כמה עולה ליווי עורך דין דיני משפחה בתהליך ירושה?

תוכן עניינים

בסוגיות משפטיות שונות, ליווי על ידי עורך דין עשוי לעשות את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון. סוגיה משפטית היא לא רק תביעה שנידונה בבית המשפט. גם תהליך הירושה, הכולל ניסוח של צוואה, הפקדה שלה, קיום הצוואה או התנגדות אליה, הוא תהליך בעל אופי משפטי. אז כמה עולה ליווי מעורך דין בתהליך ירושה? המשיכו לקרוא.

 

עורך דין דיני משפחה

לפני שנבין מהם המחירים שיש לשלם בשביל ליווי מעורך דין דיני משפחה בתהליך ירושה, חשוב להבין מדוע הסתייעות בעורך דין דיני משפחה היא הכרחית. עורך דין דיני משפחה הוא עורך דין שמתמחה בחוקים השונים, בפסיקות השונות של בתי המשפט ובתקנות הנוגעות למשפחה בישראל. עורך דין זה משמש בתור עו"ד גירושין מומלץ, עו"ד פונדקאות אך גם עורך דין לענייני ירושה וצוואות.

 

ליווי מעורך דין בתהליך ירושה

לכל אדם יש זכות להשאיר אחריו צוואה ולקבוע לאיזה יורשים יגיע העיזבון שלו ובאיזה צורה. למרות שמדובר בזכות ששמורה לכל אזרח במדינה, מדובר בכל זאת בדבר שיש לו משמעות משפטית. מסמך כמו צוואה הוא בעל תוקף משפטי, כך שטעויות ניסוחיות בו למשל עשויות להוביל להתנגדויות לצוואה ולסכסוכים משפטיים. ליווי מעורך דין עשוי למנוע זאת בסבירות גבוהה מאוד.

 

ניסוח צוואה

ליווי מעורך דין דיני משפחה בתהליך ירושה יתחיל עם ניסוח הצוואה. עורך הדין ינסח את הצוואה, כך שמצד אחד תשקף באופן מדויק את הרצון של המצווה, ומצד שני תהיה תקינה וקבילה מבחינה משפטית. עלות ניסוח צוואה נעה כיום בין 2,000 שקלים לבין 3,500 שקלים עבור צוואה.

 

הפקדת צוואה

לאחר שצוואה מנוסחת, יש להפקיד אותה אצל הרשם לענייני ירושה. זהו גוף מטעם המדינה שמנהל את ענייני הצוואה והירושות בישראל. הפקדת הצוואה על ידי עורך דין היא הכרחית, ותעלה כמה מאות שקלים עבור ביצועה.

 

בקשה לצו קיום צוואה

לאחר שהמצווה נפטר, ניתן לממש את הצוואה שלו. כדי לממש את הצוואה שלו יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה אל הרשם לענייני ירושה, כאשר אותה צוואה מופקדת בגוף זה כאמור. עלות הגשת הבקשה על ידי עורך דין עולה כ-3,000 שקלים.

 

התנגדות לצוואה

אם מסיבה כזו או אחרת אתם חושבים שיש בעייתיות בצוואה מסוימת, אתם יכולים להגיש התנגדות לצו קיום צוואה או ירושה. עלות של הגשת התנגדות היא הרבה יותר יקרה, על מנת שלא ייווצר מצב שבו אזרחים מגישים בקשות סרק. עלות ההתנגדות תעלה לכם עשרות אלפי שקלים, כך שיש לשקול בקפידה האם כדאי להגיש אותה.

 

החשיבות בסיוע מעורך דין ירושה

ליווי מעורך דין דיני משפחה בתהליך ירושה אומנם כולל כמה עלויות, אך הוא בעל חשיבות עצומה. באמצעות ליווי משפטי מקצועי, ניתן יהיה לחסוך הרבה מאוד כסף בעתיד ולמנוע סכסוכים משפטיים בתוך המשפחה.

עוד גירושין מומלץ

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף