האם מותר להבעיר אש בכל מקום – מה אומר החוק

תוכן עניינים

אנחנו חיים בעולם שבו ברור לנו מאוד מה מותר לנו לעשות ומה בהחלט אסור לנו לעשות.

מעבר לעשרת הדיברות שמכתיבות לנו את החוקים לצורת החיים הנכונה ביותר, יש גם כל מיני נושאים שונים שמעוגנים בחוק על מנת לוודא שהחברה שלנו מתנהלת בצורה הגיונית שמאפשרת צורת מחיה תקינה לכל האנשים שחיים כאן.

אחד התחומים ששמים עליו את הדגש הכי גדול הוא תחום הבטיחות והזהירות, ובין היתר בנושא הזה יצאנו לבדוק את בשאלה האם מותר להבעיר אש בכל מקום – מה אומר החוק?

 

"אש, אש, מדורה!"

לא סתם יש נגיעה ספציפית בנושא האש ברשימת החוקים הישראלים. קיימים גם מועדים של חגים יהודיים כמו ל"ג בעומר וגם מועדים של מדינת ישראל כמו יום העצמאות שמביאים איתם בצורה ישירה משמעויות שקשורות באש. בל"ג בעומר אין חגיגות בלי מדורות גדולות שבהן מניחים תפוחי אדמה בנייר אלומיניום, וחגיגות יום העצמאות הן לא חגיגות בלי על האש איכותי עם מנגל מעולה.

לכן, על מנת שלא יהיו הפרות סדר ואש תודלק במקומות שאינם יעודיים לה – החוק מתייחס בצורה ברורה לשאלה האם מותר להבעיר אש בכל מקום, ומגדיר מקומות שבהם הבערת אש היא מותרת ומקומות שבהם הבערת אש היא אסורה בהחלט.

 

האם מותר להבעיר אש בכל מקום – מה אומר החוק?

אז על פי החוק, הפארקים הציבוריים לדוגמה מעמידים הנחיות ספציפיות לגבי האם מותר להבעיר אש בהם או לא. פארקים מסויימים מאפשרים הבערת אש בשטח שלהם, כמו פארק דרום שבתל אביב, לעומת פארקים אחרים לא מאפשרים הבערת אש בשטח שלהם בשום פנים ואופן. גם לגבי שטחים פתוחים קיימות הנחיות ספציפיות, כאשר שטח פתוח עם צמחיה הוא אסור להבערת אש, כמו גם שטח פתוח שנמצא קרוב מאוד לסביבת מגורים, ואילו שטחים פתוחים שאינם נמצאים בקרבת צמחיה או בקרבת מגורים – ניתן יהיה להבעיר אש בהם, תוך שמירה על אמצעי הזהירות הבטוחים.

 

חשוב לשמור על החוק גם בבית

גם בבית הפרטי שלנו, שלכאורה אנחנו יכולים לעשות בו מה שאנחנו רוצים, אנחנו צריכים לשמור על החוקים של איפה מותר להבעיר אש. לדוגמה, בתים פרטיים שיש בהם חצר יכולים להבעיר אש ולעשות על האש בכיף, כמו גם בתים שיש בהם גג גדול. אולם בכל הנוגע למרפסות, תצטרכו להוריד פרופיל עם העניין הזה, פשוט כי זה פחות נעים לשכנים.

 

במקום להבעיר אש למנגל – קנו גריל גז!

גריל גז הוא אחד הפתרונות המעולים לבעיה שנלוות ללהבעיר אש. במקום לנפנף ולהתעסק עם אש גלויה ועשן, גריל גז מתבסס על דרך הפעולה של בלון הגז שבבית שלכם, ולכן אין כאן שום צורך להבעיר אש. רוצים לדעת עוד על גריל גז? היכנסו לאתר של די אנד אס.

 

מנגל בפרק

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חוקים ותקנות לשימוש בגריל גז

גריל גז הפך בשנים האחרונות למוצר מבוקש ביותר. התוצאות של בישול וצלייה באמצעות גריל גז הן לא פחות ממדהימות, ויש מי שמשתמש בו באופן יומיומי

חוזה בין לקוח לבין חברת הובלות

כאשר ישנו חוזה בין חברת ההובלות ובין הלקוח, כמו זה שניתן לעשות עם חברת אירית הובלות, אפשר להיות רגועים לחלוטין במידה ויהיה מקרה בו נגרם

חוזה בין לקוח לחברת ליסינג

לא משנה אם אתם עומדים לפני חתימה על הסכם ליסינג מימוני מלא או על הסכם ליסינג תפעולי, המשמעות היא שכעת אתם נכנסים לתקופה שבה אתם

איך לבחור תנור למטבח שלכם

המטבח הוא אחד החלקים החשובים במרחב הציבורי בבית. קשה למצוא רגע בו אחד מבני הבית לא נמצא במטבח – לקראת הכנת ארוחת צהריים או ערב,