איך להשיג פטור ממס הכנסה במספר צעדים פשוטים

תוכן עניינים

אדם הסובל מנכות או מחלה קשה עשוי להיות זכאי לפטור ממס הכנסה במידה וההוא עומד בתנאי הוועדה. ההליך עצמו אינו פשוט אך ניתן לברר את הזכאות העקרונית באופן ראשוני במספר צעדים פשוטים. ניתן לבדוק באתרים של החברות העוסקות במיצוי זכויות רפואיות את סיכוייכם לאישור של הזכאות בסוף ההליך בהתאם למצבכם הרפואי ולפי המחלה או המחלות השונות מהם אתם סובלים כיום.

 

פקודת מס הכנסה

הזכאות לפטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי ניתן בהתאם לסעיף 9 בפקודת מס הכנסה. הזכאות יכולה להינתן למי שסובל ממחלה קשה בהתאם להגדרות של הביטוח הלאומי בנושא או לחילופין למי שסובל ממספר מחלות הגורמות יחדיו למצב הרפואי הירוד.  בסמכות הוועדה לקבוע את סוג הפטור, היקפו ומשך הזמן בו הוא יהיה בתוקף. עוד על פטור ממס הכנסה ראו כאן.

 

מחלות קשות

במחלות אשר יכולות לזכות בפטור גם כאשר הן אינו מלוות באחרות נכללות, סכרת עם סיבוכים,  מחלת לב, פוליו ושיתוק ילדים, פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות ריאה, מחלות כליות, דלקת פרקים, מחלות כבד  ועוד. במקרים רבים כאשר אחת ממחלות אלו גורמת לרמת תפקוד ירודה הדבר יהיה מספיק, על מנת שהוועדה ש תקבע נכות של 100% הנובעת מבעיה רפואית אחת.

 

מספר מחלות

הוועדה יכולה גם לקבוע זכאות לפטור על בסיס נכות מצטברת של 90% הנובעת ממספר מחלות או בעיות רפואיות שונות. הזכאות לפטור מלא במקרים אלו מצריכה שלפחות אחת מהמחלות תוגדר בתור כזו הגורמת 40% נכות. עם קבלת האישור לזכאות לפטור מלא ממס הכנסה, על האדם להגיש דו"ח שנתי לפקיד השומה הסמוך למגוריו לגבי השנים הרלוונטיות.

 

עיוורון

הזכאות לפטור מלא ממס הכנסה ניתן גם במצב של עיוורון או לקות ראייה חמורה. הזכאות ניתנת בהליך מהיר יחסית למי שסובל מעיוורון מוחלט. מי שראייתו מוגבלת עקב צמצום שדה ראייה או חדות הראייה עשוי להיות זכאי גם כן לפטור ממס הכנסה במידה והלקות פוגעת ביכולת התפקוד ברמה משמעותית.

 

הכנה וליווי מקצועי

על מנת להפוך את השגת הפטור לפשוט יותר, מומלץ להיעזר בשירותי חברת ליווי המתמחה במיצוי זכויות. צוות החברה יכול לסייע להשיג מראש את כל המסמכים הדרושים כולל בדיקות של רופא מומחה ולהפוך את התהליך מול הוועדה למהיר יותר. החברה יודעת כיצד להכין את המועמדים לעמוד בפני הוועדה ולהוכיח בפניהם את הקשיים התפקודיים הנלווים למצבם.

 

סיכום השגת פטור

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של השגת פטור ממס הכנסה עקב מצב רפואי או נכות. כפי שציינו, לא ניתן להשיג את הפטור ללא הליך מסודר מול הוועדה של הביטוח הלאומי. על מנת להפוך את ההליך לפשוט יותר ולשפר את הסיכוי למתן הפטור ניתן להיעזר בחברה מלווה שתכין יחד אתכם את כל הדרוש לקידום ההליך באופן יעיל ומהיר.

כסף

 

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
תיקון 190 – המדריך המלא

המושג ״קופות גמל״ נתפס כמאיים עבור חלקנו, וזאת למרות שרובנו משקיעים בקופות הללו. קופת גמל לתגמולים, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות הן רק חלק מהקופות אליהן

חוק הנדל"ן בארה"ב

אין ספק שהשקעה בנדל״ן בחו״ל יכולה להניב רווחים יפים עבור ישראלים המעוניינים לראות תשואה גדולה יותר מזו הקיימת בשוק הישראלי. עם זאת, כל השקעה מחוץ

למה צריך עו"ד מיסים?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים שמצריכים סיוע מטעם עורך דין שעוסק בתחום המיסים. אם אתם עוקבים אחרי החדשות, אתם וודאי יודעים במה מדובר

כל מה שצריך לדעת על פטור ממס הכנסה

צמד המילים 'מס הכנסה' מעלה אצל לא מעט מאיתנו חששות מסוימים, הן בגלל התהליך הבירוקרטי הנלווה להתקשרות עם רשות המיסים, והן בגלל החשש מפני גילוי