האם חובה לשמור מסמכים רפואיים לפני הגשת תביעה לביטוח לאומי

תוכן עניינים

אירועי פציעה, חמורים יותר או פחות, הם עניין נפוץ אשר עלול לקרות לכל אחד במהלך החיים.

אך מה עושים במקרה ונוצר נזק לטווח ארוך, אשר מונע מהאדם לחזור לעבוד או לנהל את אורח חייו התקין? במקרה כזה, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי.

במסמך זה יוסבר אלו מסמכים רפואיים כדאי לאסוף לקראת הגשת התביעה.

 

מאיפה מתחילים את הליך הגשת התביעה: כל התשובות

רצה הגורל ונפצעת באופן משמעותי אשר מונע ממך לחזור לתפקוד מלא. כעת עליך להגיש תביעה לביטוח לאומי: אך מאיפה מתחילים? מומלץ ראשית לאסוף את כלל המסמכים הרפואיים שמעידים על פציעתך, לתעד את כל החומר, ולהגיש אותו יחד עם טופס התביעה.

 

הגשת תביעה לביטוח לאומי: האם סוג הפציעה משנה?

בהתאם לסוג הפציעה המתועדת במסמכים הרפואיים שלך, יקבעו לך בהמשך אחוזי נכות. ניקח לדוגמה פגיעה במקום כמו עצם הבריח. יש הבדל מהותי בין חוסר איחוי לבין סדק או נקע. פגיעות כגון אלו עלולות להתרחש בעקבות תאונת עבודה או תאונת דרכים. לפגיעה זו, כמובן, עלולים להצטרף ליקויים נוספים.

 

איך אני מוודא שאני מקבל את מלוא אחוזי הנכות המגיעים לי

ככל שתיעוד המסמכים הרפואיים שלך יהיה מלא יותר, מפורט יותר, וברור יותר, וככל שהוא יכלול יותר חומר, גדל הסיכוי כי תקבל את אחוזי הנכות התואמים את מצבך. החוק פשוט: אין מסמך רפואי שלא כדאי לשמור. זכור כי סדר וארגון יקלו עליך לאורך כל ההליך.

 

באלו מסמכים רפואיים אני צריך להשתמש בעת הגשת התביעה?

התשובה במקרה זה, פשוטה: בכולם. חוות דעת, צילומים, ביקורות, סיכומי ניתוח וסיכומי אשפוז. את כל אלו תצרף אל טופס התביעה וכך תוכל להתחיל את הליך התביעה בצורה הטובה ביותר.

 

השלב הבא בהליך הגשת התביעה: וועדה רפואית

שלל המסמכים הרפואיים שהגשת מגיעים בסופו של דבר אל ידי הוועדה הרפואית. במהלך וועדה זו ידונו בחומר הרפואי שהגשת ובטופס התביעה. ניתן להגיע לוועדה הרפואית בליווי עורך דין מוסמך לענייני תביעות, שיוכל לתמוך בך בהליך. בסופו של דבר מדובר בהחלטה הרת גורל לגביי הנכות הרפואית אשר תיקבע לך, בהתאם לליקויים הרפואיים שאתה סובל מהם.

 

ואם אני לא מרוצה מקביעת הוועדה הרפואית?

תמיד ניתן לערער על קביעת הוועדה הרפואית. ייתכן וישנם מסמכים רפואיים נוספים שלא הגשת בתחילה, וניתן להגישם כשתערער על ההחלטה. הערעור יכול להביא לשינוי אחוזי הנכות שנקבעו לך קודם לכן, כך שההחלטה בהחלט ניתנת לשינוי.

 

לסיכום

חשוב מאוד לשמור את המסמכים הרפואיים אשר מתעדים את הליקויים הרפואיים שלך, כדי לגשת לתהליך התביעה בצורה הטובה ביותר. הוועדה הרפואית תעיין בהם ותקבע לפיהם את אחוזי הנכות שלך. החלטת הועדה הרפואית ניתנת לערעור אם תבחר בכך.

 

מסך מרופא

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף