מהו נוטריון ומה תפקידו?

תוכן עניינים

תחומי עריכת הדין הם רבים, ביניהם יש גם נוטריונים. נוטריון עוסק בעיקר בעריכת צוואות והסכמים, עריכת חוזים ואימות חתימות, עריכת הסכמי ממון ועוד. בכל מקרה, כשעולה הצורך להסתייע בעורכי דין, כמובן שתמיד כדאי לאתר את המומלצים ביותר.

לא פעם, בין אם אנו זקוקים לעורך דין פלילי או עורך דין נוטריון מומלץ, עתידו של התיק המשפטי שלנו ייקבע בהתאם לוותק והניסיון של עורך הדין. זו הסיבה שתמיד כדאי לשכור עורך דין מנוסה או נוטריון מומלץ. נוטריון בישראל עשוי לעסוק במגוון רחב של חוזים ועריכתם, בצמוד לחוקים ולתקנות השונות אשר קיימות בארץ. לא כל עורך דין רשאי לעסוק בתחום זה, ויש לעבור הכשרות מיוחדות בכדי לקבל הסמכה של נוטריון.

מה תפקידו של נוטריון בישראל?

בכדי לקבל אישור לספק שירותי כנוטריון, חובה על עורך הדין לעסוק כעשר שנים בעריכת דין, לפחות. במקרים מסוימים, סמכותו של הנוטריון זהה לסמכותו של דין השופט. אחת הדוגמאות לכך, היא הדוגמה של צוואות. נוטריון למעשה רשאי לאשר צוואות, לאחר שאילו נכתבו. לאחר אישורו של הנוטריון, הצוואה תהיה תקפה כחוק וכדין.

במקרים בהם ישנו הצורך לערוך הסכם ממון בין בני זוג, חשוב לזכור שללא חתימתו של נוטריון, ההסכם לא יהיה תקף מבחינה חוקית. גם כאן, סמכותו של הנוטריון מחייבת את החתומים בחוזה לנהוג כחוק (בדומה לשופט).

בית דין

עורך דין נוטריון מומלץ

חשוב להזכיר כי במקרים שיש צורך לערוך צוואה אצל נוטריון, ניתן להקריא את הצוואה גם בעל פה. עורך דין אלי ביבי הוא נוטריון מנוסה, שמספק שירותי עריכת דין ושירותי נוטריון כבר שנים רבות. כשאתם תרים אחר שירותיו של נוטריון מומלץ באזורכם, חשוב מאוד לאתר את נותן השירות הטוב ביותר.

זכרו כי הסכמי ממון וחוזים עשויים להיות טריקיים, מה שמחייב אתכם להבין את כל הסעיפים לעומקם. כלל זה תקף במיוחד כאשר מדברים על תרגום על ידי נוטריון. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להימצא בסיטואציה בה הוא חותם על הסכם, שלא תורגם נכון על ידי הנוטריון.

תרגום משפטי ועריכת חוזים משפטיים

בין אם ישנו הצורך להסתייע בנוטריון עבור תרגומי חוזים או עבור עריכת צוואות, הוותק של הנוטריון מהווה משקל משמעותי בהחלטה. חובה לזכור כי ידיעת שפות זרות היא אינה מספיקה בכדי לבצע תרגום קורקטי. ידיעת השפה הרה יכולה להיות ברמות שונות, ועל הנוטריון שלכם להיות בקיא במונחים הטכניים השונים (אם יש), בתחום הנידון ועוד.

גם כאשר ישנו הצורך לתרגם צוואה, חובה לעשות זאת כיאות, היות ולא פעם, מדובר בהעברת ירושות-ענק. לעיתים, נוטריון גם יתרגם צוואות של קרובים אשר התגוררו בחו"ל. כשאתם נפגשים עם נוטריון, חשוב מאוד להעביר אליו את היקף העבודה המלא, היות ויהיה צורך להעריך את גודל העבודה. כבר בפגישת הייעוץ עמו, תוכלו לקבל צפי לתרגום או עריכת החוזה.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף