משקיעים בשוק ההון? אולי מגיע לכם פטור ממס הכנסה!

תוכן עניינים

על כל הכנסה מרווחי הון תצטרכו לשלם מס של 25% מהרווחים. לא כולם יודעים, אך בהתאם לסעיף 125 ד, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על רווחי הון. הפטור ניתן לגמלאים בני 55 ומעלה ועד תקרת סכום הנקבע בחוק. המס על הרווחים הוא משמעותי מאוד ולכן, אם אתם עצמכם השקעתם בשוק ההון או אפילו מכריכם, כדאי שתכירו ותשתפו אותם במידע שכאן. הרבה גמלאים אפילו לא יודעים שהם זכאים לפטור ממס על רווחי הון.

 

מה כולל סעיף 125 ד?

סעיף 125 לפקודת מס הכנסה קובע כי אזרחים שנולדו לפני שנת 1948, זכאים לקבלת פטור ממס על רווחי ההון שלהם. בתיקון שבוצע עוד לפני שנת 2004 הודגש כי הזכאים הם גמלאים בני 55 ומעלה. תקרת הסכום לפטור ממס הכנסה משתנה מידי שנה והוא עומד על קרוב ל-17,000 ₪ לשני בני זוג, במידה ושניהם זכאים.

 

איך הפטור ממס מתבטא בפועל?

אם השקעתם בחברת ארנו קפיטל למשך תקופה ארוכה, צברתם רווחים אך לא משכתם אותם. עברתם את גיל 55 וכעת אתם מעוניינים ליהנות מהרווחים. הגיע הזמן למשוך וליהנות מפטור ממס. לפני המשיכה בררו אם ההשקעה שלכם מזכה אתכם בפטור ממס הכנסה.

 

אם על כל השקעה שמשכתם בעבר הייתם צריכים לשלם מס של 25% מהרווחים, כעת אתם יכולים ליהנות מפטור במס על השקעות בפוליסות חיסכון ובפיקדונות בנקאיים. לא על כל השקעה יחול הפטור מהמס ולכן חשוב שתבדקו את העניין מול איש מקצוע מומחה בתחום.

 

דוגמא למשיכה הפטורה ממס

בני זוג שהשקיעו בצעירותם חצי מיליון ₪ בפוליסת חיסכון בחברת ביטוח מסוימת. לאחר שהגיעו לגיל 60 הפוליסה כללה 600 אלף שקל. הם צריכים לשלם מס על רווחי הון של מאה אלף שקל. אם הם לא היו מעל גיל 55, הם היו צריכים לשלם מס של 25,000 ₪. תודות לסעיף 125, הם זכאים לפטור ממס הכנסה עד לתקרה של 16,560 ₪. ולכן גובה המס שישלמו יפחת ויעמוד על 8,440 ₪.

 

מהם היתרונות לפטור ממס?

הפטור מעניק לגמלאים הנחה בתשלום המס והוא מאפשר למבני 55 ומעלה ליהנות מכספם ללא צורך בתשלום מיסים נוסף. בנוסף, החזר המס מגיע ישירות לחשבון הבנק של החוסך ולא עובר דרך שום גוף שלישי. אמנם מדובר בהליך לא קצר שמבוגרים רבים מגייסים עזרה מקצועית לצורך כך, אך בסופו של דבר, החזר המס משתלם. אם תבחרו להשקיע את החזר המס שקיבלתם, תוכלו ליהנות מריבית דריבית שתגדיל לכם את הרווחים.

 

לסיכום

פטור ממס ניתן על פי סעיף 125 לפקודת מס הכנסה ובהתאם לה מבוגרים בני 55 ומעלה זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה עד לתקרת הסכום הנקובה בחוק כפי שסיכמנו כאן.

מיסים

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חוקים ותקנות לשימוש בגריל גז

גריל גז הפך בשנים האחרונות למוצר מבוקש ביותר. התוצאות של בישול וצלייה באמצעות גריל גז הן לא פחות ממדהימות, ויש מי שמשתמש בו באופן יומיומי

חוזה בין לקוח לבין חברת הובלות

כאשר ישנו חוזה בין חברת ההובלות ובין הלקוח, כמו זה שניתן לעשות עם חברת אירית הובלות, אפשר להיות רגועים לחלוטין במידה ויהיה מקרה בו נגרם

חוזה בין לקוח לחברת ליסינג

לא משנה אם אתם עומדים לפני חתימה על הסכם ליסינג מימוני מלא או על הסכם ליסינג תפעולי, המשמעות היא שכעת אתם נכנסים לתקופה שבה אתם

איך לבחור תנור למטבח שלכם

המטבח הוא אחד החלקים החשובים במרחב הציבורי בבית. קשה למצוא רגע בו אחד מבני הבית לא נמצא במטבח – לקראת הכנת ארוחת צהריים או ערב,