תפקידו של עורך דין רכישת דירה

תוכן עניינים

עורך דין קניית דירה, או רכישת דירה, נקרא בשפה המקצועית עו"ד מקרקעין, או עו"ד נדלן.

אבל מה בדיוק הוא עושה ולמה אתם חייבים אחד כזה אם אתם רוצים לקנות דירה?

 

למה חייבים עורך דין מקרקעין לפני קניית דירה?

רכישה של דירה היא אחת העסקאות החשובות והגדולות שרוב האנשים מבצעים במהלך חייהם.

לרוב מדובר בסכומים גדולים, שנחסכו לאורך חיים שלמים ורכישה של נכס המשמש להשקעה, או למגורים, אבל תמיד מהווה רשת ביטחון כלכלית ורגשית, שלא כדאי לפגוע בה.

עורך דין קניית דירה הוא זה שאחראי במהלך המו"מ על החוזה וכן במעמד החתימה על החוזה, להבטיח שהעסקה תהיה משתלמת עבור הלקוחות שלו, אבל למה הכוונה ואיך הוא עושה את זה?

 

עורך דין מקרקעין – הגדרת תפקיד

עורך דין נדל"ן או מקרקעין, הוא עו"ד שהמומחיות שלו היא דיני מקרקעין הסבוכים, שמלווים כל עסקת נדל"ן בישראל.

בניגוד לעורכי דין אחרים, שתחום ההתמחות שלהם אולי נושק, או נוגע במידה מסוימת בדיני מקרקעין, עו"ד נדל"ן הוא זה שמחזיק את כל הידע הנוץ,מכיר על בוריה את המערכת, יש לו ניסיון ספציפי בניהול עסקאות נדל"ן ומרבית העיסוק המשפטי שלו נסוב סביב דיני המקרקעין, כך שהוא האדם המתאים ביותר לנהל עסקאות מקרקעין, נדל"ן וקניית דירה עבור הלקוחות שלו.

 

עומס הפרטים הכרוך בתחום המקרקעין בישראל הופך את ההתמודדות עם עסקאות נדל"ן סבוך מאוד. כל עסקת נדל"ן, בעיקר כאשר רוכשים דירה, כרוכה באינספור פרטים, שאם לא יטופלו כראוי, עלולים הקונים לחוות מפח נפש ואף הפסד כספי גבוה.

 

אם כן, מהם הנושאים בהם מטפל עורך דין קניית דירה עבור לקוחותיו?

חריגות בניה

כל חריגה בבניית הדירה עלולה להוביל לכך שהקונים לא יקבלו משכנתא, יצטרכו לשלם קנסות ואף יתקשו למכור את הנכס בעתיד.

 

הבעלים החוקי של הנכס

לעיתים האדם שמציג את עצמו כבעל הנכס אינו בעל הנכס באופן חוקי. ייתכנו מקרים רבים בהם מי שמוכר את הנכס הוא קרוב משפחה של בעלי הנכס. ייתכן נכס בבעלות זוג בהליכי גירושים ואף נכס שאינו רשום בטאבו באופן חוקי ולכן קניה שלו עלולה להיות בעייתי מאוד.

 

משכנתא

לפני רכישת דירה וקבלת אישור מהבנק על ההלוואה הגדולה, עו"ד קניית דירה בודק עבור לקוחותיו אם אין משכנתא קיימת על הדירה. אם קיימת משכנתא כזאת, עו"ד מקרקעין יוכל להבטיח ביצוע של מחיקת המשכנתא הקיימת לפני חתימה על חוזה.

 

לסיכום

עו"ד קניית דירה עורך עבור לקוחותיו מספר בדיקות חיוניות לפני חתימה על חוזה וסגירת עסקה, כדי להבטיח שהנכס שהם קונים, ששילמו עבורו ממיטב כספם, יוכל להיות שלהם באופן חוקי. עבודתו של עו"ד מומחה בתחום המקרקעין, חוסכת מלקוחותיו עוגמת נפש והפסדים כספיים כבדים ולכן היא חיונית.

 

השקעה נכונה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הערכת שווי דירה

מתלבטים האם הסכום שדורשים מכם עבור דירה מסוימת גבוה מידי? או שאולי אתם רוצים לדעת כמה לדרוש עבור הדירה שתרצו למכור? אם כך, כדאי לדעת

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

5 בדיקות שמבצע עורך דין רכישת דירה

לפני רכישת בית קיימת סדרת בדיקות אשר מבטיחות לנו את תקינות העסקה שאנו עומדים לבצע. את סדרת הבדיקות, עו״ד שבחרנו יבצע בשבילנו, וכך יעזור לנו