מתי כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם עו"ד חדלות פרעון?

תוכן עניינים

כאשר אדם מגיע לשפל כלכלי, הוא עשוי להיקלע למצב שיהיה לו קשה לצאת ממנו בכוחות עצמו. החוק בישראל מתייחס לאזרחים שמגיעים למצבים הללו, ומאפשר להם להיכנס להליכים שונים על מנת להוציאם בהדרגתיות מאותו השפל. עורך דין חדלות פירעון יכול לסייע ביציאה ממצב כזה באמצעות הליך חדלות פירעון. במאמר הבא נסביר מתי כדי לקבוע פגישת ייעוץ עם עורך דין כזה.

 

מהו הליך חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא מצב בו אדם לא מסוגל לשלם את החובות שלו. כמות החובות שעומדת מול אותו האדם גדולה מהערך של הרכוש, הכסף הנזיל שיש לו והנכסים שברשותו. במצב הזה, החובות גדולים מדי ואין אופק מעשי להחזרת הכסף לנושים השונים. הליך חדלות פירעון, אליו אפשר להיכנס באמצעות עורך דין חדלות פירעון ובליוויו, מאפשר לאדם שמגיע למצב הזה למחוק חובות מסוימים, להגיע להסדר על החובות הקיימים ואפילו להגיע למצב של שיקום כלכלי. מדובר על הליך ארוך והדרגתי לרוב, אך כזה שהתוצאות שלו יכולות להעלות על המסלול את החייב.

 

איך עורך דין קשור להליך הזה?

עורכי דין הם אנשי המקצוע עם הבקיאות המרבית בחוק. הם מנוסים ומיומנים בעבודה מול בתי המשפט ורשויות שונות. עורך דין שמתמחה בהליכי חדלות פירעון יכול לסייע לאזרח עם חובות להיכנס להליך הזה ולממש את האינטרסים הכלכליים שלו.

 

קביעת פגישת ייעוץ

האינטראקציה הראשונית עם כל עורך דין מתרחשת לרוב בפגישת ייעוץ. פגישה זו היא השלב בו מכיר עורך הדין את הלקוח שלו ולהפך. קביעת פגישת ייעוץ היא הצעד הראשון עבור מי שמעוניין להיכנס להליך חדלות פירעון.

 

מה קורה בפגישת הייעוץ?

כשאדם שמעוניין להיכנס להליך של חדלות פירעון קובע פגישת ייעוץ עם עורך הדין, מצופה מעורך הדין לברר את מצבו האישי של אותו האדם, להבין את מקור החובות שלו, את גובה החובות שלו ולהסביר לו את הצעדים שניתן לנקוט בהם מבחינה משפטית.

 

באיזה שלב יש לקבוע את הפגישה?

באופן כללי, ככל שהחובות גדולים יותר, כך הליך חדלות הפירעון יהיה קשה ומסובך יותר. אם אתם נמצאים במעין "בור ללא תחתית" מבחינה כלכלית, צרו קשר בהקדם עם עורך דין, על מנת שניתן יהיה לפתוח בהליך מוקדם ככל הניתן.

 

למה כדאי לקבוע בשלב הזה?

כדאי לקבוע את פגישת הייעוץ עם עורך הדין מוקדם ככל הניתן, אפילו לפני שהחובות גדולים מערך הרכוש והנכסים שיש לחייב, מכיוון שכך עורך הדין יוכל לנקוט בפעולות משפטיות ולתת ייעוץ על מנת למנוע את ההידרדרות הכלכלית.

 

שיקום כלכלי

אם בעבר הליך פשיטת הרגל היה בעיקר מתרכז בהחזרת החוב לנושים, הליך חדלות פירעון שם דגש גם על שיקום כלכלי. החייב יכול, לאחר הליך הדרגתי וקשה, גם להחזיר את החובות שלו אך גם להשתקם ולחזור למוטב מבחינה כלכלית.

עורך דין חדלות פירעון

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך מתבצעת סגירת תיק בהוצאה לפועל

התנהלות כלכלית לא מחושבת, עסקאות שלא הצליחו כמתוכנן ושלל סיבות שונות שגרמו לשלל חובות מצטברים, הביאו אתכם למצב בו נפתח לכם תיק בהוצאה לפועל, עם

התהליך המלא לפשיטת רגל בתיקים אזרחים

המציאות הכלכלית המורכבת בה אנו חיים, הביאה לכך שאנשים רבים צוברים חובות, אשר עם הזמן והשנים החולפות, מגלים כי אינם מסוגלים להחזיר אותם. מדובר במצב