התהליך המלא לפשיטת רגל בתיקים אזרחים

תוכן עניינים

המציאות הכלכלית המורכבת בה אנו חיים, הביאה לכך שאנשים רבים צוברים חובות, אשר עם הזמן והשנים החולפות, מגלים כי אינם מסוגלים להחזיר אותם. מדובר במצב העלול להביא את החייבים לקריסה כלכלית ונפשית. בהתאם לכך, מערכת החוק בישראל מאפשרת לחייבים להשתקם באמצעות תהליך פשיטת רגל. על התהליך נפרט במאמר שלפניכם. 

 

כשהחובות מתחילים להיערם

רבים מאיתנו לוקחים על עצמם הלוואות והתחייבויות כספיות שונות, כאשר הציפייה הטבעית, הן של המלווה והן של הלווה, היא להחזיר את ההלוואה בפרק הזמן המוסכם. אך לא אחת, המשפט תכנונים לחוד ומציאות לחוד, בא לידי ביטוי בחיינו, כשאנשים רבים לא מצליחים להחזיר את ההלוואות והחובות שלקחו על עצמם. בין אם מדובר בהתנהלות כלכלית רשלנית ובין אם בחוסר מזל עסקי, כאשר החובות מתחילים להיערם ולהצטבר לסכומים משמעותיים, החייב יכול להגיע למצב של סנקציות כלכליות, תיקים בהוצאה לפועל ולהיגרר למציאות של בור כלכלי ומצוקה נפשית העלולה להשפיע אף על בריאותו.

 

מהו הליך פשיטת רגל?

מתוך הבנה כי פעמים רבות מדובר באנשים נורמטיביים שנקלעו לסחרור כלכלי וקבלת החלטות לא נכונות, אשר הביאו לכדי הצטברותם של החובות, מערכת החוק בישראל מעמידה לחייבים מספר אפשרויות להגיע להסדר ומחיקת החוב, כאשר אחד התהליכים הבולטים והנפוצים הוא הליך פשיטת רגל תיקים אזרחים. הליך פשיטת רגל הוא הליך ותיק למדי, אשר עבר שינוי מהותי החל מחודש ספטמבר 2019, הכולל בין השאר את שינוי שמו להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, כשמלבד השם, התהליך הפך למהיר ויעיל יותר, תוך שימת דגש על הליך השיקום של החייב.

 

פשיטת רגל בתיקים אזרחים – התהליך המלא

הליך פשיטת רגל נשמע פשוט למדי, ובעיני מרבית האנשים מדובר בסוג של התחמקות מתשלום החובות, אך למעשה מדובר בתהליך כלכלי – שיקומי, שנועד להעניק לחייב את הידע והכלים לצאת לדרך כלכלית חדשה.

 

  • הגשת הבקשה

את הבקשה לפשיטת רגל מגישים באופן מקוון דרך אתר הממונה לחדלות פרעון ושיקום כלכלי, כאשר חוב עד לסכום של 150,000 ₪ יטופל תחת הוצאה לפועל ומעל לסכום זה, ההליך יטופל אצל הממונה.

 

  • צו פתיחת הליכים ומינוי נאמן

בשלב זה הבקשה תיבחן על ידי הגורם המתאים וימונה נאמן שיבצע בדיקה מקיפה בנוגע למצבו הכלכלי של החייב ולמידת ההתנהלות הכלכלית שהביאה למצב של צבירת חובות.

 

  • הצגת תכנית כלכלית

הנאמן יציג תכנית כלכלית לשיקומו של החייב (צריכה לעבור את אישורו של בית המשפט), בה יפורטו הדרכים והסכומים הריאליים להסדרת החוב.

 

  • קבלת צו הפטר

במידה והחייב אכן עמד בתכנית הכלכלית – שיקומית שקבע הנאמן, יינתן לו בסוף התקופה צו הפטר – מחיקת חובות.

 

חשיבות הליווי של עורך דין

בסופו של דבר, פשיטת רגל היא תהליך משפטי, הדוגל בשיקומו של החייב ובהענקת כלים שיאפשרו לו לצאת לדרך כלכלית חדשה. ליווי צמוד של עורך דין פשיטת רגל מקצועי ומיומן, לאורך כל שלבי תהליך פשיטת הרגל, יבטיח לכם תכנית הסדר מותאמת אישית, עד למחיקת החובות ויציאה לדרך כלכלית חדשה.

עורך דין עובד

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך מתבצעת סגירת תיק בהוצאה לפועל

התנהלות כלכלית לא מחושבת, עסקאות שלא הצליחו כמתוכנן ושלל סיבות שונות שגרמו לשלל חובות מצטברים, הביאו אתכם למצב בו נפתח לכם תיק בהוצאה לפועל, עם