה להיות מוגשת על ידי היורשים עצמם, על ידי בא כוחם או כל אדם החפץ בכך. מומלץ מאוד לא לעשות זאת בעצמכם אלא להיעזר בעורך דין צוואות על מנת שההליך יעשה באופן מסודר וכמה שיותר מהר.

 

היעזרו בעורך דין צוואות

זיו בייטל הוא עורך דין המתמחה בדיני משפחה – גירושין, חוזים וכן צוואות ירושות. חשוב מאוד להיעזר בשירותו של עו"ד לצוואות על מנת להסדיר את העיזבון באופן נכון המסייע לחלוקה פשוטה יותר של הרכוש, גם במקרים של סכסוכי ירושה. משרדו של עו"ד בייטל מוביל בתחום זה, כולל פסילת צוואות לא חוקיות, התנגשות בין צוואות ומתנות ועוד.

 

ציוד משפטי

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
האם יש דרך נכונה לערוך צוואה?

חלוקת ירושה בין אחים או בין בני משפחה אחרים עלולה להיהפך לאירוע לא נעים הכולל  ריבים משפחתיים. אחת הדרכים למנוע ריבים שכאלה בעתיד, היא לערוך

מה זה הסכם חלוקת עיזבון?

במדינת ישראל ישנן מספר דרכים שבהן ניתן לחלק ירושה ליורשים, והדרך המקובלת ביותר היא באמצעות צוואה. צוואה מסדירה את חלוקת הנכסים בין היורשים בהתאם לרצונו