איך מגבשים חוות דעת אורתופדית?

תוכן עניינים

עולם הרפואה כולל בתוכו מגוון תחומים ובהתאם לכך, ניתן למצוא מספר חוות דעת רפואיות המתאימות לכל תחום באופן ספציפי. ביניהן, חוות דעת אורתופדית, הקשורה לכל הנוגע למערכות העצמות והשרירים של האדם. אז איך בדיוק מגבשים חוות דעת אורתופדית?

 

מהי חוות דעת אורתופדית?

חוות דעת רפואית היא כלי משפטי נפוץ ומקובל בתחום נזקי הגוף, המסייע לבית המשפט לפשט מונחים מקצועיים ולקבל תמונת מצב ברורה, אשר יחדיו, תורמים לקבלת החלטות מקצועית בתביעה הנדונה. בין סוגי חוות הדעת הרפואיות הללו, נמצאת גם חוות הדעת האורתופדית.

חוות דעת אורטופדית שייכת לתחום האורתופדיה, העוסק במחלות, ליקויים ופגיעות הקשורות למערכות העצמות והשרירים של האדם. בין העיסוקים העיקריים הנמצאים תחת תחום האורתופדיה, נמצאים: שברים ונקעים, בעיות יציבה והליכה, זיהומים ודלקות במערכת העצמות והשרירים ועוד.

 

חוות דעת אורתופדית – מתי היא נדרשת?

חוות דעת אורתופדית נדרשת במגוון תחומים ובין העיקריים מביניהם נמצאים:

 

קביעת נכות כללית מביטוח לאומי

אדם הסובל מבעיות אורתופדיות שונות עשוי להיות זכאי לזכויות ומענקים שונים, כאשר בגין כל בעיה, מאפייניה והשפעותיה על שגרת החיים של הנפגע, נקבעים אחוזי נכות מטעם הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אליה מומלץ להגיע עם חוות דעת אורתופדית.

 

קביעת פיצויים בגין נזקי גוף

שאלת גובה הפיצויים המגיעים בגין נזקי גוף מעוררת לא מעט מחלוקות בין הצדדים המידיינים ואחת האפשרויות המקובלות לקביעת גובה הפיצויים היא באמצעות חוות דעת אורתופדית.

 

מה כוללת חוות הדעת האורתופדית?

חוות דעת אורתופדית צריכה להיכתב על ידי אורתופד מומחה, מוכר ובעל שם, בכדי למקסם את אפקט ההשפעה והסיכויים שחוות הדעת אכן תתקבל בבית המשפט. חוות דעת אורתופדית צריכה להתחשב בפרמטרים הבאים:

 

סקירת ההיסטוריה הרפואית

מלבד סקירת ההיסטוריה הרפואית עצמה של הנדון, סקירת ההיסטוריה הרפואית כוללת הערכה תפקודית, לרבות הערכה נוכחית ועתידית.

 

סקירת הבדיקות (שבוצעו בעבר ובדיקות עתידיות)

סקירת כלל הבדיקות שבוצעו וכלל הממצאים שהביאו להערכת התפקוד הנוכחית, לרבות בדיקות עתידיות הנדרשות בכדי שהנפגע יחזור לתפקוד שגרתי.

 

תיאור הסיבות שהביאו לפגיעה

כאן, על כותב חוות הדעת האורתופדית לתאר את הסיבות שהביאו לפגיעה והאם אכן מתקיים קשר סיבתי בין הפגיעה לבין סיבת התביעה.

 

כיצד מגבשים חוות דעת אורתופדית?

בכדי לגבש חוות דעת אורתופדית המתאימה לכל מקרה ספציפי, יש לבצע איסוף של כלל המסמכים הרפואיים וחומרי הרקע הרלוונטיים, שיעזרו לגורם המקצועי לכתוב את חוות הדעת בהתאם. ככל והלקוח עצמו מתקשה באיסוף המסמכים הנ"ל, ניתן יהיה לחתום על טופס ייפוי כח והחומר ייאסף על ידי עורך הדין.

 

לסיכום

חוות דעת אורתופדית נדרשת במקרים שונים, דוגמת תביעת נכות כללית מביטוח לאומי וקביעת פיצויים בגין נזקי גוף והיא צריכה לכלול התייחסות לסקירה ההיסטורית הרפואית של הנדון, סקירת הבדיקות שבוצעו והעתידיות ותיאור הסיבות שהביאו לפגיעה. גיבוש חוות הדעת ייעשה באמצעות איסוף כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ובחירת רופא מומחה מתאים.

איך מגבשים חוות דעת אורתופדית?

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חוקים ותקנות לשימוש בגריל גז

גריל גז הפך בשנים האחרונות למוצר מבוקש ביותר. התוצאות של בישול וצלייה באמצעות גריל גז הן לא פחות ממדהימות, ויש מי שמשתמש בו באופן יומיומי

חוזה בין לקוח לבין חברת הובלות

כאשר ישנו חוזה בין חברת ההובלות ובין הלקוח, כמו זה שניתן לעשות עם חברת אירית הובלות, אפשר להיות רגועים לחלוטין במידה ויהיה מקרה בו נגרם

חוזה בין לקוח לחברת ליסינג

לא משנה אם אתם עומדים לפני חתימה על הסכם ליסינג מימוני מלא או על הסכם ליסינג תפעולי, המשמעות היא שכעת אתם נכנסים לתקופה שבה אתם

איך לבחור תנור למטבח שלכם

המטבח הוא אחד החלקים החשובים במרחב הציבורי בבית. קשה למצוא רגע בו אחד מבני הבית לא נמצא במטבח – לקראת הכנת ארוחת צהריים או ערב,