סכסוך כספי במשפחה – מה עושים?

תוכן עניינים

סכסוכים משפחתיים יכולים להידרדר במהירות למלחמת אזרחים משפחתית. מרכיב כספי יכול רק להוסיף שמן למדורה. עורכי דין לענייני משפחה יכולים להוות גורם מפשר בין הצדדים ובמקרה הצורך לייצג את לקוחותיהם בבית המשפט ולשמור על האינטרסים שלהם.

 

משפחה וסכסוכים

כל סכסוך עם אדם מוכר לנו הוא חוויה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה, אם זהו סכסוך כספי עם בני משפחה. מצב זה עלול להוביל לקרע ונתק שיהיה קשה להתאושש ממנו. ישנם מקרים בהם לא הייתה אפשרות, או לא היה רצון של אחד הצדדים להסדיר סוגיות כספיות חשובות לפני מותו או גירושיו של בן משפחה מסוים.

באותה מידה יתכן סכסוך בעקבות נכס משפחתי שהתפנה ומקרים דומים. ישנן משפחות שמעדיפות את הלכידות על פני עימות כספי ויצליחו להגיע להסדר בינם לבין עצמם ברוח טובה. אך בחלק גדול מהמקרים פורץ סכסוך שעשוי לגלוש לתביעות משפטיות הדדיות.

זהו המצב בו מומלץ להיעזר בסיוע משפטי של עורך דין לענייני משפחה שיספק ללקוחותיו את המידע המשפטי הרלבנטי בצוק העיתים. מהלך שעשוי למנוע הדרדרות המצב למלחמת אזרחים משפחתית.

 

יישוב סכסוכים

פנייה לעזרתו של עורך דין לענייני משפחה הוא מהלך נדרש כאשר פורץ סכסוך כספי במשפחה, לאור העובדה שבמקרים רבים הסכסוך מעלה מעל פני השטח אמוציות רבות, שנאות, קנאות ותחושות נקם. עורך דין לענייני משפחה יכול לשמש כצד ממתן ומתווך בין הצדדים אם יתבקש לפשר או אם יתבקש להתדיין מול עורך דין המייצג פלג משפחתי אחר.

במהלך השיחות עם עורך הדין הוא יציג את האפשרויות השונות ודרכי הפעולה האפשריים. הגשת תביעות ופניה לבית המשפט היא אחת מהן. יש לה יתרונות, אם הצד התובע מאמין כי החוק לצידו.

יש לה גם חסרונות, עקב העלויות הכספיות והעמקת הקרע מול הפלג המשפחתי היריב. לכן, דווקא עורכי הדין לענייני משפחה יכולים לייצג את הצד ההגיוני והשקול של הסכסוך ובאמצעות הניסיון והידע שלהם, להביא לפתרון מוסכם שיחסוך כסף וימנע קרע בלתי הפיך.

 

צוואות, גירושין וממון

לעיתים הסכסוך מתפרץ בגלל צו ירושה ולא בגלל העדרו או בגלל הסכם חלוקת רכוש ולא בגלל העדרו. כלומר, קיומם של הסכמים וצוואות אינם מהווים ביטוח לשמירת הסדר המשפחתי או למניעת סכסוכים. המשבר, לרוב, אינו פורץ בגלל איכותו המשפטית של ההסכם שנוסח אלא בגלל תוכנו.

במקרים רבים, הדורות הצעירים יותר במשפחה מייצגים אינטרסים והשקפות שונות ואינם מרוצים או מרגישים מחויבים למבנה הכוח הנוכחי במשפחה. עורך דין לענייני משפחה בעל ידע בניסוח צוואות, הסכמי גירושים והסכמי ממון יוכל למצוא את הנתיב המשפטי לפתרון הבעיה.

 

יישוב סכסוך במשפחה

ישנם סכסוכים משפחתיים מסוימים בהם לא ניתן לפנות לערכאה משפטית לפני הגשת בקשה לישוב הסכסוך. מדובר, בין השאר, ביחסי ממון בין בני זוג, כולל דרישות כספיות, חוץ מצוואות, עזבונות וירושות. כמו כן ההליך כולל התייחסות למזונות. אפיק זה נועד לצמצם את כמות הפניות לבתי המשפט ולסייע בפתרון הסכסוך בהסכמה.

הליך זה מנוהל על ידי יחידת הסיוע שליד בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הדתיים. רק אם ההליך נכשל ניתן יהיה לעבור לאפיק המשפטי. למי שאינו מעוניין בהליך זה עורכי דין לענייני משפחה יציעו דרכים לעקוף אותו.

עורך דין לענייני משפחה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף