הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

תביעה ייצוגית היא תביעה משותפת על נזק כולל שנעשה למספר אנשים. מדובר על מצבים בהם נפגע ציבור גדול כמו עיכוב או ביטול טיסה ולכן ישנה הצדקה להגשת תביעה ייצוגית. המאמר יפרט כיצד להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה ומה מהלכיה.

 

מתי מומלץ להגיש תביעה ייצוגית?

ככל שמתארגנת קבוצת אנשים שנפגעו בצורה דומה מחברת התעופה, כך הסיכוי לזכות בתביעה גדול יותר ולכן היא תוגש כתביעה ייצוגית. מדובר על תביעה שתדון בבית המשפט ובשונה מתביעה פרטית תצטרך אישור מקדים. האישור המשפטי לאחר בחינת התיק ובמידה ובית המשפט מסיק שההכרעה תהיה לטובת הקבוצה.

אז יכיר בה כתביעה ייצוגית שאותה ייצג עורך דין דיני תעופה. למידע נוסף בקרו באתר של אשר רוטבאום – עו"ד דיני תעופה. חשוב לדעת שתביעה ייצוגית באופן כללי היא תהליך ארוך ומורכב, אך כאשר תובעים את חברת התעופה בתביעה ייצוגית התוצאות יהיו טובות יותר מאשר הגשת תביעה פרטית.

 

השלבים לתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה

לפני שמחליטים להגיש תביעה ייצוגית נגד חברת התעופה, בין אם מדובר על חברה זרה ובין אם על חברה מקומית, יש לבדוק אם אכן הופר חוק התעופה אותו תובעים. למשל, עיכוב בטיסה של יותר מ-8 שעות מזכה בפיצוי כספי בהתאם למרחק של הטיסה.

בנוסף, צריך לוודא מי היא חברת התעופה. למשל, ישנם מקרים בהם הזמנתם את הטיסה בחברת תעופה מסוימת אך על כרטיס הטיסה תהיה רשומה חברה אחרת שאת המטוס שלה חרכה חברת התעופה המקורית.

במקרה כזה התביעה הייצוגית תוגש נגד חברת התעופה ממנה רכשתם את כרטיסי הטיסה. יתרה מכך, לכל חברת תעופה שם משפטי ומספר ח.פ. שונה שיש לאתר אותם ובצירוף קבלות על רכישת הטיסה לפנות לעורך דין.

 

הגשת תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה זרה

כאשר מזמינים כרטיסי טיסה מחברה זרה שממריאה מהארץ ונוחתת בה, אין צורך להגיש תביעה בחו"ל. על פי חוק טיבי כל טיסה זרה שממריאה ונוחתת בישראל היא בדיוק כמו טיסה של חברת תעופה ישראלית ובתנאי שאלו חברות שיש להן נציגות בארץ.

זאת אומרת שההליך המשפטי של התביעה הייצוגית יתקיים בארץ. יש לאתר את הנציגות של חברת התעופה בארץ באתר של רשות התעופה האזרחית ולפנות לעורך דין דיני תעופה להגשת התביעה.

 

היתרונות של תביעה ייצוגית נגד חברת תעופה

תביעה ייצוגית של קבוצת אנשים מול חברת התעופה יכולה לזכות את התובעים בפיצוי מוגדל. מדובר גם על חיסכון בהוצאות המשפטיות, במשאבים, בזמן ובעיקר על תוצאות שיביאו פיצוי בסכומים גבוהים לתובעים. לצד זה יש לא מעט חסרונות ולכן חשוב לקבל ייעוץ מעורך דין דיני תעופה ולבדוק מה הכי כדאי – תביעה פרטית או תביעה ייצוגית.

עו"ד דיני תעופה

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
כיצד לפעול במקרה של תאונת עבודה?

למרות שתאונות עבודה הן בסופו של דבר תאונות, כאשר ניתן לשייך אותן לעבודה כל הזכויות של הנפגע משתנות ובפועל הוא זכאי לקבל הרבה יותר דברים

כל מה שצריך להכיר על עולם הבוררות

עולם הבוררות הוא עולם מרתק, שחשוב להכיר במידה ואתם מחפשים אחר פתרון לסכסוכים, הן עסקיים, משפחתיים או בכל תחום אחר. הבוררות מהווה תחליף למשפט ולתביעה

מה העונש החמור ביותר על מעשה מגונה

עבירת המעשה המגונה תופסת חלק נרחב בפרק עבירות המין המצוי בחוק העונשין. הענישה בגין עבירה זו קשור בשני מאפיינים עיקריים. האחד מהם הוא נסיבות המעשה

5 סיבות לעשות ייפוי כוח מתמשך לאדם

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך משפטי אשר מגן עליכם מפני חוסר אונים ושליטה על החיים שלכם במידה ותהי חסרי כשירות לקבלת החלטות, באמצעותו תוכלו לבחור