מהם השלבים להוצאת דרכון פורטוגלי לילדים – והאם כדאי לעשות זאת לבד?

תוכן עניינים

ישנם ישראלים רבים המחזיקים בדרכון פורטוגלי והם יכולים להנות מאזרחות נוספת לאזרחות הישראלית.

ילדים להורים שהוציאו דרכון פורטוגלי יכולים להנות מאזרחות פורטוגלית אוטומטית.

 

יתרונות אזרחות פורטוגלית לדור הצעיר

כיום כמעט ואי אפשר להתעלם מהעבודה שדרכון פורטוגלי יכול לתת כל כך הרבה כלים חדור הבא. כיום צעירים רבים חולמים על עבודה ולימודים בחו״ל, לחיות באירופה ולהנות מהגשמה של החלומות המקצועיים והאישיים שלהם. צעירים אלה יכולים לטוס לארה״ב ללא צורך בהוצאת ויזה, לעבוד חוקית באירופה ולמעשה להנות מכל התנאים שכל אזרחי אירופה נהנים מהם. אפילו בקבלת סבסוד מאוניברסיטאות הנחשבות ציבוריות באירופה.

בגל אשר קשור להורים, הוצאת דרכון פורטוגלי יכול מאוד לעזור לדור הצעיר ובכך להנות משקט נפשי, בדגש על הדור הצעיר יותר במשפחה.

 

שלבי הוצאת דרכון פורטוגלי לילדים

הוצאתו של דרכון פורטוגלי הוא הזדמנות נהדרת להשפיע גם על חיי ילדיכם בעתיד, וגם על ילדים שעתידים להיוולד. ילדים הנולדים להורים בעלי אזרחות פורטוגלית, אפילו אם מדובר רק בהורה אחד, מקבלים אזרחות באופן אוטומטי. אם נולד לכם ילד לאחר שסיימתם את כל תהליך האזרחות, גם הוא זכאי לקבלת דרכון פורטוגלי. הדבר היחיד שכן תאלצו לעשות, היא לגשת לרשויות של פורטוגל ולהגיש בקשה עבור ילדכם על מנת שיונפקו לו תעודות מתאימות.

אם מדובר בילד שנולד לכם טרם קבלת האזרחות, המצב משתנה וזה גם תלוי בגילו של הילד. אזרוח של ילדים קטינים ללא הוכחת זיקה אפשרי רק עד גיל 14. אם אלד מההורים סיים את תהליך קבלת האזרחות ונרשם באוכלוסין בפורטוגל.

החדשות הטובות הן שילדכם יעברו תהליך קצר ופשוט הרבה יותר.

ההליך שלהם לא יכלול את השלב הראשון שעברו הוריהם, שם הם נדרשו הוכחה וזיקה למגורשי ספרד מול קהילה יהודית בפורטוגל. קטינים בטווח הגילאים 14 ל-18 יכולים להגיש בקשה לאזרחות, אך כן עלולים להתבקש להוכיח את זיקתם לפורטוגל. למעשה כל מקרה יבחן על ידי מומחם פורטוגליים באופן פרטני. יש אלטרנטיבה נוספת, לחכות להיותם בני 18 ולהגיש בקשה כאנשים בוגרים.

 

האם כדאי לעשות זאת לבד?

הוצאת והנפקת דרכון פורטוגלי יכול להיות תהליך מעט מסורבל גם כאשר מדובר בילדים קטנים יחסית. במקרה וההורים בעלי דרכון פורטוגלי והילד נולד אחר כך, תהליך זה יהיה פשוט. אך אם הילד נולד לפני, רצוי להיוועץ עם איש מקצוע על התהליכים להוצאת דרכון ולהקל על הילדים בהוצאת דרכון בשלב מאוחר יותר בחייהם וכך לחסוך להם זמן.

 

לסיכום

כאשר מדובר בתהליך של הוצאת דרכון לילדים שלכם, הוצאת דרכון ואזרחות של ההורים יכולה להקל מאוד על הילדים. כאשר ההורים מוציאים דרכון פורטוגלי, הילדים מקבלים באופן אוטומטי דרכון במידה ונולדו לאחר שהוריהם הוציאו דרכון. במידה והם נולדו לפני הוצאת דרכון של הוריהם, גם דרכון של הורה יכול להקל על הילד להוציא דרכון ואזרחות.

 

חותמת

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף