תביעות בגין רשלנות רפואית

תוכן עניינים

בישראל של ימינו יש לא מעט מרכזים רפואיים וחלקם נחשבים למתקדמים מאוד לעומת האפשרויות הקיימות בעולם. בנוסף לכך, אנשי המקצוע שלומדים רפואה שנים רבות עושים זאת בצורה רצינית ומשקיעים הרבה, מה שהופך את המצבים של רשלנות רפואית לעוד יותר מפתיעים. עם זאת, חשוב לזכור שאפילו מנהלי המחלקות והרופאים שמאיישים את התפקידים הכי בכירים הם בסך הכול בני אדם וככאלה, הם גם עלולים לעשות טעויות. לכן עולה השאלה מה ניתן לעשות במצב כזה, שכן אם יש משהו ברור, זה שרופא ששכח פינצטה בגופו של המטופל בחדר הניתוח עשה זאת בתום לב אך עליו לתת על כך את הדין. זה נשמע לכם מוכר כי גם אתם סבלתם לאחרונה ממקרה של רשלנות רפואית? תוהים מה תוכלו לעשות כדי שלפחות תקבלו פיצוי הולם? אם כך, עורך דין לענייני רשלנות רפואית הוא האדם הראשון שאיתו כדאי לכם לדבר, ויפה שעה אחת קודם.

רשלנות רפואית
רשלנות רפואית

הסיוע המקצועי שתקבלו מעורך הדין

עורך דין לענייני רשלנות רפואית הוא לא רק עורך דין שלמד את תחום המשפטים, אלא יש לו גם התמחות ספציפית בנושא הרשלנות הרפואית. משמעות הדברים היא שהוא כבר מכיר את מערכת הרפואה ויודע היטב איך היא עובדת מבפנים, מה שמסייע לו לעזור ללקוחותיו. הוא יבקש, כמובן, לראות את כל המסמכים הרפואיים ולהבין מה ההיסטוריה הרפואית שאיתה אתם מגיעים. בצורה כזאת הוא יידע לבנות ביחד איתכם את תיק התביעה, וכמובן שלאורך הדרך הוא ייעזר גם בחוות דעת רפואיות שונות. מה שחשוב מבחינתכם לדעת זה שאומנם התהליך לא יהיה קצר או פשוט ובוודאי שתצטרכו לעמוד בפני לא מעט וועדות רפואיות. עם זאת, המטרה כאן טובה וזו הדרך היחידה שבסופו של דבר הרופא, שהתרשל כנראה בתפקידו, יפצה אתכם.

איזה עונש יינתן לרופא?

על פי עו"ד מירי יעקב גביש, בכל מקרה של רשלנות רפואית התוצאה יכולה להיות שונה שכן כמובן שגם חומרת הדברים משתנה בין מקרה אחד לשני. לכן ברור מדוע קשה לענות מראש על השאלה מה יהיה עונשו של הרופא אך מה שתוכלו להיות בטוחים לגביו, זה שעורך הדין יעשה הכול כדי שהפיצוי שתקבלו יהיה מקסימאלי. חשוב להבין שאומנם גם בכל מקצוע אחר עלולה להיות רשלנות אך כאשר מדברים על רפואה, הרשלנות עלולה להוביל לתוצאות חמורות במיוחד. לכן יש מקום לעמוד על שלכם ולתבוע מהרופא לתת את הדין על מה שעשה. לעמוד לבד אל מול המערכת הרפואית, שבדרך כלל תרצה להגן על הרופאים שלה, זו לא משימה קלה ולכן אתם חייבים עורך דין מקצועי שיעזור לכם. כדאי לבדוק אל מי אתם פונים והאם מדובר על עו"ד מוכר ומנוסה כי לא תמיד יש מקום לקחת סיכונים ולרוב עדיף יהיה לבחור את עוה"ד המוביל בתחום.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
אילו זכויות רפואיות רשאי אדם לתבוע?

מטופלים אשר עברו טיפולים רפואיים אינם מודעים לעובדה כי הם זכאים לתבוע את הרופא ואת המוסד בו התרחש הטיפול בעקבות רשלנות אשר הותירה נזקים זמניים

ניתוח בהיעדר הסכמת חולה

הסכמה כירורגית מוגדרת על ידי מתן אישור לרופא המטפל לבצע ניתוח ולא תמיד היא תהיה בכתב. ללא הסכמה זו שניתנה לניתוח היא נחשבת לעבירה פלילית.

רשלנות רפואית בניתוח קיסרי

 ניתוח קיסרי הוא תחליף כירורגי ללידה הטבעית והוא כולל הרדמה וחתך של בטן היולדת. בשל היותו ניתוח הוא חושף את היולדת להליך כירורגי מה שיכול