3 טיפים להתמודדות עם ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה

תוכן עניינים

תאונות עבודה או בשמן המוסדי הנכון – פגיעות עבודה הינן נפוצות מאוד, אנשים רבים נפגעים בצורה ישירה או עקיפה במקום או בעקבות מקום העבודה שלהם גם אם אינו מצטייר במקום מסוכן במיוחד.

המשיכו לקרוא טיפים להתמודדות ומעבר חלק של הבירוקרטיה מול ביטוח לאומי.

 

למה ביטוח לאומי קשור לפגיעות עבודה?

בהיותכם שכירים שמשולמים להם דמי ביטוח לאומי, עצמאים המשלמים בעצמם או חריגים כמו – עצירים ואסירים העובדים בעבודות שירות, אנשי זרועו הביטחון והמשטרה, נמצאים בהכשרה מקצועית ועוד הינכם מבוטחים בביטוח פגיעות עבודה במוסד לביטוח לאומי. כל פגיעת עבודה (על סוגיהם נפרט בהמשך) יזכו אתכם בזכאויות שונות מטעם הביטוח לאומי ולשם כך יש לתבוע אותם. אם הינכם מעוניינים לתבוע את המעסיק שלכם בשל רשלנות או את פוליסת התאונות האישיות מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה.

 

טיפ ראשון – דעו את העובדות

ביטוח לאומי כאן בשבילנו האזרחים אך בשביל לקבל את המגיע לנו צריך לדעת מתי זה מגיע לנו. אילו פגיעות נחשבות פגיעות עבודה ומזכות אותנו בזכאויות מטעם ביטוח לאומי?

תאונת עבודה – תאונה שהתרחשה בעת ועקב העבודה, גם בדרך אליה או ממנה. כל פגיעה פיזית ו/או נפשית שנגרמה שתוצאה ישירה או עקיפה מהעבודה תיחשב לתאונת עבודה.

מחלת מקצוע – עשרות של סוגי מחלות מוגדרות בתקנון של ביטוח לאומי כמחלות הנגרמות עקב חשיפה לחומרים או סביבה מסוכנת. המחלות עלולות להתפרץ גם במהלך וגם לאחר תקופת העבודה באותו המקום.

מיקרו טראומה – בעיות שלא נכללות ברשימת מחלות מקצוע אך הן תוצאות של עבודה כמו בעיות גב וברכיים מישיבה ממושכת או בעיות נפשיות שנגרמו עקב לחצים בעבודות שונות.

טיפול רפואי ראשוני – גשו לקבלת טיפול רפואי ראשוני עם הפגיעה או עם חשיפת המחלה / פגיעה, תעדו ושימרו את כל המסמכים מהטיפולים הרפואיים. אם לא תשמרו אותם ובכל זאת המוסד לביטוח לאומי יבקש אותם ממכם

על מנת להוכיח את הפגיעה תיתקלו בקשיים את המוסדות הרפואיים למשוך את המסמכים מחדש.

טפסים מתאימים – בידקו באתר של ביטוח לאומי מהם הטפסים שנדרשים מכם. כל תאונה וכל סטטוס של אדם הנפגע עלולים לשנות את הטפסים הנדרשים. לאחר שבדקתם, מלאו את הטפסים הרלוונטים וצרפו את כל המסמכים

בבת אחת בצורה מסודרת כך תוכלו להתנהל בצורה חלקה מול הבירוקרטיה שלפעמים מפחידה אותנו ללא כל סיבה.

 

מילים אחרונות

זיכרו שיש סיבה שאתם או המעסיקים שלכם משלמים את דמי הביטוח לאומי מדי חודש. אם חלילה קרה לכם משהו זה המקום שיסייע לכם מבחינה כספית על הזמן שלא תוכלו לעבוד, טיפולים רפואיים שונים ואף לקבוע דרגת נכות ועל פיה קצבה אם יש צורך. היאזרו בסבלנות, לפעמים התשובות יגיעו לאחר מספר ימים אך שתשלחו הכול בצורה מסודרת תקבלו גם בחזרה את המגיע לכם.

פטיש

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף