‏מה עושים כשהשוכר לא משלם שכר דירה?

תוכן עניינים

דייר שאינו משלם שכר דירה מהווה מטרד ומקור לחרדות עבור בעלי הנכס. פינויו בכוח לא יזכה לתמיכה של רשויות החוק. ההליך היעיל ביותר הוא באמצעות תביעה אזרחית המתנהלת בהליך מהיר

 

כשהדייר שלך מפסיק לענות לטלפונים….

הוא היה אדיב ומנומס מאוד כשנפגש על בעלי הדירה. עשה עליהם רושם מצוין. הצ׳קים שלו לא חזרו והוא התקשר בראש השנה לאחל שנה טובה. אבל אחרי מספר חודשים הצ׳ק הראשון חזר. הוא הבטיח לטפל בבעיה אבל זאת הייתה הפעם האחרונה שהוא ענה לשיחות הטלפון של בעלי הבית.

הדייר שלהם הפסיק לשלם שכר דירה והצ׳קים שלו היה ללא כיסוי. בעלי הדירה תהו מה לעשות. היה שלב שהם שקלו להחליף מנעולים או לנסות לגרש את הדייר. אבל בסופו של דבר החליטו להתקשר לעורך דין מתמחה בסוגיות שכאלה, כמו עורכת דין קארין ישראל.

 

מכתב פינוי

כאשר שוכרי דירות מנתקים מגע ולא משלמים שכר דירה, הדבר האחרון שצריך לעשות זה לנסות לפנות אותו בכוח. הדבר הראשון שכן צריך לעשות זה לפנות ליעוץ משפטי ולפנות לאנשי מקצוע כמו עורכת דין קארין ישראל. היא ואחרים יסבירו ללקוחותיהם שהנתיב היעיל והחוקי ביותר הוא פניה לבית המשפט.

למרות תחושת הדחיפות מצד בעלי הנכס, עקב החשש לנזק אפשרי שהדייר יגרום לדירה. עוד לפני הפנייה לבית המשפט מומלץ לנסות תחילה ליישר עמו את ההדורים ולבקש ממנו לשלם את חובותיו בהקדם. אם הדייר ימשיך בשלו וימנע מתשלום החוב שנצבר, זהו השלב בו עורכי הדין  נכנסים לפעולה. בעזרתם יש לנסח מכתב תרעה לפני משפט

 

הליך מזורז

החוק הישראלי מעניק לבעלי דירות אפשרות לפנות את דיירים שמפרים חוזים בהליך מהיר, בסיועם של יועצים משפטיים כמו עורכת הדין קארין ישראל. יש לציין כי בתביעה לפינוי דייר בהליך מהיר, בית המשפט יסייע בפינויו אך לא מעבר לכך. כלומר, ההליך לא יעסוק בסוגיית הפיצוי הכספי.

אפשרות שניה היא הגשת תביעה בסדר דין מקוצר, הנחשב להליך מהיר, יחסית. הליך זה אינו בלעדי לטיפול בדיירים סוררים. יתרונו הוא באפשרות להגיש במסגרתו בקשה לפיצוי כספי. אך בקשה שכזאת עלולה להאריך את ההליך, אם בית המשפט יאשר לדייר הנתבע לנהל הגנה

 

תביעה לפינוי מושכר

זהו הליך אזרחי המוגש תחילה למזכירות בית  משפט השלום במחוז בו נמצאת הדירה המושכרת. כתב התביעה יכלול את טיעוני הצד התובע לצד תצהירים של עדי תביעה, חוות דעת מומחה ומסמכים נוספים, אם יש.

לנתבע יהיו 30 ימים מרגע הגשת התביעה להגיש כתב הגנה בו יציג את טיעוניו ותצהירי עדים, חוות דעת ומסמכים נוספים. בהליך זה אין לדייר אפשרות להגיש תביעה נגדית. הדיון בבית המשפט יתקיים עד 30 יום לאחר המועד האחרון להגשת כתב ההגנה.

הדיון אמור להמשך מספר שעות, לא יותר מיום דיונים אחד. אם יוחלט כי יש צורך ביום נוסף הוא יתקיים לא יותר משבועיים לאחר היום הראשון. לרוב, פסק הדין יינתן מיד עם סיום הדיון ובכל מקרה, לא יאוחר מ-14 מים אחרי הדיון האחרון.

לא משלם שכר דירה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף