כל מה שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים

צמד המילים 'מס הכנסה' מעלה אצל לא מעט מאיתנו חששות מסוימים, הן בגלל התהליך הבירוקרטי הנלווה להתקשרות עם רשות המיסים, והן בגלל החשש מפני גילוי על חובות נשכחים. אך כשמדובר בהטבות המגיעות לנו, ובמיוחד כאלו המקנות לנו פטור מלא מתשלום מס הכנסה, כדאי בהחלט לגלות יוזמה ולהכיר את הזכויות שלנו

 

למי מגיע פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה נשמע לרבים מאיתנו כמו איזו מציאות מדומיינת, אך למעשה, החוק מקנה לעומדים בקריטריונים מסוימים פטור מתשלום מס הכנסה, בסכומים היכולים להגיע לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים.

כך, החוק בישראל מעניק לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות פטור ממס הכנסה, במטרה להקל עליהם את ההתמודדות עם מצבם הכלכלי, הן בשל הפגיעה בכושר ההשתכרות שלהם והן בשל ההוצאות הרפואיות הנלוות.

 

מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה ניתן כאמור לאנשים הסובלים מבעיות רפואיות שונות ואשר נקבעו להם אחוזי נכות בהיקף של 90% לפחות ולמשך תקופה של לפחות חצי שנה. בין המחלות השונות המזכות בפטור ממס הכנסה, נכללות מחלות לב, כליות, פרקינסון, סרטן, טרשת נפוצה ועוד.

מלבד המצב הרפואי ואחוזי הנכות שנקבעו, הזכאות לפטור ממס הכנסה מותנית גם בתקרת הכנסה שנתית, הנעה בין 76,000 ₪ למקרים בהם אחוזי הנכות נקבעו לתקופה שאינה עולה על שנה, לבין תקרה שנתית של 600,000 ₪ במקרים בהם אחוזי הנכות נקבעו לתקופה העולה על שנה.

 

ועדה רפואית לקביעת אחוזי נכות

אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה הוא, שיעור אחוזי הנכות, אשר ייקבעו לכם במסגרת הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי ולפיכך, חשוב להגיע מוכנים היטב אל הוועדה, הן מבחינת המסמכים הרלוונטיים והן מבחינת השאלות הצפויות לכם.

 

כיצד ניתן למקסם את הסיכויים לקבל פטור ממס הכנסה?

ההתנהלות הבירוקרטית והמתישה מול מס הכנסה, יכולה לגרום לנו להתייאש די בקלות מלדרוש את הזכויות המגיעות לנו ולכן, כדי להתמודד היטב עם התהליך ולמקסם את הסיכויים לקבל פטור ממס הכנסה, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום מיצוי הזכויות הרפואיות וההתנהלות מוס רשות המיסים.

 

לסיכום

לא מעט אנשים אינם מודעים לזכויות המגיעות להם ממס הכנסה, כאשר חלקן יכול אף להגיע לכדי פטור ממס הכנסה. הזכאות לפטור ממס הכנסה מגיעה בעיקר בשל מצבים רפואיים שונים וקביעת אחוזי נכות גבוהים לתקופה של חצי שנה לפחות. בכדי למצות את זכויותיכם בצורה מיטבית מול מס הכנסה, מומלץ לפנות בהקדם לחברה מקצועית ומנוסה בתחום.

פטור ממס הכנסה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תיקון 190 – המדריך המלא

המושג ״קופות גמל״ נתפס כמאיים עבור חלקנו, וזאת למרות שרובנו משקיעים בקופות הללו. קופת גמל לתגמולים, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות הן רק חלק מהקופות אליהן

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

למה צריך עו"ד מיסים?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים שמצריכים סיוע מטעם עורך דין שעוסק בתחום המיסים. אם אתם עוקבים אחרי החדשות, אתם וודאי יודעים במה מדובר