הטרדה מינית – איך מוצאים עורך דין שיתאים לתיק?

תוכן עניינים

הטרדה מינית היא תופעה חברתית נפוצה מאוד. החוק בישראל מאפשר הגשת תביעה אזרחית בעקבותיה, ואף קובע כי מדובר בעבירה פלילית הנושאת עונש מאסר. ברור לאור זאת כי קיימת חשיבות לייצוג על ידי עורך דין כאשר מתמודדים עם הסיטואציה, בין אם כמתלוננים ובין אם כנאשמים. כיצד ניתן למצוא את עורך הדין הנכון? 

 

החשיבות בבחירת עורך הדין הנכון

כמו בכל תחום אחר, עורך דין מתאים, מנוסה ומקצועי, יכול להיות ההבדל בין תיק שזוכים בו ובין תיק שמפסידים בו, מה שיכול להיות משמעותי ובעל תוצאות מרחיקות לכת. עורך דין עבירות מין צריך קודם כל להתמחות בנושא זה. הוא צריך להכיר היטב את סעיפי החוק העוסקים בעבירות מין שונות וכמובן בפרט זה בהטרדה מינית, וכן פסיקות חשובות קודמות.

חשוב שיכיר היטב ומניסיון את התנהלות המשטרה והפרקליטות, גם על מנת להכין את המתלוננת או המתלונן כיאות וגם משום שהיכרות קודמת עם הסיטואציה תאפשר לו להמליץ למתלוננת על ערוצי הפעילות הנכונים עבורה – תלונה במשטרה, תביעה אזרחית, תלונה פנימית במקום העבודה או גם וגם, או, לחילופין, אם בכלל עדיף לה שלא להתלונן.

 

זיהוי עורך דין בעל ניסיון קודם רלוונטי

מלבד ההשכלה הבסיסית של עורך הדין המיועד, חשוב להבין במה עסק. אם עיקר עבודתו עסקה בתחומים אחרים, אך ניסיונו בתחום עבירות המין או ההטרדה המינית מועט, יכול להיות שהוא עורך דין מצוין בתחומים אחרים, אבל עבורכם הוא בגדר חסר ניסיון, מה שיהווה מכשול בדרך להשגת התוצאות הרצויות.

עורך דין צריך לשלוט בפסקי דין קודמים בתחום בו הוא עוסק, להכיר מקרים חשובים ששינו את האופן שבו ניגשים לתיק ועוד. כל אלה לא יכולים לקרות ללא ניסיון רלוונטי רב.

 

היכרות עם תיקים בעלי קווים דומים לאלו שלכם

מעבר להיכרות המעמיקה עם תחום עבירת המין וההטרדות המיניות, שכפי שהסברנו הוא בסיס לבחירת עורך דין במקרה של ייצוג בעבירות מין, חשוב לבחון אם לעורך הדין את שירותיו אתם שוקלים לשכור יש ניסיון רלוונטי בתיקים המגלמים סיטואציות קרובות לזו עמה אתם מתמודדים. שאלו בקווים כלליים ונסו להבין אם התנסה בעבר במקרים דומים ובנסיבות דומות.

 

החשיבות בעורך דין בעל ניסיון בייצוג שני הצדדים

נכון שאם אנחנו המתלוננים, קצת קשה לנו להרגיש בנוח עם מי שביומיום מייצג גם את הפוגעים, אבל לבחירה באיש מקצוע המכיר את שני הצדדים חשיבות רבה. ככזה, הוא יכיר היטב טקטיקות של עורכי דין משני הצדדים, כך שיוכל להכין אתכם טוב יותר להתמודדות עם עורכי הדין של הצד הנגדי.

 

שימו לב לתחושת הבטן שלכם

מעבר לכל הדברים החשובים שנאמרו בסעיפים הקודמים, חשוב לא להתעלם מהאינטואיציה ומתחושות הבטן שלכם בעקבות שיחה טלפונית או פגישה עם נותן השירות. מדובר בפרמטר חשוב ביותר, שכן עורך הדין שילווה את התיק ינהל אתכם אינטראקציה צפופה ואפילו אינטימית, וחשוב לבחור מישהו שחשים איתו בנוח ומרגישים שאפשר לסמוך עליו.

הטרדה מינית

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף