חוקים בנוגע לקיום אירועים ציבוריים במהלך משבר הקורונה

תוכן עניינים

שנת 2020 התחילה לפני פחות משלושה חודשים וכבר הביאה איתה בשורה לא פשוטה לעולם בכלל ולעולם האירועים בפרט. משבר הקורונה הוא אחד המשברים החריפים שידע העולם, והוא לא פוסח על אף חברה, עסק או אדם. אולם לצד זה, אין הדבר אומר שצריך להשבית ולשנות את החיים כולם ואת השגרה, ועל מנת לקיים אירועים כל מה שתצטרכו זה פשוט לדעת מה מותר ומה אסור. בדיוק בשביל זה נוסחו חוקים בנוגע לקיום אירועים ציבוריים במהלך משבר הקורונה, עליהם נפרט במאמר הקרוב.

 

"אירוע מתגלגל" – צמד המילים שאתם עומדים לשמוע המון בזמן הקרוב

כשמדברים על חוקים בנוגע לקיום אירועים ציבוריים במהלך משבר הקורונה, חשוב לדעת בראש ובראשונה שמדובר כאן על אירוע מתגלגל. מהדורות החדשות מקפידות להשתמש הרבה בביטוי הזה, זאת על מנת לציין ולהדגיש שאותם חוקים בכלל וחוקים בנוגע לקיום אירועים ציבוריים בפרט הם חוקים שיכולים להתעדכן מדי כמה שבועות, ובמקרים החריפים יותר אפילו מדי כמה ימים.

אירועים ציבוריים הם כל האירועים שנכנסים תחת מטריית ההנאה. נכנסים כאן אירועים כמו הצגות, סרטים, מופעי מחול, מופעי רחוב, אירועי ספורט למיניהם, הופעות מוזיקה ועוד. בנוסף, אירועים כמו ימי הולדת, חתונות, בר או בת מצווה ועוד גם הם מושפעים מאותם החוקים, שנוגעים כרגע בעיקר בנושא ההתקהלות.

 

חוקים בנוגע לקיום אירועים ציבוריים במהלך משבר הקורונה

נכון להיום, קיום אירועים ציבוריים אפשרי בשמירה על מרחק של 2 מ' אחד מהשני ובכמות של עד עשרה אנשים בלבד. מוחרגים מההגבלות האלו אירועי אזכרות וחתונות, בהם ניתן להתאסף עד עשרים אנשים.

בכל הנוגע להופעות המוניות, הצגות, סרטים והתקהלויות נוספות באירועים ציבוריים, הדבר הוא אסור בפירוש והמשטרה אף עושה צעדים על מנת לאכוף את החוקים החדשים. זאת, כמובן, על מנת להגן על בריאות הציבור וכדי להאט את קצב התפשטות הנגיף.

 

אל דאגה, זו לא סיבה לא לחגוג!

במצבים משונים כאלו, שבהם אף אחד לא באמת יודע מה לעשות ותחושת חוסר הוודאות אופפת את כולנו, יצירתיות היא מילת המפתח. אז נכון, המצב הוא לא אידיאלי וקיום אירועים ציבוריים בהחלט מוגבל כרגע לפי ההנחיות, אבל זה לא אומר שלא צריך לחגוג!

אפשר בהחלט להרים את האירוע שלכם בקונספט קצת אחר. אחד הקונספטים היותר בולטים כעת הוא חגיגה מתמשכת, כאשר בכל עת מתקבצים עד עשרה אנשים לחגיגה של כשעה, ובשעה שאחריה מחליפה את הקבוצה קבוצת אנשים אחרת. כך ניתן לחגוג בקלות עם כל האנשים האהובים עליכם, עם אטרקציות לאירועים שיעשו לכם את האירוע שמח בדיוק כמו שמגיע לכם. למרות ההנחיות והחוקים אפשר לחגוג בכיף, עם שמירה על המרחק הרצוי, הקפדה על היגיינה וכמובן – עם אטרקציות שיעשו לכם הכי כיף שאפשר. מזל טוב!

גבר עונד מסכה
OrnaW / Pixabay
עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חוקים ותקנות לשימוש בגריל גז

גריל גז הפך בשנים האחרונות למוצר מבוקש ביותר. התוצאות של בישול וצלייה באמצעות גריל גז הן לא פחות ממדהימות, ויש מי שמשתמש בו באופן יומיומי

חוזה בין לקוח לבין חברת הובלות

כאשר ישנו חוזה בין חברת ההובלות ובין הלקוח, כמו זה שניתן לעשות עם חברת אירית הובלות, אפשר להיות רגועים לחלוטין במידה ויהיה מקרה בו נגרם

חוזה בין לקוח לחברת ליסינג

לא משנה אם אתם עומדים לפני חתימה על הסכם ליסינג מימוני מלא או על הסכם ליסינג תפעולי, המשמעות היא שכעת אתם נכנסים לתקופה שבה אתם

איך לבחור תנור למטבח שלכם

המטבח הוא אחד החלקים החשובים במרחב הציבורי בבית. קשה למצוא רגע בו אחד מבני הבית לא נמצא במטבח – לקראת הכנת ארוחת צהריים או ערב,